Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Guía de compra: barriñas de cereais : E se tomamos tortas?

A súa achega en azucre é similar á das galletas, aínda que o seu contido en graxas é inferior. Aínda así, non hai un consenso sobre cal é o seu papel nunha dieta saudable nin tampouco sobre a frecuencia de inxestión recomendada

E se tomamos tortas?

Tan famosas coma as barriñas, ou quizais máis, son as cada vez máis omnipresentes tortas de cereais. Hainas de millo, de arroz, de espelta, de quinoa, de centeo, de trigo sarraceno ou, mesmo, dunha combinación dos anteriores cereais (e probablemente algún máis). Tamén as hai integrais, con chocolate (negro ou con leite) ou con iogur. Adóitanse utilizar como refrixerio a media mañá ou na merenda. Malia que se adoita afirmar que son produtos moi “saciantes”, hai poucas probas na literatura científica que apoien esta suposición.

Estas tortas, que se elaboran tras someter os cereais a temperaturas moi elevadas dentro dun molde (o que provoca a súa “explosión”), teñen similitudes e diferenzas con respecto ás barriñas analizadas nesta guía. Entre as similitudes destaca o contido enerxético das tortas ás que se engadiu chocolate: a súa porcentaxe en calorías é case o mesmo. Isto é así, sobre todo, polo maior contido en azucre. Se non son “chocolateadas”, as tortas teñen moito menos azucre ca as barriñas.

Hai, en todo caso, bastantes diferenzas desde un punto de vista nutricional. Unha importante é que hai moitas máis opcións integrais, algo interesante, dado o amplo consenso que existe con respecto aos beneficios para a saúde atribuíbles á inxestión habitual de cereais integrais. O doutor Hongyu Wu e os seus colaboradores (do Departamento de Nutrición da Universidade de Harvard) acaban de publicar na revista JAMA Internal Medicine unha investigación que revelou que tomar a miúdo integrais pode diminuír a mortalidade da poboación ata nun 15 %.

Non obstante, a principal diferenza con respecto ás barriñas é que o contido en sal das tortas adoita ser bastante superior. Este é un punto importante que hai que ter en conta, porque duplicamos a cifra máxima de sal proposto pola Organización Mundial da Saúde (cinco gramos ao día) e porque a gran maioría do sal que tomamos (máis do 80 %) non provén do que lles engadimos de forma voluntaria aos nosos pratos, senón de alimentos procesados, segundo reflectiron as xornadas de debate sobre o Plan nacional para a redución do consumo de sal en España.

Un exemplo, unhas tortas de millo moi consumidas (Bicentury) conteñen 2,25 gramos de sal por cada 100 gramos. Sanidade considera que un alimento ten «moito sal» cando iguala ou supera 1,25 gramos de sal por cada 100 gramos de produto, así que estamos ante un alimento que case duplica esta cifra.

Malia iso, o certo é que, por fortuna, existen diversas opcións de tortas baixas en sal ou moi baixas en sal (son as máis recomendables). Para Sanidade, un alimento ten «pouco sal» (é a situación ideal) cando achega 0,25 gramos (ou menos) de sal por cada 100 gramos de produto.

Vale a pena indicar, con respecto ás tortas, que o seu elevado consumo preocupa os expertos en nutrición, aínda que non tanto pola súa composición nutricional como porque substitúen un grupo de alimentos que debería ter máis protagonismo na nosa alimentación: as froitas frescas.

Paxinación dentro deste contido

  • Ir á páxina anterior: « Cal compro?
  • Estás na páxina: [Páx. 5 de 5]

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións