Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Guía de compra: arroces : Culleradas de hidratos

Proporciona gran cantidade de hidratos e é a base dunha dieta saudable, pero para que o sexa aínda máis deberiamos priorizar o arroz integral

Culleradas de hidratos

O amidón é o compoñente principal do arroz, xa que se atopa nun 70-80 %. É un hidrato de carbono presente nos cereais e tamén na cenoria e nos tubérculos. O arroz é, polo tanto, un alimento sobre todo enerxético. Pero como alimento vexetal, está exento de colesterol e o seu contido en graxa (total ou saturada) é case nulo. Tamén destaca a súa pobre achega en sodio. Curiosamente, todos eses nutrientes consómeos en exceso a poboación española.

Un alimento é fonte dunha vitamina ou mineral se proporciona o 15 % (ou máis) das cantidades diarias recomendadas do nutriente en cuestión. O arroz é “fonte” de fósforo, cinc, niacina e vitamina B6. Malia que non é salientable o seu contido en fibra (salvo no caso do arroz integral), o seu alto consumo contribúe á achega deste nutriente. Ademais, o arroz e mais o millo e o paínzo son os únicos cereais que non conteñen glute e por iso o toleran sen ningún risco as persoas con celiaquía.

Falso culpable

Adóitase acusar o arroz branco de que ten un elevado índice glicémico (IG); é dicir, a velocidade coa que un alimento que contén carbohidratos eleva o nivel de glicosa no sangue. Un alimento cun IG alto eleva máis o nivel de glicosa no sangue ca un alimento cun IG medio ou baixo. En teoría, canto maior sexa o IG dos alimentos que inxerimos, maior é a velocidade coa que a glicosa pasa ao sangue e maior é a produción de insulina polo noso páncreas. Iso xeraría un incremento de diversas patoloxías, das que destacan a diabetes e o risco de obesidade. Non obstante, o arroz branco en raras ocasións se toma só (sen aceite, sen hortalizas, sen carne). Iso cambia o seu IG. Ademais, a Organización Mundial da Saúde detallou en 2007 que as evidencias dispoñibles son demasiado limitadas como para poder extraer conclusións específicas no que respecta á relación entre o control de peso e o IG. A Asociación Americana de Diabetes, pola súa banda, considera que existen problemas metodolóxicos para lle poder facer recomendacións concretas á poboación en relación con este termo. Polo tanto, é prematuro basear as recomendacións dietéticas no IG.

Aposta polo integral

Sempre que sexa posible, é moi importante priorizar os cereais integrais (pan integral, arroz ou pasta). Axudarán a controlar a nosa tensión, o noso azucre en sangue e o colesterol. Ademais de fibra (achegan o dobre que os produtos refinados ou brancos), proporciónannos unha morea de substancias protectoras (fitoquímicos, a maioría son antioxidantes) que pode ser cen veces maior ca nos produtos refinados.

Tomar a miúdo arroz integral, pasta ou pan, en lugar dos seus homólogos refinados, pode diminuír o risco de padecer enfermidades crónicas, como diabetes tipo 2, hipertensión, cardiopatía e algúns tipos de cancro. De feito, non deixa de crecer o número de estudos que se centran en investigar os beneficios na nosa saúde de seguir unha dieta integral.

É interesante saber que refinar o arroz, o trigo ou calquera outro cereal fai que perdan aproximadamente a metade das súas vitaminas, minerais ou fibra. Neste proceso tamén se perden entre 200 e 300 veces o seu contido en fitoquímicos.

Consellos na compra e na conservación

  • Existen moitos tipos de arroz no mercado. O bo consumidor debe recoñecer e valorar o aspecto xeral do gran, a forma e o tamaño, así como o seu grao de limpeza, e asegurarse de que os grans non teñan moutas nin brechas ou de que estean escuros ou partidos.
  • A industria encárgase de facer unha selección previa dos grans e o arroz preséntase en tres categorías distintas: extra, primeira e segunda. Estas calidades corresponderían a un 92 %, 87 % e 80 %, respectivamente, de grans de arroz enteiros.
  • Para a súa conservación, o arroz hase de gardar nun envase hermético e nun lugar fresco e seco. Malia que é un alimento que se podería gardar indefinidamente, é mellor usalo dentro do ano no que se compra.
  • A refrixeración do arroz cru recoméndase para un almacenamento máis prolongado ou en climas mornos; e esta práctica de conservación faise obrigatoria para o caso dos pratos de arroz xa cociñados.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións