Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

: Evitar os azucres engadidos

OS IOGURES E OUTROS LEITES FERMENTADOS SEMPRE FORON VISTOS CON BOS OLLOS POLA SÚA FAMA DE SAUDABLES. EN XERAL SONO, PERO CONVÉN POÑER ATENCIÓN: HAI EXCEPCIÓNS. A CLAVE? ELIXIR PRODUTOS ELABORADOS SIMPLEMENTE A BASE DE LEITE E FERMENTOS, ONDE TAMÉN TEÑEN CABIDA OUTROS INGREDIENTES SAUDABLES COMA FROITOS SECOS OU SEMENTES. AQUÍ VAN ALGUNHAS PISTAS DE INTERPRETACIÓN DA ETIQUETAXE.

Evitar os azucres engadidos

Se pretendemos elixir unha opción saudable, deberiamos ler a listaxe de ingredientes para comprobar que o produto non contén azucres engadidos. Isto cúmprese na maioría dos casos analizados nesta guía, pero non en todos. Nos que este ingrediente si que está presente (Goshua, Danone Activia con muesli, Activia mix&go, Eroski biactive con muesli e Eroski natural sin lactosa) o contido total de azucres oscila entre 6,1 % e 12 %. Parte desa cantidade corresponde á lactosa do leite, así que, se descontamos a parte correspondente, que supoñería un 4 % sobre o total do produto, falariamos dunha proporción de azucres engadidos de entre 2,1 % e 8 %, o que supoñería uns 2,6-10 gramos de azucre por cada ración, é dicir, entre media culleriña e dúas. Hai que sinalar que, segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), o consumo de azucres libres debe supoñer menos de 50 g diarios nunha persoa adulta. A OMS indica ademais que, se a cantidade se reduce a menos de 25 g diarios os beneficios serán maiores. Os lácteos azucrados son, xunto coas bebidas azucradas, a bolaría, os chocolates, os produtos que máis contribúen ao noso consumo diario de azucres libres, que en persoas adultas é de 33,3 g e en nenos e adolescentes está arredor dos 50 g, segundo o estudo ANIBES (2017).

Poderíase pensar que a solución para evitar os azucres engadidos pasa por elixir produtos con edulcorantes, como os que se analizan nesta guía (todos eles destacan na súa envase a ausencia de azucres engadidos): Danone Vitalinea, Nestlé Sveltesse, Danone Activia con chía y almendras, Kaiku sin lactosa, Eroski basic con edulcorantes, Eroski con cereales, Eroski con arándanos y lino. Con todo, malia que todos os edulcorantes presentes na súa formulación son seguros (aspartamo, acesulfamo potásico e sucralosa), as evidencias científicas máis recentes indican que estes ingredientes non son útiles para previr ou reducir o sobrepeso (unha das hipóteses que se baralla respecto diso é que poden habituarnos a sabores moi intensos, que xeralmente se aso cian con produtos insáns). Así pois, o máis recomendable sería optar por produtos sen azucres engadidos nin edulcorantes, tales como quefir, iogur natural ou leite fermentado con bífidobacterias natural. En definitiva, tratar de habituarnos a sabores menos doces.

Por outra banda, Sveltesse tamén promociona no seu envase a ausencia de azucres engadidos, pero contén mel entre os seus ingredientes (o mel está composto por un 75 % de azucres, aproximadamente), así que non cumpre os requisitos establecidos na lexislación. O caso de Danone Activia con chía y almendras é máis dubidoso. Tamén promociona a ausencia de azucres engadidos, pero contén dátiles na súa formulación, polo que non está claro se se engaden co único fin de endulcorar (nese caso incumpriría o regulamento) ou como un ingrediente máis.

En moitos dos produtos analizados, o contido en azucre está directamente relacionado coa achega enerxética: os que teñen os niveis máis altos desa substancia son tamén os máis calóricos. Falamos concretamente de Danone Activia mix&go (138 kcal/ración), Goshua (110 kcal/ración), Eroski biactive con muesli (113 kcal/ración) e Eroski natural sin lactosa (108 kcal/ración). No caso do quefir, trátase dun produto sen azucres engadidos, pero as racións adoitan ser máis grandes (250 g nun vaso normal), así que a achega calórica está arredor das 155 kcal). Por outra banda, os iogures naturais sen azucre proporcionan unhas 74 kcal/ración, unha cantidade similar á dos iogures con cereais (que conteñen edulcorantes acalóricos), mentres que os desnatados ou con edulcorantes, proporcionan unhas 50 kcal/ración. Para facernos unha idea das cifras nas que nos movemos, catro mandarinas proporcionan unhas 60 kcal, unha tortilla de dous ovos unhas 190 kcal. É dicir, en xeral trátase de valores bastante baixos (por exemplo, un xeado de chocolate proporciona unhas 300 kcal). Pero non esquezamos que o importante non é contar calorías, senón obtelas a partir de alimentos saudables, coma mandarinas, ovos ou lácteos fermentados sen azucre.

Algúns dos produtos analizados conteñen outros ingredientes saudables, coma sementes, froitos vermellos, froitos secos, etc. En principio trátase de opcións moi atractivas, xa que son farturentas (quitan a fame) y proporcionan nutrientes interesantes (vitaminas, minerais, fibra, ácidos graxos omega 3, etc). Iso si, convén non deixarse cegar polos reclamos dos envases, porque non todos estes produtos se poden cualificar de saudables. É o caso de Svelteesse, Danone Activia con muesli, Danone Activia mix&go e Eroski biactive con muesli, que conteñen azucres engadidos.

O podio do azucre

OS QUE MÁIS*

  • Eroski natural sin lactosa: 12%
  • Eroski Biactive con muesli: 12%
  • Danone Activia mix&go con arándanos y calabaza: 10,7%
  • Nestlé Sveltesse: 7,2%

OS QUE MENOS**

  • Pastoret Stevia: 3,3%
  • Kéfir Nestlé: 3,3%
  • Eroski Biactive natural: 3,6%
  • Kaiku sin lactosa sin azúcar: 3,7%

Porcentaxe de azucre dos iogures analizados. Segundo a OMS, non debería superar o 10 % das calorías inxeridas ao día, en adultos e en nenos.
*Suma dos azucres engadidos máis os naturalmente presentes.
** Neste caso, os azucres están naturalmente presentes.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións