Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Guía de compra iogures : Mil e un iogures (ou case)

A ampla gama de iogures que se elaboran obriga a coñecer as súas características nutricionais para escoller os que máis nos interesen

Mil e un iogures (ou case)

Diversificada e cada vez máis personalizada, así é a produción de iogures nestes momentos. Estes son os principais tipos:

  • Natural: é o iogur estándar, sen máis ingredientes ca os descritos no proceso de elaboración deste alimento: leite e fermentos.
  • Azucrado: é o iogur tradicional ao que se lle engade azucre para mellorar o seu sabor e a aceptación entre o público. O seu contido calorífico aumenta con respecto ao non azucrado.
  • Desnatado: hai algúns coa indicación “0 % materia graxa”. Isto é así porque a lexislación permite que o iogur desnatado teña ata un 0,5 % de materia graxa. A diferenza, en todo caso, non é relevante. En ocasións, estes iogures conteñen azucres engadidos, algo que debe ter en conta o consumidor, xa que as súas calorías poden ser comparables ás dun iogur natural.
  • Edulcorado: contén edulcorantes que dan sabor doce, pero que achegan poucas (ou ningunha) calorías, aínda que cómpre aclarar que moitos non son desnatados.
  • Con anacos de froita: co fin de garantir un contido mínimo de iogur, os iogures con froitas deben conter un 70 % de iogur no produto rematado. Porén, hai que ter en conta que un iogur con anacos de froita non substitúe unha ración diaria de froita. A cantidade de froita que conteñen os iogures con anacos de froita é mínima -oscila entre o 2 % e o 11 %-, o que se traduce na maioría dos casos en 14 gramos de froita por iogur. Unha mazá pequena pode pesar 100 gramos, un amorodo uns 20 gramos e un gran de uva 6 gramos. A cantidade de froita consumida deste xeito resulta ridícula e desprezable no cómputo do menú de todo o día.
  • Aromatizado ou con aroma a froita: ten o gusto e o aroma da froita. Neste caso, o contido mínimo de iogur no produto rematado será do 80 %.
  • Pasteurizado despois da fermentación: ata hai unha década, non era oficialmente un iogur, tratábase dunha sobremesa láctea máis. Dende 2003, a norma recoñéceo como iogur. Os pasteurizados obtéñense a partir do iogur que sufriu un tratamento térmico (de pasteurización) posterior á fermentación. Iso significa que non ten bacterias probióticas e, polo tanto, a súa vida útil é superior. Nutricionalmente, non hai diferenzas co iogur natural.
  • Enriquecidos (calcio ou vitamina D): para que un iogur, ou calquera produto enriquecido con estes compoñentes, poida definirse como enriquecido debe conter un 30 % da cantidade de referencia de minerais ou vitaminas por ración de consumo. A achega de calcio nos iogures normais oscila entre os 150 e os 170 mg por unidade (125 g), mentres un iogur enriquecido en calcio pode ter o dobre; é dicir, 400 mg por unidade (125 g). As doses recomendables de calcio nas persoas adultas é de 900 mg/día e de entre 1000 e 1200 mg para os nenos de 10 a 19 anos, para as mulleres embarazadas e en período de lactación e para os maiores de 50 anos.
  • Sen lactosa: arredor do 15 % da poboación europea é intolerante á lactosa, o que supón un problema intestinal que imposibilita dixerir a lactosa, un azucre naturalmente presente no leite. Ata hai pouco, a recomendación para os intolerantes á lactosa era a redución ou a eliminación dos produtos lácteos da súa dieta. Os produtos sen lactosa trátanse cun encima denominado lactase que produce o desdobramento da lactosa en azucres máis simples e dixeribles para as persoas intolerantes a este compoñente. En esencia, só ten utilidade nas persoas cun correcto diagnóstico de intolerancia a este azucre.
  • Grego: non hai unha definición legal para este produto no eido nacional nin internacional, pero asóciase a un produto de maior cremosidade e consistencia ca o resto. Ten entre un 9 e un 10 % de materia graxa láctea (as variedades típicas de iogur non superan o 3,5 % de materia graxa láctea).

Preguntas e respostas

  • Unha ración de lácteos sempre equivale a dous vasiños de iogur de 125 g ou a 250 g de iogur? Efectivamente, unha ración do grupo dos lácteos (dos que se aconsella tomar unhas 2-3 racións ao día, distribuídas por exemplo do seguinte xeito: un vaso de leite, dous iogures e unha ración de queixo fresco) equivale a dúas unidades estándar ou a dous vasiños de iogur de 125 g. Non obstante, cando ao longo da reportaxe se mencionan as propiedades ou os valores nutricionais do iogur (algo que tamén se fai no ámbito científico), tomouse como referencia a ración doméstica dun único iogur.
  • Se como os iogures con anacos de froita é como se comese unha peza enteira? Non, en absoluto. Unha ración de froita equivale a uns 145 gramos. No iogur máis xeneroso en anacos de froita non atoparemos máis de 20 gramos de froita; polo tanto, deberiamos tomar uns 8 iogures para cubrir teoricamente o que equivalería a unha peza de froita.
  • Comemos menos froita porque comemos máis iogures? É posible que o consumo de lácteos desprace, en parte, o consumo de froita, xa que moitos nenos non toman como sobremesa froita fresca, pero si un lácteo. O certo é que moitos outros alimentos menos recomendables ca o iogur desprazan o consumo de froita: bolería, galletas, aperitivos, doce, lambetadas, refrescos etc.
  • Os iogures caducan? Recentemente, as autoridades españolas modificaron o real decreto do iogur e eliminaron a obriga de que se indique a data de caducidade dos iogures. Permítese expresar a vida útil do produto na data de consumo preferente. Unha vez que chega esa data pódese tomar o iogur pasados uns días, sen risco para a saúde, xa que o leite co que se fabricou é pasteurizado. Ao pasar os días, as bacterias consomen maior cantidade de azucres presentes no iogur, o que incrementa a acidez do medio e tamén impide a proliferación de microorganismos. Non obstante, o sabor si que se altera: resulta máis ácido.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións