Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

As froitas de verán : Sorprender coas receitas máis orixinais

O consumo de antioxidantes procedentes das froitas durante o verán é unha das mellores estratexias para protexer a pel do sol intenso

Sorprender coas receitas máis orixinais

Imaxinación e uns poucos ingredientes son os dous compoñentes básicos que se precisan para tirar o máximo partido das froitas. A mestura de cores, sabores e texturas é o punto forte dunha rica macedonia de froitas de tempada ou dun espeto. O gusto pola froita tamén se consegue ao probala de xeitos distintos: en receitas doces ou salgadas, quentes, mornas ou frías, como sobremesa, gornición ou ingrediente doutras receitas; en batido, zumes, xeados, sorbetes ou refrescos xeados, en compota, aderezada con especias, en pudin…

  • Gazpachos e sopas frías con froitas. Doces como a sopa fría de sandía con iogur ou salgadas como o gazpacho de sandía, son dous exemplos de receitas deliciosas, sinxelas, rápidas e económicas coas que sorprender. Con melón, recoméndase elaborar unha sopa de melón con xamón (orixinal presentación), o melón ás especias (presentado en boliñas e aderezado con zume de laranxa e limón, mel de romeiro, canela, vainilla e pementa negra acabada de moer) ou o melón á prancha con sopa de piña. Se se desexa asombrar cun refrescante gazpacho con froitas (sandía, cereixa ou amorodo) abonda con lle engadir unha boa porción de froita (ao gusto) á receita tradicional.
  • “Coulis” de froitas. Trátase dunha salsa espesa que se obtén ao mesturar a froita escollida cun chisco de azucre e cunhas pingas de limón para potenciar o sabor natural da froita, e pasala polo batedor ou polo pasador de puré e finalmente por un coador fino. Os coulis de amorodos, framboesas, amoras ou melocotón danlle cor e sabor a calquera sobremesa (xeado, biscoito, torta…), decoran unha ensalada ou un segundo prato de carne. Se o “couli” acompaña un prato salgado, pódese aderezar con pementa acabada de moer ou con outras especias ou herbas aromáticas ao gusto.
  • Sorbetes e refrescos xeados repletos de vitaminas, doces pero con pouco azucre. De sandía, de cereixas, de pexego e framboesa, de albaricoque con lima-limón, de piña e canela… A froita elixida tritúrase ata que quede puré e resérvase. Mestúrase o azucre con auga e cócese 5 minutos ata formar un xarope lixeiro. Este xarope mestúrase co puré de froita, co zume de limón e/ou laranxa e cando estea frío envórcase nun recipiente e métese no conxelador. A clave para acadar a textura de refresco xeado ou de sorbete, e non unha peza de xeado uniforme, é remover a mestura no conxelador cada 30 minutos durante dúas horas. Os sorbetes e refrescos xeados son receitas doces a base de froitas ideais para llelos ofrecer a nenos e maiores como sobremesa ou refrixerio durante a tempada estival.

Zumes? Mellor a froita fresca

A Asociación Americana de Dietistas (ADA) e o Departamento de Nutrición da Escola de Saúde Pública de Harvard advirten do risco de sobrepeso que rexistran os nenos afeitos a beber bebidas azucradas fóra das comidas. Nesta categoría entran os refrescos e as bebidas azucradas a base de zumes de froitas sen burbullas, pero tamén os zumes de froita, en particular os azucrados. Para moitos nenos estas bebidas son a maior fonte dietética de azucres na súa dieta. Comprobouse ademais que non ten o mesmo efecto saciante comer a froita enteira ca a mesma froita espremida en forma de zume.

Un recente estudo propón que o aumento de peso se pode deber á menor saciedade que proporcionan os azucres en forma de alimento líquido. A investigación amosou que o consumo de bebidas azucradas se asociou ao aumento de peso, aspecto non observado tras a inxestión da mesma carga de calorías e azucres en forma de alimento sólido. Velaquí un de tantos estudos que sinala a baixa capacidade de saciedade das bebidas azucradas, xa que a súa inxestión entre horas non se compensa comendo menos cantidade e enerxía na seguinte comida. Ademais, ao facer zume de froita, parte da fibra queda no espremedor. Por iso, non é un bo hábito substituír a froita fresca enteira polo seu zume.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións