Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Los datos, informaciones, interpretaciones y calificaciones que aparecen en esta información corresponden exclusivamente al momento en que se realizaron y tienen, por tanto, una vigencia limitada.

Menús do día : Un de cada tres menús do día suspende en calidade dietética

O servizo prestado foi satisfactorio, pero anotáronse numerosos incumprimentos da normativa

Erros dietéticos que cómpre evitar ó xantar fóra da casa

  • Saltarse comidas.
    É preciso realizar como mínimo tres comidas principais e algunha pequena inxestión a media mañá ou pola tarde, xa que, de non ser así, transcorren demasiadas horas entre unha comida e a seguinte.
  • Prescindir de hortalizas e verduras.
    Proporcionan auga, hidratos de carbono, vitaminas e minerais, e a súa achega de fibra e antioxidantes potencia a saúde. Debémolas consumir a cotío e, como mínimo, dúas racións ó día.
  • Consumir legumes só en días fríos.
    Os legumes conteñen proteínas, hidratos de carbono, fibra, vitaminas, minerais e antioxidantes, e teñen a vantaxe de que proporcionan pouca graxa. Cómpre inxerir de dúas a catro racións de legumes por semana; dúas como primeiro prato e o resto como gornición ou acompañamento de segundos pratos.
  • Elixir primeiros pratos con moita proteína animal.
    Verdura, arroz, pasta e legumes, xunto con ensaladas e sopas, son os alimentos máis adecuados para os primeiros pratos. Evitemos frituras de carne ou peixe, croquetas, embutidos e outros entremeses proteicos, e os derivados cárnicos que se lles engaden ós legumes e arroces.
  • Omitir o peixe.
    É conveniente aumentar o seu consumo e diminuír o de carne. Os peixes son ricos en proteínas de alta calidade, graxa, vitaminas e minerais. E os máis graxos son ricos en ácidos graxos omega-3, que contribúen a reducir o risco de enfermidades cardiovasculares. Comamos peixe polo menos tres ou catro veces por semana.
  • Abusar de guisos e estufados con moita graxa.
    A cantidade de graxa e de calorías que contén un guiso ou estufado depende da cantidade de aceite que se empregue e dos ingredientes que o compoñan. Un año ó chilindrón vai ter máis graxa ca, por exemplo, o becerro estufado con verduras ou un guiso de polo á hortelá.
  • /imgs/20060301/portada03.jpgPreferir gornicións “tipo patacas fritidas”.
    Calquera alimento frito retén aceite, faise máis indixesto e é moi calórico. As patacas pódense preparar ó forno, en puré… e non son a única opción: pódense alternar con outras gornicións como pementos, champiñóns, chícharos, verduras salteadas, ensaladas, etc.
  • Elixir sempre fritos e rebozados.
    Unha peituga de polo á prancha practicamente non aumenta o seu valor calórico co cociñado; non obstante, se se frite tal cal absorbe parte do aceite e da súa carga calórica, e se a rebozamos enriquécese cos nutrientes e calorías do rebozado, e se, ademais, a tomamos con abundante salsa, seguimos sumando calorías.
  • Preferir refrescos á auga.
    Os refrescos conteñen auga carbonatada ou con gas, azucres e abundantes aditivos. As calorías que achegan son “baleiras”, non nutren o organismo. A auga é máis saudable e ten cero calorías.
  • Optar case sempre por sobremesas doces ou moi elaboradas (cremas, flan con nata, pastel, torta…), rexeitando a froita fresca ou os lácteos sinxelos, que son menos calóricos, mellores de dixerir e máis nutritivos.

O que ten que ter un magnífico menú do día

  • Ensalada como entrante.
    Posibilidade de tomar ensalada como entrante, xa que se se ofrece como primeiro prato algunhas persoas non o elixen, aínda que lles apeteza, por temor a quedaren con fame.
  • Que se poida escoller entre varios primeiros pratos, e que un deles sexa verdura, arroz, pasta ou legumes.
  • Posibilidade de elixir un prato cambiando o sistema de cociñado.
    Poder substituír o rebozado pola prancha ou o asado beneficiaría a quen padece de dixestións pesadas ou outras alteracións dixestivas, amais de a quen controla a cantidade de graxa ou calorías por motivos de saúde ou estéticos.
  • A gornición, máis variada.
    Non só patacas fritidas ou leituga; que haxa champiñóns, pementos, verduras salteadas, ensalada, etc.
  • A auga, mineral ou de manancial, pero embotellada.
    Polo seu sabor neutro, pola súa máis homoxénea calidade hixiénico-sanitaria, é preferible á da billa.
  • Pan, non só branco, tamén integral. O integral ten máis fibra có branco, e por iso considérase máis saudable.
  • E xa para nota:
    Educación dietética no comedor (orientar o cliente sobre a combinación máis axeitada e equilibrada de pratos, directamente ou mediante cartas ou encerados especiais de menús) e menús adaptados a situacións especiais, como obesidade, alerxias e intolerancias alimenticias, así como a posibilidade de que persoas con outras culturas ou filosofía de vida teñan a opción de xantar alí, como é o caso das persoas vexetarianas.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións