Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Guía de compra: legumes : Legumes, tradición mediterránea

Fonte esencial de fibra, proteínas e aminoácidos, este grupo de alimentos axuda a combater a obesidade e a previr enfermidades crónicas como a diabetes, as afeccións coronarias e o cancro

Propostas gastronómicas e aforro

Suxestións de compra

Preparadas de calquera forma, os legumes constitúen pratos moi completos e moi tradicionais na gastronomía española. Na cociña, permiten multitude de posibilidades: desde receitas populares como o cocido madrileño, a fabada asturiana ou as pochas con ameixas, ata pratos menos laboriosos pero igualmente nutritivos. As posibilidades son infinitas, tanto para o inverno coma para o verán.

Para diabéticos.

Todos os legumes son aptos para as persoas diabéticas. Os máis consumidos (lentellas, garavanzos e fabas) son ricos en proteínas, que teñen a capacidade de amortecer a resposta da glicosa sanguínea e de reducir a presión arterial. Ademais, son unha excelente fonte de fibra que axuda a regular os niveis de colesterol no sangue.

Para os que están a dieta.

Os legumes son grandes aliadas, xa que o seu consumo incrementa a sensación de saciedade. Isto permite controlar a cantidade de comida que levamos á boca e reducir de maneira considerable as calorías inxeridas. Tamén se demostrou que cando se consomen legumes a resposta glicémica é un 45 % inferior que cando se inxiren outras fontes de hidratos. Isto pode ser unha explicación para demostrar a ausencia de apetito durante máis tempo.

Para cociñar con tempo.

Os legumes que se comercializan en seco, para preparar nós na casa, son os adecuados para lles dedicar tempo. Isto vale especialmente para as fabas e para os garavanzos, que necesitan estar varias horas a remollo antes da cocción. Facelos na casa é máis laborioso. Con todo, permítenos dotalos dun sabor único, escoller os ingredientes de acompañamento e as especias, e mesmo desempoar algunha antiga receita familiar.

Con présa.

Os legumes que veñen cocidos son, sen dúbida, a mellor opción. Se estamos moi apurados (ou de acampada, por exemplo), podemos elixir os que se comercializan xa preparados con outros ingredientes, ao estilo cocido ou fabada. Todo o que requiren é que os quentemos. Se non temos tanta présa ou queremos empregar os legumes para ensaladas ou outras receitas, o mellor é comprar os que veñen cocidos sen máis ingredientes, ao natural.

Con nenos.

Todos os legumes poden ser apetecibles para os nenos. A clave está na presentación, que podemos adecuar aos gustos dos pequenos para quen un prato de fabas con chourizo ou un guiso de lentellas pode resultar aburrido. Ademais das receitas tradicionais de culler, sempre podemos elaborar patés de garavanzos (humus) para untar en pan ou acompañalos con espetos de cenorias, preparar hamburguesas de lentellas etc.

Apuntamentos para o aforro

Á hora de comprar legumes, é importante considerar algunhas cuestións que inciden no seu prezo. A denominación de orixe, o formato de presentación, a marca e o tipo de legume inflúen no custo final do produto.

Se os legumes elixidos teñen denominación de orixe ou son de categoría extra, custarán máis. Tamén adoitan ser máis caros os que se comercializan cocidos, aínda que os prezos poden oscilar bastante segundo as distintas marcas. Neste punto, ademais, hai que lembrar o aforro de tempo e de enerxía que supón compralos xa feitos, algo que se nota especialmente cando a compra é para unha soa persoa.

A seguinte comparativa realizouse tomando como referencia dúas familias diferentes, unha de 3 membros e outra de 5. Cada membro toma unha ración media de 170 gramos de legumes cociñados 3 veces por semana, o que implica un consumo de máis de 6 quilos no primeiro tipo de familia e máis de 10 quilos na segunda.

Tendo en conta estes criterios e que os legumes aumentan unha media de 2,75 veces o seu peso en seco (porque absorben bastante auga), deseñáronse catro cestas para cada familia que cobren as necesidades mensuais deste grupo de alimentos, aínda que a prezos que poden ser moi distintos segundo as marcas, as calidades e os formatos elixidos. Aínda que pode haber diferenzas de sabor ou textura, todos os legumes son similares en canto á composición nutricional.

Paginación dentro de este contenido

  • Ir a la página anterior: « Propiedades
  • Estás en la página: [Pág. 4 de 4]

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto