Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

: Aquí, os criterios nutricionais habituais non son útiles 

A reposición de auga, sales e azucres durante ou tras o exercicio físico intenso ou prolongado é imprescindible. Para iso resultan útiles as bebidas deportivas, pero non todas son efectivas.

Aquí, os criterios nutricionais habituais non son útiles 

Se nos  xamos no NutriScore dos produtos analizados, veremos que case todos eles se engloban na categoría D. Isto ocorre porque Nutri-Score basea a súa puntuación en aspectos como a achega de enerxía e o contido de  bra, proteína, froitas e verduras, azucre ou sal. Este tipo de bebidas ten algunhas características que en principio poden parecer negativas (proporcionan enerxía e conteñen sal e azucres) e carecen doutras que a priori poden parecer positivas (non teñen  bra, nin vexetais, por exemplo). 

Con todo, neste tipo de produtos en concreto, estes criterios non son válidos porque o que se busca nunha bebida de reposición é precisamente o que acabamos de mencionar: que proporcione certa cantidade de enerxía, azucres e sales, e que careza doutros ingredientes que poden lenti car a súa dixestión. Así pois, a ferramenta Nutri-Score e os criterios polos que nos guiamos habitualmente para decidir se un alimento é saudable, non son útiles neste caso. De feito, poden despistarnos. 

Podemos atopar un exemplo no produto Powerade Zero, que ten unha puntuación B en Nutri-Score por carecer de azucres e non proporcionar enerxía. Isto, que pode parecer positivo nunha bebida de uso recreativo (como un refresco), non resulta útil nunha bebida deportiva. Agora ben, é necesario ter claro que as bebidas deportivas están destinadas a situacións moi concretas: a práctica de actividade física intensa ou prolongada (máis dunha hora). Fóra dese contexto non resultan útiles e poderían ata resultar prexudiciais nun consumo continuado. Isto signi ca que tampouco son recomendables para a actividade física que a maioría das persoas realiza habitualmente, é dicir, de baixa intensidade ou de curta duración. Neses casos é su ciente con beber auga e repoñer despois os nutrientes coa alimentación habitual. 

Como debemos consumilas? 

Para evitar a deshidratación e as súas consecuencias durante a práctica deportiva intensa ou prolongada, é necesario seguir unha rutina adecuada de hidratación. Esta debe comezar antes do exercicio, para non empezar con carencias; seguir de forma regular durante o desenvolvemento, para manter a hidratación e a achega de enerxía; e continuar logo da súa fi nalización, para repoñer as perdas de auga, sales e hidratos de carbono. O ideal é consumir un grolo destas bebidas (uns 150-250 ml) cada 15 minutos. 

O máis importante destas bebidas é a composición (se se axustan aos criterios recomendados ou non) pero tamén hai que considerar outros aspectos que poden parecer banais e que en realidade non o son, como o sabor e a temperatura de consumo. É importante que a bebida resulte apetecible ou polo menos que o seu sabor non cause rexeitamento. Por iso utilízanse ingredientes como edulcorantes, aromas e colorantes. Tamén é recomendable que o seu consumo nos anime” a beber (a presenza de sal pode estimular a sensación de sede) e, en defi nitiva, que sexa fácil de beber. Para axudar a iso recoméndase que a bebida se consuma a uns 15-21ºC, o cal facilita ademais o baleirado gástrico e a absorción. 

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións