Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Guía de compra: arroces : Apuntamentos para o aforro

Proporciona gran cantidade de hidratos e é a base dunha dieta saudable, pero para que o sexa aínda máis deberiamos priorizar o arroz integral

Apuntamentos para o aforro

O arroz é un produto moi duradeiro e cun ciclo de vida moi longo, sempre que se conserve nun lugar seco e lonxe da luz directa. É un detalle que contribúe a conseguir certos aforros. Debemos estar atentos ás ofertas que realicen as marcas de distribución e os fabricantes e aproveitar a máis vantaxosa para facer abasto deste cereal. É un prato socorrido e non perecedoiro, o que garante que o rendemento na cociña sexa moi alto.

Unha vez máis, as marcas brancas actúan como garantes do aforro. Neste caso, un paquete de arroz de marca branca rolda os 68 céntimos, mentres que un de fabricante se sitúa arredor dos 1,50 euros, máis do dobre. Por exemplo, se atendemos ás recomendacións dietéticas, unha parella ao mes necesitaría polo menos dous paquetes e medio de arroz (á semana, tomaría cinco veces ao día arroz: tres como prato principal e dous como gornición). Se aposta pola marca branca, terá que desembolsar 1,70 euros e, se o fai pola de fabricante, 3,77 euros. O aforro é máis de dous euros ao mes, e de case 25 euros ao ano.

É un alimento básico e de prezo razoable. Por iso, moitas veces non nos molestamos en calcular ben as porcións e, desgraciadamente, en demasiadas ocasións o arroz que sobra remata no lixo. E tirar comida é tirar diñeiro. Para acertar coas cantidades, hai que recordar que unha porción individual para unha receita cuxa protagonista sexa o arroz é de 80 gramos (o que cabe nunha cunca de café) e para unha sopa é de 28 gramos (un puñado coa man pechada).

Sempre no seu punto

  • Arroz fervido, sen pasarse. O arroz fervido, só cocido con auga e cun chisco de sal (igual que a pasta), é o tipo de elaboración máis sinxela. Pode usarse como gornición e tamén como base para ensaladas. O tempo de cocción é de 20 minutos. Unha vez transcorrido este tempo, o arroz escórrese nun coador grande, refréscase baixo a billa de auga fría e vólvese escorrer para eliminar o amidón que soltou. Se queremos facer unha ensalada sinxela, abondará con agregar uns anacos de bonito, millo, gambas cocidas, pemento verde e vermello. Pódese aliñar cunha vinagreta ou con maionesa.
  • Arroz pilaw, refogado e solto. Outra elaboración moi sinxela é a do arroz pillaw ou pilaf. O primeiro paso é refogalo nunha cazola con aceite quente e cunha base de cebola e allo. Deste xeito, sélase o arroz e o amidón que contén queda dentro do gran. O seguinte é engadir o dobre de volume de caldo quente (é dicir, por unha cunca de arroz, dúas cuncas de caldo). A cocción é de 20 minutos e ha de ferver de xeito suave e continuado. Nos países orientais, adóitanse utilizar arroces alongados coma o basmati, aínda que nas culturas occidentais se utiliza o arroz redondo ou bomba. O resultado debe ser un arroz seco e solto, idóneo para utilizalo como gornición de peixes, de mariscos e de carnes en salsa.
  • Risoto, un arroz moi cremoso. Para facelo, refóganse os grans nunha cazola con aceite e cun pouco de manteiga, e agrégase o caldo pouco a pouco (non de golpe). É importante remover de cando en vez para que o arroz solte o amidón e para que quede cremoso. Por suposto, o refogado suave con aceite e manteiga pode estar gornecido con cogomelos, ceboliña e anaquiños de polo ou de vexetais. Unha vez que o arroz está cociñado, nuns 18 a 20 minutos, agrégase queixo relado e un pouco de nata, dous ingredientes que lle dan a este arroz o seu sinal de distinción.
  • A paella: arroz, caldo e rustrido. Trátase de refogar o arroz nun rustrido de verduras, anacos de coello e de polo, ou nun de marisco e peixe. Unha vez que están selados os grans, engádese o dobre de volume de caldo ca de arroz. É fundamental recordar que o caldo é a clave dunha boa paella, xa que é o elemento que achega o sabor máis pronunciado da preparación. A cocción do arroz debe ser suave e continuada, ata que absorba todo o caldo; logo déixase en repouso durante 5 minutos e tápase cun trapo de cociña. Este detalle é fundamental, xa que o trapo permite que a paella transpire e que o arroz se manteña seco e solto. Se utilizásemos unha tapa, a calor condensaríase e acabaría por amolecelo. Ás paellas sempre se lles agrega un pouco de azafrán para lles dar cor e un sutil toque aromático. Se elaboramos paella para unha grande ocasión, é aconsellable non substituír o azafrán con colorantes artificiais porque o resultado non será igual.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións