Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Os datos, informacións, interpretacións e cualificacións que aparecen nesta información corresponden exclusivamente ao momento en que se realizaron e teñen, polo tanto, unha vixencia limitada.

Estudo documental sobre os hábitos insáns (en alimentación, actividade física, consumo de substancias tóxicas e automedicación) da poboación española : Hábitos insáns e o camiño cara á perda de calidade de vida

A poboación española ten unha saúde nutricional mellorable, un perfil de inxestión de enerxía desequilibrado e unha vida cada vez máis sedentaria

Tipos de alimentos e frecuencias

O almorzo

Unha alimentación sa e equilibrada implica tomar cada día un almorzo completo, e hai que dicir que é importante na idade adulta, pero máis aínda durante o crecemento. O feito de non almorzar ou de facelo de maneira incorrecta asociouse cun menor rendemento físico e intelectual e cunha menor inxestión dalgúns nutrientes, o que contribúe a un aumento dos desaxustes ou desequilibrios na dieta.

No Estudo ENPE, o 10 % dos enquisados admitiu que non almorzaba todos os días. Por grupos de idade, entre os menores, esa proporción era do 6 % nos máis pequenos (de 3 a 8 anos) e do 11 % cando tiñan entre 9 e 18 anos. Na idade adulta, un 12 % dos entrevistados de entre 19 e 64 anos admitía non almorzar cada día, unha proporción que diminuía ata o 2 % cando eran maiores de 65 anos.

Ademais, e tal e como se reflicte no estudo “Hábitos no almorzo dos nenos españois”, levado a cabo en 2015 pola Fundación Española de Dietistas-Nutricionistas (FEDN) e a Sociedade Española de Pediatría Social (SEPS), o 40 % dos menores españois non almorza de forma habitual en compañía de familiares, o que constitúe un importante erro porque realizar esta comida do día polo menos cun proxenitor é determinante para que os nenos escollan opcións saudables.

É máis, o 33 % dos pais recoñecía darlles aos seus fillos unha peza de bolería todos os días. Neste sentido, convén lembrar que un almorzo saudable é aquel que inclúe estes 3 grupos de alimentos: unha froita, un lácteo e un cereal.

Frecuencia de consumo

E cal é a frecuencia coa que a poboación inxire aqueles alimentos que interveñen na definición dunha dieta saudable ou insá? Segundo os datos recollidos na Enquisa de saúde elaborada polo INE en 2014, un 54 % da poboación española confesa non tomar verduras, ensaladas ou hortalizas a diario e outro 35 % non consome froita cada día, a pesar dos seus beneficios e de que deben ser parte fundamental da nosa dieta (convén lembrar que deberiamos tomar un mínimo de 5 racións ao día).

As froitas e as verduras proporciónanlle ao organismo a cantidade de minerais, vitaminas, antioxidantes e fibra alimenticia que necesita cada día e, ademais, protéxeno de enfermidades cardiovasculares e neurodexenerativas (alzhéimer, osteoporose, artrite reumatoide, ictus cerebral, diabetes ou síndrome metabólica).

Outro dato de interese é que o noso consumo de legumes rolda os 13 gramos diarios, aínda que os expertos recomendan consumir entre 2 e 4 racións á semana (60-80 gramos por ración en cru). Segundo o INE, un 57 % da poboación apenas os toma 1 ou 2 veces á semana e o 13 % menos de 1 vez ou nunca.

Os legumes conteñen moi poucas graxas saturadas e moi pouco sodio, e son ricas en vitaminas, minerais, proteínas vexetais e substancias antioxidantes. Poden axudar a controlar o peso grazas ao seu efecto saciante. Ademais, a fibra dietética que conteñen reduce o risco de padecer enfermidades cardiovasculares mediante diferentes mecanismos, como a diminución do colesterol. Tamén preveñen o cancro de colon e reduce un 7 % o risco de cancro de mama.

En canto ao peso, os expertos recomendan que a ración de consumo sexa de entre 125 e 150 g (peso neto) e que o seu consumo sexa como mínimo de 3 veces por semana. Segundo datos do Panel de consumo alimentario do MAPAMA, cada persoa inxire ao día ao redor de 71 gramos de peixe e da Enquisa europea de saúde en España do INE conclúese que un 57 % da poboación o consome menos de 2 veces á semana ou nunca.

O peixe e o marisco, xunto cos seus produtos derivados, son alimentos cun interesante perfil nutritivo, xa que son ricos en proteínas de calidade, abundantes en ácidos graxos omega-3 e omega-6, fonte de minerais (fósforo, potasio, sodio, calcio, magnesio, ferro, iodo), así como de diversas vitaminas (B1, B2, B3, B12, A, D).

Sal e azucre

O Libro branco da nutrición da FEN establece que os españois consumimos 9,8 gramos de sal ao día, o dobre do recomendado pola OMS, que son 5 gramos ao día. A organización insiste en que un consumo elevado de sal e insuficiente de potasio (menos de 3,5 g) contribúe á hipertensión arterial que, pola súa vez, incrementa o risco de enfermidade coronaria e accidente cerebrovascular.

Os alimentos procesados son unha gran fonte dese sal que consumimos. Por exemplo, os pratos preparados, as carnes procesadas coma o beicon, o xamón ou o salchichón, o queixo ou os aperitivos salgados. Neste sentido, segundo o INE, un 42 % da poboación toma embutidos e friames máis de 3 veces á semana (un 13 % a diario), outro 11 % aperitivos salgados e un 9 % comida rápida.

A OMS tamén alerta de que a inxestión de azucres libres debería reducirse ao longo da vida, en concreto a un 10 % da inxestión calórica total. É máis, advirte de que o consumo de azucre libre aumenta o risco de carie dental e de que o exceso de calorías procedentes de alimentos e bebidas cun alto contido en azucre libre tamén contribúe ao aumento de peso, o que pode dar lugar a ter sobrepeso e obesidade.

Segundo o INE, o 47 % dos españois come doces 3 veces por semana ou máis e, deles, un 26 % faino cada día. Outro 23 % tamén di beber refrescos con azucre máis de 3 veces á semana e o 11 % todos os días.

Paxinación dentro deste contido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións