Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Edición impresa >

Los datos, informaciones, interpretaciones y calificaciones que aparecen en esta información corresponden exclusivamente al momento en que se realizaron y tienen, por tanto, una vigencia limitada.

Enquisados 1050 adultos de 9 comunidades autónomas sobre os hábitos alimentarios dos nenos que coidan entre 2 o 18 anos : Durante a infancia, cométense erros alimentarios que se agravan na adolescencia

Entre os máis graves, destacan que o 51 % dos nenos polos que se consultou non come verduras nin hortalizas a diario e o 29 % tampouco froitas

Cinco comidas ao día e un bo almorzo

Bos hábitos, mellor saúde

O ritmo de crecemento e desenvolvemento do organismo dos nenos vai cambiando cada día que pasa. As súas necesidades de enerxía e nutrientes varían en función da súa idade e, cando se van facendo maiores, tamén segundo o sexo. Por iso, a alimentación debe adaptarse ás súas características individuais, tendo en conta o seu ritmo de crecemento e desenvolvemento, o seu apetito, os seus gustos, o seu estado de saúde e a actividade física que realizan. Non obstante, existen unhas orientacións xerais que se traducen en frecuencia de consumo de alimentos e en cantidades aconselladas (racións) acordes a cada etapa.

En primeiro lugar, a recomendación xeral á hora de repartir os alimentos é facelo en 5 comidas ao día: almorzo, media mañá, comida, merenda e cea. Os nenos polos que se preguntou nesta enquisa comen unha media de 4 veces ao día.

Ademais, é importante establecer un horario regular para esas comidas do día. O 92 % dos adultos enquisados asegura que o fai habitualmente, especialmente cando o pequeno ten entre 2 e 12 anos.

O almorzo

Segundo EUFIC (European Food Information Council), comezar o día cun almorzo é básico porque, despois de pasar toda unha noite durmindo, os niveis de enerxía do corpo son baixos. Nunha semana normal, o 96 % dos nenos polos que se consultou almorzan todos os días, pero o 4 % só o fai entre 3 e 5 días á semana. Esta proporción aumenta ata o 9 % entre os adolescentes de 13 e 18 anos.

A FESNAD explica que un almorzo equilibrado para os nenos ha de estar composto por un lácteo (leite, iogur ou queixo), un cereal (pan, galletas ou cereais integrais) e froita (preferentemente enteira). Ocasionalmente, tamén se pode completar con aceite de oliva ou margarina, marmeladas ou xamón york ou pavo.

Malia a teoría, o 41 % dos nenos polos que se preguntou non inclúen froita nos seus almorzos e o 29 % só o fai ocasionalmente. Especialmente preocupante é a proporción referida aos adolescentes. O 41 % dos mozos entre 13 e 18 anos non inclúen nunca este alimento e un 30 % só ocasionalmente.

Neste sentido, o programa Perseo alerta de que, nos últimos anos, proliferaron preparados a base de cereais que se presentan como cereais de almorzo. Segundo explican, trátase de flocos elaborados a partir de trigo, arroz ou millo, que adoitan tomarse con leite. A miúdo, para facelos máis apetecibles, adoitan ir recubertos de azucre, mel ou chocolate. Isto aumenta de forma considerable a cantidade de calorías sen achegar nutrientes esenciais.

Na enquisa, un 15 % inclúe a diario cereais azucrados ou con chocolate e o 41 % faino ocasionalmente. Por idades, sobresaen os nenos de entre 7 e 18 anos como maiores consumidores deste tipo de alimentos cun alto índice de azucre. Neste punto, a recomendación é tomar cereais sen engadidos no almorzo, así como pan ou torradas. E, se son integrais, mellor.

Paginación dentro de este contenido

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións