Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Guía de compra: lagostinos : Suxestións gastronómicas

A acuicultura permite que o teñamos dispoñible todo o ano, pero o lagostino é, sen dúbida, o rei da mesa do Nadal

Suxestións gastronómicas

Suxestións de compra

Para gozar ao máximo dos lagostinos este Nadal, achegamos as seguintes recomendacións:

O mellor para tomar en ensaladas.

Para este prato de preparación rápida, os lagostinos cocidos pelados grandes que atopamos na sección de refrixerados é a opción que nos esixirá menos tempo. Podemos realizar con eles un prato rico e completo en moi pouco tempo. Só temos que engadir unha vinagreta cun bo aceite de oliva virxe extra.

Para facelo á prancha.

Esta versión, aderezada con limón, é moi popular. Os lagostinos son moi fáciles de preparar e moi saborosos. Se nos apaixonan as grelladas, tamén se poden cociñar á grella. Para cociñalos así, os máis recomendables son os lagostinos tipo banana ou Metapenaeus monoceros, de pesca extractiva, cuxa orixe pode estar no Mediterráneo e no mar Negro, no Índico (leste e oeste) ou no Pacífico centro-oeste.

Estas formas de preparación son moi interesantes porque a cantidade de aceite que se necesita é mínima. Basta un chisco de sal e pementa e unhas pingas de limón para realzar o sabor do prato, que se cociña ademais con rapidez (4-5 minutos o tamaño mediano e 7-9 minutos o tamaño grande).

Para facer sopa.

Podemos usar unicamente as colas de lagostino peladas, que é a opción máis práctica e rápida, xa que tan só require marcalas na tixola e incorporalas ao caldo feito con peixe, cebola, apio, loureiro e tomate. Se queremos un sabor aínda máis intenso para o caldo, tanto para esta sopa clásica coma para outras cremas de peixe e marisco, fondos para arroces ou fideuás, podemos recorrer ao lagostino enteiro, de maneira que usaremos a cabeza e a casca para intensificar o sabor destes caldos e reservaremos a cola pelada para engadir enteira.

Para entremeses.

En función do tempo que destinemos á preparación, poderemos recorrer á versión ultra rápida das colas de lagostino peladas, refrixeradas e con allo e perexil, que só teremos que dourar na tixola ou, para os que contan con máis tempo, elaborar uns lagostinos enteiros desconxelados ben cocidos, á prancha ou asados.

Existen, ademais, versións listas para consumir de colas de lagostino cocidas. Preséntanse en bandexas, en blísteres ou en pequenas bolsas de non máis de 200 gramos e, algunhas delas, veñen en preparacións como ao allo. Aínda que son prácticas, os valores en canto a graxas e sal están lonxe do recomendable para unha ración tan pequena.

Tamén podemos atopar nos refrixerados preparacións coma lagostinos en saquiños de masa fío, colas rebozadas… Hai que dicir que a achega calórica é moito máis elevada, xa que adoitan requirir unha fritura para que queden listos para o consumo.

Para os que teñen alto o colesterol malo.

Os ácidos graxos omega-3 son un tipo de graxas poliinsaturadas que se atopan sobre todo nos peixes de auga fría, coma o bacallau, o salmón, os arenques, as sardiñas etc. Este tipo de ácidos graxos poden reducir o risco de padecer accidentes cerebrovasculares. No caso do lagostino, o tamaño non importa, xa que son ricos igualmente en omega-3. Son, por tanto, un dos pratos estrela se necesitamos unha dieta forte en ácidos graxos.

Con independencia do seu contido en omega-3, como se explicaba anteriormente, os lagostinos tamén están entre os crustáceos de maior contido en colesterol, cunha maior concentración na cabeza. É nas cabezas dos lagostinos onde se sitúa o aparello dixestivo, que logo continúa o corpo nesa tira negra que o percorre polo dorso. Esta parte, para moitos a máis saborosa, é conveniente descartala e quedar coas colas limpas, no caso de ter o colesterol alto e inxerir esporadicamente esta especie. A dieta dunha persoa con este problema debe estar baseada principalmente en vexetais e froitas, sen descartar as graxas saudables, os cereais e grans integrais, os peixes e as carnes magras, así como os legumes, unha correcta hidratación e actividade física. É dicir, acompañar este prato cunha ensalada ou cun prato vexetal sería a mellor opción, en lugar de escoller outros que tamén conteñan un alto nivel de colesterol, coma os embutidos, os queixos ou as luras.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións