Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Bos hábitos : Experimentar coa comida

Especialistas en nutrición sinalan que se poden precisar ata dez intentos para que o padal dos máis cativos acepte novos sabores e texturas

Experimentar coa comida

Cando o neno ten os seus primeiros dentes e adquire unha maior destreza para coller obxectos e levalos á boca, daquela é o momento apropiado para que experimente cos alimentos. É beneficioso que toque os alimentos, probe as texturas, trate de levalos á boca, tente mastigalos ou desfacelos na boca (galletas, froita moi madura ou branda, peixe esmiuzado, etc.). Todas elas son accións que axudan ao desenvolvemento psicomotor e de comportamento alimentario do pequeno.

A partir dos dous ou tres anos, segundo o grao de autonomía e desenvolvemento infantil (destreza manual, coordinación, equilibrio, atención e concentración), é importante respectar a súa autonomía, fomentala e aplaudila, sempre baixo vixilancia, pero con certa independencia para que faga cousas de seu. Por iso, cando son moi pequenos, cómpre alentalos a facer diferentes accións de xeito autónomo, como beber sós, utilizar a culler, e mesmo a participar nas tarefas domésticas de recoller os seus pratos e cubertos. O momento de comer alóngase, custa máis tempo, pero é un bo investimento educativo. Cos anos, serán os nenos os que axuden a preparar as torradas, a servir o zume e a repartir a comida. Tamén é importante atopar o mellor momento para que participen na preparación de comidas; dende espremer o zume, rebozar as anchoas, pelar os plátanos para a macedonia ou baleirar os iogures para o biscoito… Aos nenos encántalles participar e é máis probable que coman máis e mellor e que proben novos alimentos se axudan a preparalos. Por iso, é unha boa idea experimentar cos alimentos aos que son máis remisos: froitas, verduras e peixes. Gozarán se os animamos a elaborar vistosos espetos de froitas, a preparar unha pizza caseira con vexetais, a facer a mestura das albóndegas de pescada ou a masa das croquetas de bacallau.

Comer en familia, máis ca comer xuntos

“Os pais e nais teñen tanta ou máis responsabilidade sobre o comportamento alimentario do noso fillo ca sobre outros aspectos que clasicamente se consideraron importantes, como que aprenda a ler, que entenda matemáticas ou que se comporte con educación na mesa”. Con esta reflexión, a doutora Marta Garaulet, no seu libro “Nenos a comer. Evita a obesidade do neno e do adolescente”, insiste en que para lle ensinar un comportamento alimentario saudable ao neno, cómpre acadar un ambiente propicio e proporcionar a mellor educación. Por iso, a clase de “ensinar a comer” comeza na casa. E comer en familia debería ser a primeira lección. Este costume agradable debería deixar de ser un acontecemento extraordinario para realizarse o maior número de veces posibles ao día, comezando polo almorzo. No seu artigo “A comida en familia: algo máis ca comer xuntos”, o doutor José Manuel Moreno Villares, da Unidade de Nutrición Clínica Hospital 12 de Outubro, recolle referencias de diversas investigacións que demostraron que a comida en familia mellora a calidade da dieta e contribúe ao desenvolvemento de bos hábitos, xa que se asocia cun maior consumo de froitas, verduras, cereais, etc., e menor de alimentos fritos e refrescos. Outros estudos revelaron unha diminución dos hábitos de risco (fumar, beber alcohol ou consumir drogas) en adolescentes de familias que comparten mesa máis a miúdo, en parte porque se estreita a relación entre pais e fillos. Mesmo hai informes que asocian o acto de comer xuntos cunha mellora da linguaxe e das habilidades de comunicación, porque o tempo compartido na mesa dá a oportunidade de ter conversas importantes, de contar historias e de compartir experiencias. Ademais, é determinante que todos os membros se involucren en todas as actividades relacionadas coa alimentación: a compra, a preparación do menú, elaborar os pratos e cociñar, servir a comida, etc.

O exemplo na casa

O exemplo sobre os costumes na alimentación que teña o neno na casa marcará case con toda seguridade os seus hábitos alimentarios para o resto da súa vida. Se a gama de alimentos que inclúe o menú familiar é ampla, o neno ten máis posibilidades de variar e é moito máis doado que acepte un maior número de alimentos. Se pola contra a cesta familiar se afasta do saudable ou inclúe unha escasa variedade de alimentos, ao neno resultaralle difícil entender que debe comer de todo. E é que o neno imita e reflicte os comportamentos dos seus maiores. Por iso, a mensaxe será eficaz se as recomendacións que se lle aconsellan ao neno e os costumes de un mesmo coinciden.

Tres consellos infalibles

  1. Ata dez veces: Especialistas en nutrición coinciden en sinalar que poden ser necesarios ata dez intentos para que o padal do neno acepte un novo sabor ou unha nova textura. A experta asegura que os nenos non aceptan de xeito natural os novos sabores e alimentos, senón que precisan tomalos en repetidas ocasións antes de admitilos na súa alimentación. A paciencia e a constancia son claves.
  2. Non prohibir alimentos: Salvo en casos excepcionais de alerxias e intolerancias alimentarias nas que comer certos alimentos resulta tóxico para o neno, dende o punto de vista da pedagoxía alimentaria, non é san prohibir alimentos. O único que se acada con esta conduta limitante é xerar máis ansia polo alimento prohibido. Non hai que dicir non a ningún alimento e nunca, só importa a cantidade e a frecuencia. Ningún alimento é malo, igual que ningún alimento é a panacea. Importa máis a conquista de bos alimentos que a prohibición dos máis insáns. Lógrase moito máis se se potencia o bo e se convence da súa necesidade.
  3. Aplaudir os bos avances: É positivo e necesario usar reforzos positivos cada vez que o neno adopte un comportamento axeitado. Aconséllase darlle algo que lle gusta cando o seu comportamento é adecuado (non ten por que ser sempre un “alimento capricho”) e evitarlle unha situación ou tarefa que lle desagrada. En ambos os dous casos, obtén un beneficio por comportarse de xeito correcto e é probable que o repita para alcanzar a recompensa.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións