Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

: Tipos de legumes e trucos contra os gases

Malia a seren económicos, saborosos e básicos para unha dieta equilibrada, os legumes perden terreo nos fogares

Tipos de legumes e trucos contra os gases

Os legumes, un a un

  • Alfalfa: tómase xerminada, estimula os procesos dixestivos e mineraliza a masa ósea. Por iso, é moi útil na dieta de mulleres con menopausa e osteoporose.
  • Chícharo do raposo: o máis habitual é atopalos en salmoira, como aperitivo. Achega máis calorías porque ten maior cantidade de graxa e de proteínas na súa composición.
  • Cacahuete: mal clasificado como froito seco, o maní é un legume. É máis calorífico ca o resto e cómpre salientar a súa achega en ácido fólico, polo que se recomenda consumir durante o embarazo.
  • Soia: en comparación co resto de legumes, a soia achega maior cantidade de calcio, ferro, iodo, magnesio, potasio e fósforo, amais de ácido fólico. O seu contido é elevado en proteínas. É beneficiosa para paliar ou tratar os síntomas asociados á menopausa.
  • Garavanzo: o valor calorífico do garavanzo é maior ao valor medio do resto dos legumes. O seu principal compoñente son os hidratos de carbono, polo que resulta un alimento axeitado en caso de fortes esforzos físicos.
  • Chícharos: son coñecidos polo seu elevado contido en fibra e pola súa reducida achega de graxa.
  • Faba: o seu valor nutritivo varía se é fresca ou seca. Achega máis cantidade de hidratos de carbono, proteínas, fósforo, magnesio e ferro se a faba está seca.
  • Feixóns: son ricos en fibra, potasio e ferro, aínda que o seu compoñente principal son os hidratos de carbono. Pero non por iso son os máis caloríficos. Son os que menos cantidade achegan: algo máis de 300 kcal (100 g) fronte ás 370 kcal da soia.
  • Lentella: a crenza de que as lentellas son moi ricas en ferro non é correcta de todo. Achegan unha gran cantidade deste mineral, pero é de difícil absorción. Por iso, cómpre combinalas con alimentos ricos en vitamina C como o tomate ou o pemento.

Trucos contra os gases dos legumes

A achega elevada de fibra dos legumes ten efectos saudables na saúde, pero tamén outros menos desexables: os gases e o inchazo abdominal. O mellor remedio para combatelos é incorporar os legumes de forma progresiva á dieta, para que o corpo se afaga a eles. Non obstante, non é o único antídoto que funciona. Para reducir a flatulencia logo de consumir legumes hai distintos trucos e consellos que convén aplicar:

  • “Asustar ás lentellas”. É unha técnica xa tradicional en moitos fogares. Consiste en romper o fervor mentres se cocen os legumes. Retírase a cazola do lume durante uns minutos ou ben engádeselle auga fría á que acaba de ferver. Deste xeito, redúcense ao máximo os oligosacáridos, que son os culpables de producir os gases.
  • “Puré”. A maior achega de fibra procede da tona ou das peles dos legumes. No intestino ferméntanse e ocasionan a flatulencia. Se as peles se retiran, prevense a súa aparición. Tomar os legumes triturados en puré ou pasadas polo coador chinés para lles retirar a pel reduce o risco de sufrir gases.
  • “Anís”. Engadir durante a cocción condimentos carminativos (que favorecen a expulsión de gases), como comiño, anís, romeiro, tomiño ou fiúncho é outra das medidas que, ademais, facilita a dixestión.
  • “Sen présa”. Mastigar ben os alimentos e comer e beber devagar evita tragar unha cantidade excesiva de aire mentres se come.
  • “Infusión”. Rematar o xantar cunha infusión dixestiva dalgunha das plantas devanditas, ou das coñecidas macela e menta poleo é outro dos remedios, tan habitual como efectivo.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións