Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

: Comer de bocadillo, mellor só de vez en cando

Os pratos e tapas dos bares praieiros non son necesariamente de peor calidade ou menos saudables, pero convén elixir con criterio compor cada día menús equilibrados

Comer de bocadillo, mellor só de vez en cando

Na lista de pratos dos chiringos, os bocadillos e mais os sándwiches ocupan un lugar destacado. De tortilla de patacas, vexetais con atún, de xamón curado con tomate, de peitugas de polo, de queixo, de luras, de tenreira… os bocadillos achegan sobre todo hidratos de carbono (do pan) e proteínas de boa calidade (de carnes e peixes) que axudan a afrontar o día ata o momento en que se tome unha comida ou cea máis completa. Nos bocadillos, o pan achega enerxía a xeito de carbohidratos complexos e amidón (e fibra, sobre todo nas variedades integrais), certa cantidade de proteínas, algo de graxa e minerais e vitaminas. O contido do bocadillo é moi importante: nada teñen que ver a peituga de pavo ou de polo co chourizo e o paté, nin estes últimos co atún de lata ou cunha rebanda de xamón acompañada de tomate. Os produtos máis graxos, salgados e caloríficos hai que consumilos en cantidades pequenas e con menor frecuencia. En calquera caso, os saborosos e prácticos bocatas non deben substituír por norma os pratos de culler e garfo, xa que suporía reducir o consumo de alimentos imprescindibles como vexetais, legumes, carnes e peixes.

Contar calorías

Velaquí as calorías que achega unha porción estándar dalgúns dos alimentos e pratos máis consumidos nos chiringos.

Ración de alimento (gramos e/ou mililitros) Enerxía (calorías)
Patacas bravas (300 g patacas) + Salsa rosa (100 g) 867 + 580
Peixiño frito (200 g) 422
Olivas verdes c/ óso (15 unidades, 60 g) 66
Queixo Manchego (10 taquiños, 50-75 g) 207-311
Croquetas (4 unidades, 100 g) 186
Luras ou aneis de luras fritas (10 unidades, 100 g) 191
Pan (cada rebanda de 4 dedos) 94
Refresco: botellín (225 ml) / lata (300 ml) 90-120
Vaso de tinto de verán (200 ml) 95
Vaso de sangria (200 ml) 142
Caña: 1/5 de cervexa (200 ml) 66

Cantidades de alimentos extraídas de: Táboas de medidas caseiras de alimentos. Nutrición e dietética clínica, Jordi Salas Salvado. Ed. Masson.

Rebaixar o nivel de esixencia?

Un chiringo que ofrece alimentos e bebidas debe cumprir a normativa de hixiene alimentaria e realizar a súa actividade baixo os principios da Análise de Perigos e Puntos de Control Críticos (APPCC). Ademais, debe aplicar no establecemento boas prácticas de hixiene e programas de limpeza e desinfección, amais de tratamentos preventivos e programas de control de pragas. E os seus empregados deben ter formación abonda en cuestións de manipulación de alimentos e de seguridade alimentaria. A Administración asegura que controla estes establecementos e que as súas inspeccións afectan sobre todo ao transporte e á conservación de alimentos (non debe romper a cadea de frío), á infraestrutura do local e á cualificación do persoal. Pero nunca está de máis que os consumidores permanezan atentos e que esixan, amais dun servizo correcto, unhas prácticas axeitadas nestes locais de comidas.

Comer, ben, de chiringo

  • A comida saudable non é inimiga forzosa do chiringo; escolla pratos e alimentos frescos e lixeiros como ensaladas, sopas frías, gazpachos e salmorexo. Deixe as tapas e os bocadillos para contadas ocasións.
  • Un prato de arroz ou unha fideuá que conteña en pequenas proporcións carne ou peixe e verduras é unha opción perfecta se se acompaña dunha ensalada e froita de sobremesa.
  • O consumo de peixe cru ou pouco cociñado supón un risco, pola posible presenza de Anisakis simplex, parasito que pode causar trastornos dixestivos e reaccións alérxicas. Esixa que se conxelara con antelación: a lei obrígao.
  • Asegúrese de que a maionesa non é caseira, senón comercial, e de que as tortillas están ben calladas ou se fixeron con ovo pasteurizado. Hai que evitar contraer unha salmonelose nas vacacións.
  • Os refrescos, mellor na súa versión light: o seu sabor é parecido e achegan menos calorías e nada de azucre.
  • A elevada achega enerxética de azucres e de graxas saturadas dalgúns xeados e sobremesas doces aconsella consumilos con moderación e só de vez en cando.
  • Cervexas, viño con gasosa e sangrías son bebidas de baixa graduación, pero cómpre controlar o seu consumo para que non se convertan en fonte de alcohol e de calorías que acaben comprometendo a saúde e a seguridade.
  • Asegúrese de que o chiringo cumpre os mínimos sanitarios e de que o persoal cumpre coas normas básicas de hixiene.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións