Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Informazio honetan agertzen diren datu, informazio, interpretazio eta kalifikazioak haiek egin ziren uneari dagozkio, eta, beraz, denbora mugatuz daude indarrean.

: Muniziorik onena babesak indartzeko: bitaminak eta mineralak

Immunitate sistema osasuntsu egon dadin, talde lan handia egin behar izaten da. Mantenugai batzuek lagundu egiten dute immunitate sistemak ongi funtziona dezan, eta berme ona da horiek dietan sartzea: erasotzaileak iristen direnean (bakterioak, birusak edo zelula minbizidunak...) organismoaren erantzuteko gaitasunean eragiteko gai diren elikagaiez ari gara. Azaldu egingo dizugu zein diren, non dauden eta zenbateko kopuruetan behar ditugun. Egiaz.

Noiz erabili gehigarriak

Gabeziaren bat al daukazu bitamina edo mineraletan? Dietaren bidez hartu beharra dago mantenugai horiek. Horixe gomendatuko dute mediku guztiek. Eta badaude arrazoi batzuk gehigarriak ez hartzeko medikuaren kontrolik gabe. Batetik, horietako batzuek ez dituztelako pasatzen medikamentuei egiten dizkieten kontrol zorrotzak. Bestetik, bitamina batzuk gehiegizko kopuruetan hartzeak eragin kaltegarriak izan ditzakeelako osasunean. Adibidez, D bitamina gehigarri bidez modu jarraituan hartuz gero, kaltzio pilaketa bat eragin dezake ehunetan (hiperkaltzemia, zeinak osteoporosia ekar dezakeen, harriak giltzurrunetan, desorientazioa edo arritmia). A bitamina gehiegi hartzeak kalteak eragin ditzake gibelean, eta B6 bitamina dosi handietan hartuz gero modu jarraituan, kalte neurologikoak ager daitezke (zehazki, nerbio periferikoetan, garuna eta bizkarrezur muina gainerako atalekin lotzen dituztenetan). Oso egoera jakinetan bakarrik gomendatzen dute medikuek gehigarriak hartzea. Hauek dira horietako batzuk:

  1. Haurren lehenbiziko urtean (D bitamina) eta garaia baino lehen jaio direnetan (burdina).
  2. Zenbaitetan, D bitamina gomendatzen diete pertsona beganoei, zeren iturri nagusia eguzkiaren argia izanik ere, esnekien bidez ere hartzen baita, eta dieta mota hori egiten dutenek ez dute jaten esnekirik.
  3. B12 bitamina hartu behar izaten dute, oro har, begano guztiek –dieta %100 begetalak ez baitu ematen bitamina hori–, eta baita begetariano askok ere, nahiz eta beti medikuaren gomendioei jarraitu behar zaien. Haur begetarianoetan, pediatrak ikusiko du beharrezkoa den burdina eta B12 bitamina gehigarri bidez ematea (nahitaezkoa izango da beganoetan). Beti analisi bat eginda aurrez eta pediatrak hala erabakita.
  4. Azido foliokoa eta iodoa hardunaldian.
  5. Gaixotasun kronikoak daudenean, zeinak eragotzi egiten duten mantenugai guztiak xurgatzea, edo interakzioa eragiten dutelako zenbait sendagairekin.
  6. Ohiko elikadurarekin ez denean lortzen gabezia hori gainditzea. Zahartzaroan izan daiteke (beti medikuak kontrolatuta, adineko pertsona batzuek ez baitute behar eta interakzioak sor ditzaketelako beste farmako batzuekin), eta baita nerabezaroan ere hazkunde garaiko kolpeengatik, baldin eta garai horretan ariketa fisiko asko egiten bada eta hartzen dena baino gehiago erretzen.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

  • Joan aurreko orrira: « Mineralak
  • Orri honetan zaude: [Or. 5 de 5]

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak