Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

: Mellor crus

Son alimentos que axudan a previr enfermidades cardiovasculares, que facilitan o tránsito intestinal e que actúan como antioxidantes

Mellor crus

/imgs/20100501/alimentacion4.jpg
Non só é conveniente comer os froitos secos crus porque se dixiren mellor. Outro motivo de peso é que moitos dos seus beneficios desaparecen ao se consumiren fritidos, salgados e, polo xeral, envasados. A miúdo, os froitos secos fritos non se venden a granel, como acontece no caso dos crus, senón que se adquiren no mercado xa envasados e sen especificar a orixe da graxa utilizada na fritura, ou simplemente informando dos ingredientes co termo ‘graxa vexetal’. Esta denominación pode confundir o consumidor, pois relaciónaa con efectos beneficiosos sobre a saúde pola procedencia vexetal da graxa. Non obstante, o aceite empregado pode ser de coco ou da palma, máis económicos ca outros aceites, pero cun alto contido en graxas saturadas. Polo tanto, non axuntan as propiedades cardiosaudables que ofrecen outros aceites como o de oliva ou o de sementes (xirasol, millo e soia). Para evitar efectos indesexados, convén ler as etiquetas dos produtos que se van adquirir e escoller, de ser posible, aqueles nos que se indique o tipo de aceite utilizado.

Amais de fritos, os froitos secos tamén se ofertan torrados ou salgados. O inconveniente é que parte da vitamina E se destrúese durante o proceso de torrado. No caso dos salgados hai que ter en conta que cómpre moderar o seu consumo se se segue unha dieta controlada en sodio por problemas de hipertensión ou retención de líquidos.

Froitos secos, un a un

  • /imgs/20100501/nueces.jpg
    Noz. É o froito seco máis saudable para o corazón. Boa parte das graxas que contén son insaturadas, polo que resulta idónea para coidar e fortalecer o sistema coronario. Ademais, a noz achega vitamina E, un antioxidante que axuda a previr o avellentamento prematuro e certos tipos de cancro. É moi recomendable durante a menopausa.
  • /imgs/20100501/avellanas.jpg
    Abelá. Destaca pola súa achega en fibra vexetal, polo que se recomenda incluíla na dieta de quen padeza estrinximento. A cantidade recomendada é duns 25 gramos ao día, cinco veces por semana. As abelás son tamén moi ricas en ácido oleico.
  • /imgs/20100501/almendras.jpg
    Améndoa. É moi valiosa para aquelas persoas que sofren intolerancia aos produtos lácteos por mor do seu alto contido en calcio. Estímase que 100 gramos de améndoas achegan o mesmo calcio ca un vaso de leite, aínda que non hai que descoidar a súa elevada achega enerxética. A súa porcentaxe de graxas insaturadas é semellante á da noz e tamén é rica en vitamina E.
  • /imgs/20100501/castanias.jpg
    Castañas. A súa cantidade de graxa é semellante á dos cereais (arredor do 2%) e, polo tanto, moi inferior á do resto dos froitos secos (50%). Entre os nutrientes reguladores que contén, destacan o potasio (500 mg/100 g) e os folatos. Estas propiedades, xunto cun contido en auga que supón case a metade do seu peso, converten a castaña nun dos froitos secos de menor contido calorífico. Pola súa moderada achega enerxética, pódese consumir de xeito controlado mesmo en caso de sobrepeso e obesidade.
  • /imgs/20100501/cacahuete.jpg
    Cacahuete. Aínda que por orixe se clasifica dentro dos legumes, a súa composición nutritiva aseméllase máis á dos froitos secos. O cacahuete ou maní contén principalmente ácido oleico (graxa monoinsaturada) e unha proporción importante de ácidos graxos poliinsaturados.
  • /imgs/20100501/pipas.jpg
    Pipas de xirasol. O sal engadido é un inconveniente para as pipas de xirasol. Sempre que sexa posible, o preferible é consumilas sen sal e non se deben tomar “por riba da” dieta habitual, senón en substitución doutros alimentos ou aperitivos máis graxos.
  • /imgs/20100501/pistachos.jpg
    Pistacho. Comparte co resto dos froitos as mesmas propiedades saudables, pero é un dos que maior cantidade de fibra achega e tamén o máis calorífico, xunto co piñón, a noz e a améndoa. O seu consumo regular reduce a presión arterial e combate a anemia. O pistacho é o substituto perfecto de alimentos ricos en graxas como os flocos de millo, as patacas ‘chips’ e outros aperitivos menos saudables.
  • /imgs/20100501/2frutos.jpg
    Anacardio. As sementes cómense tostadas, e son moi ricas en magnesio.
  • Piñón. Trátase do froito seco máis rico en graxa. Esta particular composición fai que se poña reseso decontado, e máis aínda en presenza de osíxeno (aire), luz e altas temperaturas.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións