Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Guía de compra: patés : O seu lugar na dieta

Aínda que entre o paté e o foie hai ingredientes comúns, presentan diferenzas notables na súa composición e elaboración

O seu lugar na dieta

Tanto o foie-gras coma o paté son alimentos para un consumo ocasional, xa que conteñen altas cantidades de enerxía, de graxa (pode chegar ao 30 % do peso do alimento) e de sal. De feito, no caso de persoas con obesidade ou hipertensión, é mellor que o seu consumo sexa máis ben excepcional. Un grupo ao que se lle aconsella limitar ao máximo o seu consumo son as mulleres embarazadas, xa que son alimentos que adoitan ter altas cantidades de vitamina A (retinol) que pode prexudicar a saúde do feto.

O consumo destes alimentos en España é moi baixo, menos dun gramo ao día (uns 300 gramos anuais). É máis, malia o seu pouco saudable perfil nutricional, ao comparar o seu impacto sobre o equilibrio da dieta co que xera o actual consumo de carne vermella (consumimos case 27 gramos diarios de tenreira, vaca ou boi) apréciase que non se trata dun asunto preocupante. Dadas as circunstancias, é moito máis recomendable diminuír un pouco a inxestión diaria de carne vermella ca desaconsellar o consumo de paté ou foie. E estamos no Nadal, época de concesións e de celebracións. Boas datas para os caprichos puntuais coma o paté ou o foie-gras. A pregunta é: como equilibrar un menú do Nadal no que abundan esta clase de concesións? O primeiro consello pasa por incluír no menú un aperitivo saudable antes de comer. Uns froitos secos, algo de froita desecada ou un refrescante zume de hortalizas son bos exemplos. Deste xeito, seranos máis doado controlar o noso apetito no que queda de comida. Ademais, se escollemos un primeiro prato vexetal (ensalada verde ou de pasta integral ou unhas verduras de tempada á prancha), melloraremos a calidade nutricional do menú e evitaremos que a comida sexa demasiado calorífica e hiperproteica.

A variedade e o despregamento de pratos é outro dos sinais de todo Nadal. Un aspecto clave é presentar as preparacións en porcións e en racións máis pequenas. E é que as enchentes esporádicas poden aumentar o noso peso a longo prazo. Por último, e unha vez que o ágape chegue á súa fin, unha boa idea para equilibrar a balanza é dar un longo paseo en familia.

Que nos achegan?

Tanto o paté coma o foie-gras teñen unha consistencia untuosa e suave, e o seu apetitoso sabor e aroma convértenos nun alimento moi apreciado. Agora ben, esa excelente palatabilidade (calidade de ser un alimento grato ao padal) ten nome propio: a graxa que nos achega. O perfil nutricional do foie-gras é algo peor ca o do paté, xa que a presenza doutros ingredientes menos graxos é nula. En calquera caso, tanto paté coma foie, así como os seus distintos derivados e versións, conteñen moita enerxía graxa saturada, ademais dunha significativa cantidade de sal, un nutriente que a poboación española consome en exceso e que se relaciona cun maior risco de padecer hipertensión ou problemas cardiovasculares.

É certo que estes derivados cárnicos conteñen gran cantidade de vitaminas e minerais, pero do seu perfil nutricional destaca moito máis o exceso de nutrientes -cuxo elevado consumo é prexudicial- que a súa achega de nutrientes importantes.

De calquera xeito, convén lembrar que, no caso dos patés e doutros derivados coma mousses ou xelatinas, canto menor sexa o contido en fígado menos graxa nos achegarán.

Semáforo nutricional para unha ración (20 g) de paté e foie-gras
Paté Foie-gras
Nutriente CDOs Achega % sobre as CDOs Achega % sobre as CDOs
Enerxía (kcal) 2000 61,0 3,1 89,6 4,5
Azucres (g) 90 0,5 0,6 0,6 0,7
Graxa (g) 70 5,6 8,0 8,8 12,6
Graxa saturada (g) 20 2,1 10,5 2,4 12,0
Sal (g) 6 0,4 6,7 0,4 6,7
Fibra (g) 24 0,0 0,0 0,0 0,0

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións