Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

guía de compra leite : Leite, alimento esencial para todas as idades

Os nenos deben consumir de dúas a tres racións de lácteos (de 200 ml cada unha), os adultos entre dúas e catro racións (de 250 ml cada unha), e as persoas maiores tres racións ao día de 250 ml cada unha, segundo a Sociedad Española de Nutrición Comunitaria e a Sociedad Española de Medicina de Familia e Comunitaria

Tipos de leite

  • Leite enteiro. É aquel que presenta o maior contido en graxa láctea, cun mínimo de 3,5 g por 100 g de produto. Tanto o seu valor calórico como a súa porcentaxe de colesterol son máis elevados con respecto ao leite semidesnatado ou desnatado. É un alimento rico en proteínas, calcio, vitaminas e graxas que proporcionan unha importante achega nutritiva. Está recomendada para os nenos de entre 1 e 2 anos e está desaconsellada para quen teñen intolerancia á lactosa (a menos que sexa leite sen lactosa) e problemas gástricos. Tampouco é recomendable para quen sofren obesidade, sobrepeso e/ou para as persoas que desexan facer dieta.
  • Leite semidesnatado. Este tipo de leite caracterízase porque se lle eliminou parcialmente o contido graxo, que oscila entre 1,5 e 1,8 g por 100 g de produto. O seu sabor é menos intenso e o seu valor nutritivo diminúe por unha perda mínima de vitaminas liposolubles A, que se pode obter a través da inxestión doutros alimentos, como os legumes e a vitamina D, que se pode conseguir tomando o sol con precaución. É o leite máis utilizado polos consumidores que desexan coidarse sen renunciar ao bo sabor do leite.
  • Leite desnatado. Ten ao redor de 0,5% de graxa por cada 100 g. Aínda que o seu sabor é peor, mantén todos os nutrientes excepto a graxa, o colesterol e unha mínima parte das vitaminas liposolubles. Está recomendado para todas as persoas, tal e como recomenda a Sociedad Española de Nutrición Comunitaria, en especial para quen desexan coidar o seu peso.

Xa que logo, a principal diferenza entre o leite enteiro, o semidesnatado e o desnatado é a cantidade de graxas e de calorías que conteñen. O leite desnatado contén sete veces menos de graxa que o leite enteiro e un 45% menos de calorías. En canto ao contido de vitaminas e minerais, non hai diferenzas importantes. Aínda que o leite desnatado perde un pouco de vitamina A e D no proceso de eliminar a graxa, estas cantidades non son significativas.

Hai que ter en conta, por unha banda, que hai persoas que non poden tomar estes leites porque, por prescrición médica, así llo recomendaron baixo o diagnóstico de intolerancia á lactosa. Esta é unha enfermidade que se caracteriza pola incapacidade de dixerir a lactosa (azucre do leite), debido á diminución da actividade ou ata á ausencia da enzima que realiza a hidrólise, a lactase. Estas persoas poden tomar leite sen lactosa ou substituír a inxestión de leite por outros alimentos ricos en calcio, como as sardiñas con espiña, os berros, os mexillóns e os figos secos. Doutra banda, comercialízase un tipo de leite enriquecido con Omega 3, recomendable para quen sofren problemas cardiovasculares. A inxestión suficiente dos ácidos graxos poliinsaturados Omega 3, e en particular, de DHA (ácido docosohexaenoico e unha forma de Omega 3) durante o embarazo, a lactación e a primeira infancia, é vital para o desenvolvemento cerebral e ocular. No entanto, os peixes azuis son a fonte máis saudable de Omega 3.

Leite de soia... é leite?

A bebida de soia é o extracto acuoso das fabas ou sementes de soia. Por iso, o mal chamado “leite de soia” debería denominarse “bebida de soia” xa que segundo o Código Alimentario Español, o termo “leite” debe reservarse para todo “produto íntegro, non alterado nin adulterado, e sen costros, obtido da muxidura hixiénica, regular, completa e ininterrompida das femias domésticas sas e ben alimentadas”. No mercado hai bebidas de soia con sabor natural e outras aromatizadas con sabores distintos (vainilla, fresa, laranxa, chocolate…).

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións