Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

: Propiedades: mitos e verdades dun doce

Canto maior é a súa concentración de cacao máis propiedades saudables proporciona

Propiedades: mitos e verdades dun doce

Non crea adicción, pero pode mellorar o estado de ánimo. Os reclamos populares confírenlles ao chocolate as propiedades de ser un estimulante, relaxante, euforizante, afrodisíaco e mesmo antidepresivo. Fálase moito do seu efecto no estado de ánimo pero son poucos os estudos que avalan tal asociación. Algúns vincúlano á acción positiva de certos compoñentes do cacao sobre os neurotransmisores relacionados co bo estado de ánimo (dopamina). Fálase do papel das metilxantinas (cafeína e teobromina) polo seu efecto estimulante leve, e da feniletilamina e anandamida, todos eles compostos do cacao, en relación á sensación de pracer e benestar que se experimenta tras o seu consumo. Por medio destas asociacións fisiolóxicas tratouse de lle dar explicación ao consumo esaxerado que moitas persoas fan deste doce cando notan que lles alivia o malestar e lles axuda a combater o abatemento. A revisión máis exhaustiva sobre os efectos do chocolate no estado de ánimo chega dende a Escola de Psiquiatría da Universidade de Nova Gales del Sur (Australia). Os autores conclúen que cando se come chocolate en resposta a un estado de ánimo de tristura, irritabilidade ou ansiedade como estratexia para a mellora da saúde emocional, este pode proporcionar algún tipo de sensación transitoria “reconfortante”. O que confirma ese devandito popular, “o chocolate é máis barato ca a terapia e non precisa unha cita”.

  • Chocolate e xaqueca. O cacao e os chocolates presentan cantidades apreciables de aminas (tiramina, histamina e feniletilamina). Hai estudos na literatura científica que relacionan estas substancias coa aparición de episodios de xaquecas, pero tamén hai outros que non atopan ningunha base científica para tal asociación. O detonante da xaqueca é multifactorial e a participación das devanditas substancias non se puido establecer de xeito concluínte.
  • Chocolate e acne. A dieta considerouse sempre como unha causa importante no desenvolvemento da acne, unha das enfermidades da pel máis frecuentes. A máis recente revisión sobre este tema conclúe que non hai probas claras de que o chocolate sexa responsable da aparición de grans e puntos negros. O traballo informa de que a acne se debe a unha produción excesiva de sebo causada por factores hormonais, e non exclusivamente dietéticos.
  • O chocolate engorda. O chocolate é un doce con alta densidade enerxética que leva azucres e graxas. O consello é tomalo en pequenas doses ou esporadicamente. Un alimento non é o único responsable do sobrepeso ou da obesidade. O conxunto dunha dieta desequilibrada e hiperenerxética e a ausencia de actividade física son os grandes culpables da ganancia de peso.
  • Provoca carie. É certo que o chocolate como alimento azucrado é un alimento carioxénico (axente produtor de carie). Non obstante, na formación da carie inflúen amais do azucre outros factores como a textura dos alimentos, a súa adhesividade aos dentes (caramelos brandos e pegañentos, galletas, pan torrado…) e a hixiene bucal. O efecto negativo do cacao redúcese se o chocolate se come xunto a outros alimentos e despois de comer se lavan os dentes.

Os distintos chocolates

  • O cacao é o ingrediente base dos chocolates e o que determina a calidade organoléptica, nutricional e as calidades saudables do produto. De feito, a maior porcentaxe de cacao que conteña o chocolate, maior é a súa calidade. A mestura dos derivados do cacao con azucre (e con leite segundo a clase) dá lugar aos distintos tipos: negro (nas súas distintas proporcións de cacao), con leite e branco.
  • O negro, que é o resultado da mestura da pasta e manteiga de cacao con azucre, é un dos máis apreciados polo seu amargo e puro sabor. Non se lle engade ningún outro produto salvo algún aditivo. Este tipo de chocolate debe presentar como mínimo o 50% de pasta de cacao. A partir desta cantidade apréciase o amargor do cacao. As porcentaxes de 70%, 85% ou 99% que aparecen na etiqueta dos chocolates negros fan referencia tamén ao contido en pasta de cacao; a máis cantidade, máis amargor e máis propiedades saudables.
  • O chocolate con leite é o máis consumido pola poboación. É froito da mestura de engadir leite (desnatado ou enteiro) e pasta de cacao. Así se obtén o chocolate con leite popular (fino ou extrafino) ou con leite desnatado. Neste caso, a proporción de pasta de cacao debe estar por baixo do 40%.
  • Pola súa banda, o chocolate branco obtense só a partir de usar manteiga de cacao, un mínimo dun 20%, mesturada con azucre, leite e aditivos. Non contén pasta de cacao e polo tanto carece das propiedades antioxidantes deste compoñente do cacao.

Estes son os chocolates básicos. A todos eles se lles poden engadir froitos secos enteiros ou en cachos ou cereais, en cantidades que oscilan entre o 8% e o 40%, ou outros ingredientes como froitas enteiras ou en cachos, confeitadas ou desecadas.

Dende a óptica nutricional, o chocolate e mais os seus derivados son alimentos moi enerxéticos polo seu alto contido de carbohidratos e de graxas. A graxa provén sobre todo da manteiga de cacao, que é o aceite que se obtén tras espremer os grans de cacao moídos. Nela predominan certos ácidos graxos saturados como o esteárico que, a diferenza doutros ácidos da súa mesma familia, non teñen relación co aumento das cifras de colesterol en sangue. A súa achega de proteínas é mínima salvo que se lle engada leite ou derivados. O chocolate é un alimento tónico, dado que contén teobromina, unha substancia estimulante do sistema nervioso, similar á cafeína do café ou á teína do té, pero de menor intensidade no seu efecto excitante. A moderación é a mellor receita para o consumo habitual de chocolate no contexto dunha dieta equilibrada e saudable. Unha porción saudable serían uns 20 gramos ao día.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións