Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Guía de compra: barriñas de cereais : Análise nutricional das barriñas de cereais

A súa achega en azucre é similar á das galletas, aínda que o seu contido en graxas é inferior. Aínda así, non hai un consenso sobre cal é o seu papel nunha dieta saudable nin tampouco sobre a frecuencia de inxestión recomendada

Análise nutricional das barriñas de cereais

O seu lugar na dieta

Non existe un consenso sobre cal é o papel das barriñas de cereais nunha dieta saudable, nin tampouco sobre a frecuencia de inxestión recomendada. En calquera caso, se se revisa a súa composición nutricional, pódese observar que non é moi distinta á das galletas en canto á súa achega en azucres (preto dun 20 %). Neste sentido, é importante lembrar que o Ministerio de Sanidade inclúe ás galletas dentro da categoría “bolería”, un grupo de alimentos cuxa presenza na dieta debe ser ocasional.

O contido en graxas nas barriñas de cereais adoita ser inferior ao das galletas, aínda que a porcentaxe de graxa asemellarase bastante (adoita roldar entre o 15 % e o 20 %) se as barriñas foron elaboradas con chocolate (algo moi frecuente).

Se se comparan as barriñas con froitos secos (dado que os froitos secos son alimentos que adoitan tomarse entre horas), pódese comprobar que a súa achega en graxas é inferior. Non obstante, mentres que a inxestión de froitos secos entraña uns beneficios demostrados para a saúde (como diminucións no risco de padecer diabete tipo 2, entre outras enfermidades crónicas), non acontece o mesmo no caso das barriñas de cereais.

A diferenza doutros produtos (como as bebidas enerxéticas, por exemplo), tanto os nenos como os adultos poden comer barriñas de cereais, dado que non conteñen cafeína ou outros excitantes. Aínda así, debe terse en conta que, pola súa elevada porcentaxe de azucres engadidos é mellor reservalos para momentos puntuais ou ocasións especiais.

Entón, con que tipo de alimentos deberiamos acompañar o consumo de barriñas? Se as imos consumir para picar entre horas e non temos máis apetito, non fai falta que engadamos máis alimentos (lembremos que sumar calorías nunca é boa idea). Se temos máis fame, nada mellor que combinalos con froita fresca, froitos secos (que é mellor que non conteñan sal engadido) e, por que non, hortalizas (unha cenoria crúa entre horas é unha delicia moi saudable). Tamén podemos acompañalas dun lácteo desnatado, como un vaso de leite ou unha porción de iogur. Se acompañamos a barriña con queixo, non habemos de caer na tentación de escoller queixos con moita graxa. Para iso, revisaremos que a súa porcentaxe de graxa sexa sempre menor ao 15 %.

Semáforo nutricional

No semáforo nutricional, pódese observar que ningún dos produtos presenta unha cor laranxa, que alertaría dun notable contido nalgún dos nutrientes conflitivos. Non obstante, varias das barriñas analizadas achegan máis enerxía, azucres ou graxas do desexable.

Se o produto se elabora con chocolate ou se a porción de consumo é maior (hai barriñas de 40 gramos, mentres que outras só pesan 21 gramos), é máis probable que a súa achega en azucres ou graxas sexa superior. En todo caso, como a porcentaxe de azucres destes alimentos é moi elevada e son produtos moi saborosos, é posible que sexa máis difícil realizar un consumo moderado. Por iso, é preciso tomar conciencia de que non son alimentos comparables aos produtos básicos de toda dieta saudable, como as froitas frescas, as hortalizas, os froitos secos ou os legumes.

Moitos destes produtos están enriquecidos con vitaminas e minerais, aínda que unha análise comparativo realizada en 2006 por EROSKI CONSUMER revelou que o que declara a etiqueta non sempre coincide co que desprenden as análises independentes.

Si é certo que as barriñas poden contribuír ao consumo de nutrientes importantes, pero non é menos certo que o mellor xeito de cubrir os requirimentos nutricionais é mediante alimentos que non conten con grandes cantidades de azucres engadidos, tal e como sinalou en 2012 a actual directora xeral da Organización Mundial da Saúde (OMS), a doutora Margaret Chan. Por esta razón, o mellor produto da análise son as barriñas de cereais integrais Eroski Sannia, cun contido inferior de calorías, azucres e graxas con respecto ao resto das barriñas.

Que debemos mirar na etiqueta para elixir a barriña máis axeitada?

Á hora de escoller unha barriña, convén sempre decantarse polas que presenten un maior contido en cereais integrais, en froitas e en froitos secos, e un menor contido en azucre engadido. As etiquetas dos alimentos bríndannos esta información, aínda que ás veces poida resultar algo confusa. Por iso, é importante ter en conta as seguintes pistas:

  • Os fabricantes están obrigados, por lei, a detallar os ingredientes dos seus produtos en orde de peso. Así, cada vez que miremos unha etiqueta, fixarémonos en cales son os ingredientes que figuran ao comezo desa lista. Se o azucre está entre os primeiros, significa que é un dos principais compoñentes dese alimento e, xa que logo, que estamos ante un produto moi azucrado e calorífico.
  • Existen moitas maneiras de citar o azucre sen nomealo. Por esta razón, é posible que en lugar da palabra “azucre” atopemos algún dos seus numerosos pseudónimos. Segundo a Facultade de Medicina de Harvard, algúns dos nomes que se utilizan son os seguintes: azucre invertido, azucre moreno, dextrosa, frutosa, frutosa cristalina, glicosa, xarope de frutosa, xarope de millo, maltosa, néctar de agave, sacarosa, xarope de malte e zume de cana de azucre evaporado. Máis alá dos seus nomes, todos eles son azucres ou derivados do azucre coa mesma achega calorífica e o mesmo efecto metabólico.

Barriñas para todos os públicos?

Como ningunha das barriñas contén cafeína, calquera delas pode ser consumida por todo tipo de público, salvo no caso de persoas que presenten unha alerxia ou unha intolerancia alimentaria, en cuxo caso se deberá revisar a etiquetaxe do produto.

En calquera caso, dada a actual epidemia de obesidade infantil no noso país, é preciso remarcar que a porcentaxe de azucres engadidos que existe nestes produtos os fai pouco aconsellables para un consumo frecuente na infancia.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións