Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Guía de compra iogures : Que nos achegan?

A ampla gama de iogures que se elaboran obriga a coñecer as súas características nutricionais para escoller os que máis nos interesen

Que nos achegan?

O nutriente clave do iogur é o calcio, que se disolve no ácido láctico e, polo tanto, é máis doado de absorber polo noso sistema dixestivo. O 10,1 % do calcio consumido polos españois provén do iogur ou doutros leites fermentados. De entre outros alimentos que achegan calcio á dieta dos españois, hai que salientar o leite e os queixos maduros. Non obstante, a alta achega de sodio podería prexudicar o metabolismo óseo e debería moderarse a inxestión de queixos. Ademais, débese recordar que con relación ao calcio non sempre máis é mellor: un exceso de inxestión de calcio non só non achega beneficios, senón que podería supoñer certos riscos. De feito, un estudo realizado pola Axencia Española de Seguridade Alimentaria e Nutrición, nunha mostra representativa da poboación española adulta, conclúe que en xeral as inxestións observadas de calcio superan as recomendadas (800 mg ao día) para a poboación española. Non obstante, segundo este mesmo estudo, non todos os grupos de idade mostran inxestións axeitadas de calcio: unha porcentaxe destacable de rapazas de entre 9 e 18 anos e de mulleres de entre 50 e 70 anos presenta un consumo insuficiente de calcio.

O fósforo e a riboflavina (ou vitamina B2) do iogur son tamén destacables. O primeiro participa no mantemento dos ósos e dos dentes e é pouco deficitario entre os consumidores. Si existen certas carencias de riboflavina na poboación que xustifican reparar nesta vitamina, necesaria para o mantemento do sistema nervioso, da pel, dos glóbulos vermellos e da visión.

Existen diferenzas nutricionais entre o leite e o iogur, pero non son abismais, trátase máis ben de pequenos matices, tal e como se pode observar na táboa que segue.

Bacterias virtuosas?

A fermentación que converte o leite en iogur é responsable de dúas bacterias: Lactobacillus bulgaricus e Streptococcus thermophilus. Estas bacterias considéranse probióticas. Que significa isto? Os probióticos son organismos vivos que, cando se administran nas cantidades axeitadas, teñen efectos saudables no hóspede; é dicir, en quen os toma. Probióticas son tamén os leites fermentados que atopamos no mercado xunto aos iogures. Pero, segundo a lexislación vixente, non son iogures. A diferenza é que entre os seus fermentos aparecen outras bacterias á parte das típicas do iogur: os leites fermentados por bifidobacterias (bífidus), como Bifidobacterium bifidum ou Bifidobacterium longum, e os leites fermentados probióticos, cando o proceso se realiza con Lactobacillus casei ou con Lactobacillus acidophilus. En realidade, todos os iogures son probióticosa por conteren microorganismos vivos no produto. Non obstante, no ámbito comercial, resérvase este termo aos leites fermentados que conteñen os lactobacilos que se mencionaron. Sobre estes produtos, incluídos os iogures, recaen multitude de efectos beneficiosos e saudables: aumentan as defensas, melloran a flora intestinal, reducen o colesterol… Pero, cales están recoñecidos pola EFSA (Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria), o organismo encargado de aprobar as alegacións de propiedades saudables dos produtos?

  • Está claro que a microflora intestinal parece que se beneficia da inxestión de probióticos, pero as investigacións sobre o tema están aínda en desenvolvemento. A idea de desprazar as bacterias intestinais prexudiciais e de substituílas mediante a administración de bacterias beneficiosas como as do iogur leva vixente máis de 100 anos. A última guía dietética para os americanos sinalou que non existen estudos suficientes como para emitir recomendacións dietéticas sobre probióticos.
  • A EFSA aprobou unha declaración de saúde que establece que o iogur mellora a dixestión da lactosa en persoas con intolerancia a este compoñente.
  • A mensaxe de que os leites fermentados con Lactobacillus casei reforzan as defensas calou fondo na sociedade actual. Segundo a evidencia científica actual, no que atinxe aos beneficios sobre a saúde e á protección das enfermidades, este tipo de produto é un leite fermentado máis, equiparable a calquera leite fermentado ou iogur que exista no mercado. Na literatura científica hai estudos que asocian o consumo diario deste tipo de leite fermentado cun menor risco de infeccións comúns, como as respiratorias, entre distintos colectivos, malia que parte destes estudos non son independentes. Polo momento, a EFSA non aprobou ningunha alegación de propiedades saudables dos leites fermentados e dos iogures sobre o sistema inmune. Como información aclaratoria, convén matizar que son varios os estudos científicos que conclúen que tanto os leites fermentados con bacterias específicas coma os iogures convencionais poden aumentar as defensas ao incrementar a produción de citoquinas, uns compoñentes que forman parte da resposta inmune.
  • No mercado hai leites fermentados que inclúen fitoesterois e fitoestanois, compostos de orixe vexetal aos que en principio se lles atribúe a propiedade de reducir os niveis de colesterol. A EFSA recoñece que unha inxestión diaria de 1,5 a 3,4 g de esterois ou estanois vexetais a partir de alimentos funcionais enriquecidos con eles (como as bebidas lácteas que de media conteñen 2 g destes compostos) adoita xerar unha diminución do colesterol de entre o 7 e o 11,3 %, tras 2 ou 3 semanas. Agora ben, convén lembrar que o consumo deste tipo de produtos enriquecidos se ha de facer sempre na súa xusta medida, durante un tempo limitado e con asesoramento dietético e/ou médico. Tomar máis cantidade non logra unha maior redución e podería mesmo ter consecuencias negativas para a saúde. De feito, estes produtos están destinados en exclusiva ás persoas que teñan necesidade por saúde de reducir a súa colesterolemia. Os que toman medicamentos só deben consumilos baixo supervisión médica, e o mesmo sucede durante o embarazo e a lactación e nos nenos pequenos.
Leite fronte a iogur
Contido en 100 g Leite enteiro Iogur enteiro Leite desnatado Iogur desnatado
Enerxía (kcal) 63 57 36 39
Graxa total (g) 3,6 2,7 0,2 0,3
Graxa saturada (g) 2,2 1,7 0,1 0,2
Calcio (mg) 113 136 116 140
Fósforo (mg) 91 95 88 107
Vitamina B2 (riboflavina) (mg) 0,2 0,2 0,2 0,2

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións