Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

: Serve o calcio do leite?

Xoga un papel esencial na alimentación de nenos e adolescentes, pero é prescindible na etapa adulta

Serve o calcio do leite?

/imgs/20101101/alimentacion3.jpg
Así que as persoas alcanzan, aproximadamente, os 25 anos, os ósos deixan de medrar; e só pouco despois, a partir dos 30 ou 35 anos, a masa ósea comeza a decrecer. Un nivel de calcio serve para compensar as futuras perdas. Pero a crenza de que consumir lácteos na etapa adulta axuda a previr as fracturas de ósos ou a propia osteoporose carece de fundamento científico sólido. O maior informe prospectivo publicado no mundo, o Nurses ‘Health Study’, que estudou 77.761 mulleres de entre 34 e 59 durante 12 anos consecutivos, non atopou probas que asociasen unha maior inxestión de calcio (do leite, dos lácteos ou da dieta total) cunha redución do risco de fractura de cadeira ou antebrazo. Xa que logo, aínda non está demostrado que o consumo de lácteos a partir de certa idade axude a fortalecer os ósos. Si se sabe que o risco de fracturas ou de osteoporose é menor se se melloran as condicións de absorción intestinal deste mineral e se eliminan os factores que producen perdas de calcio dos ósos. Pero pénsase que o máis eficiente en materia de dieta é reducir o consumo de sodio e de proteínas animais, pois o seu exceso asóciase á descalcificación ósea. Por outra banda, considérase que o aumento do consumo de vexetais (ricos en calcio e en magnesio) e a práctica de exercicio axudan a reducir a descalcificación dos ósos. O mérito máis significativo do leite é a achega de calcio. Aínda que o contén en cantidade inferior á dos froitos secos, legumes ou verduras de folla verde, o seu calcio é de gran biodispoñibilidade: o noso organismo absórbeo máis e asimílao mellor. A razón non é outra que a proporción idónea entre o calcio e o fósforo que se dá no leite que, xunto ao seu contido en vitamina D, lactosa e proteínas, favorece a absorción do calcio e a súa fixación e acumulación na masa ósea.

Leite e vitaminas

O leite achega cantidades moderadas de vitaminas do grupo B, en especial B12, e algúns minerais como o iodo. Sobre a vitamina D, e fronte á crenza popular de que o leite achega unha cantidade importante desta, a realidade pon de manifesto que a súa presenza no leite é nula ou insignificante. Dende un punto de vista legal, o leite non cobre os mínimos necesarios para poder consideralo “fonte” de vitaminas A e D (pois o consumo de 100 g non chega a cubrir o 15% das recomendacións de inxestión destes nutrientes).

Leites enriquecidos

/imgs/20101101/alimentacion4.jpg
Os leites enriquecidos ou modificados -con fibra, sen lactosa, con achega extra de vitaminas e minerais, ricos en Omega 3, etc. -, achéganlles aos consumidores propiedades nutritivas que poden ser interesantes (na medida en que se proporcionan nun alimento tan consumido e apreciado como o leite) pero, na opinión dos expertos en nutrición de EROSKI CONSUMER, non hai que sobrevaloralos; de feito, a maioría son prescindibles para unha gran parte da poboación. Segundo a normativa UE, un leite “enriquecido” debe conter en 100 ml polo menos o 15% da Cantidade Diaria Orientativa (CDO) para a poboación xeral do nutriente ao que fai alusión. Para unha persoa adulta, a CDO de vitamina D é de 5 microgramos (mcg), e como o 15% desa CDO é 0,75 microgramos, esta é a cantidade mínima de vitamina D que debe achegar un leite “enriquecido en vitamina D” por cada 100 ml de produto.

Produtos lácteos con fibra soluble

Neste caso, a achega de fibra non é moi significativa (uns 2 gramos por cada vaso de 200 ml), xa que se pode alcanzar doadamente esta mesma cantidade con outros alimentos (pan, legumes, cereais integrais), pero a textura deste leite desnatado con fibra é similar á do leite enteiro, o que mellora a súa palatabilidade con respecto aos demais desnatados. Resulta interesante en réximes de adelgazamento e, sobre todo, para persoas que deben reducir a súa inxestión de graxa e ás que non lles gusta o leite desnatado. O leite con graxa vexetal e libre de colesterol, pola súa banda, substitúe a graxa saturada do leite por graxa vexetal insaturada, máis saudable, e é adecuado para quen sofre de patoloxías de vasos sanguíneos e corazón.

Produtos lácteos con omega-3

É outro alimento funcional, ou “produto modificado ao que se lle engadiu ou eliminou un ou varios ingredientes coa particularidade de que algún dos seus compoñentes afecta a funcións clave do organismo de xeito positivo”. O efecto positivo pode ser tanto pola súa contribución ao mantemento do estado da saúde e benestar como á redución do risco de padecer unha enfermidade. O leite con Omega-3 substitúe parte da graxa natural (a saturada, en concreto) do leite de vaca por graxa poliinsaturada Omega 3, beneficiosa para a saúde. Pero o seu interese nutricional, ao igual ca o doutros produtos enriquecidos nesta graxa (como ovos, bebidas de soia, galletas e olivas recheas de anchoa), é só relativo, xa que segundo unha análise publicada por EROSKI CONSUMER, os peixes azuis, como o salmón, o bonito e a troita, achegan, respectivamente, 3, 4 e 10 veces máis graxas Omega-3 ca o alimento enriquecido que máis os contén. Así, só é en verdade interesante o leite Omega-3 para quen lle teña alerxia ao peixe ou, por calquera razón, prefire non consumilo. Así e todo, os ácidos graxos omega 3 atópanse tamén nos aceites de sementes (xirasol, millo, soia) e nos froitos secos.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións