Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Margarinak : Gurina edo margarina?

Denak ere aski antzekoak dira itxuraz, baina alde nabarmenak dituzte elkarren artean. Ondorioz, garrantzitsua da etiketari begiratzea eta zer jartzen duen ulertzen jakitea.

Gurina edo margarina?

Margarinaz hitz egiten denean, galdera bera sortzen da beti: hobe da produktu hori edo gurina hautatu behar da? Denboran zehar aldatu egin da produktu horiek ikusteko modua eta baita horien inguruko ezagutza ere. Orain dela urte batzuk arte nolabait gaizki ikusia zegoen animalia jatorriko gantzak edukitzea, bihotz-hodietako gaixotasunei lotuta egon baitira tradizionalki. Horrexegatik hautatzen zen gurina, zeina landare jatorriko olio eta gantzez osatua baitzegoen sarri askotan, nahiz horrek ere ez duen eduki ospe onik, ez baita gurina bezain “naturala”. Azken urteetan gutxika-gutxika igo egin da gurinaren kontsumoa (2010ean 0,24 kg hartu zituen pertsona bakoitzak eta 2019an 0,34 kg), agian gero eta irudi hobea duelako, eta margarinarena, berriz, jaisten joan da nabarmen (0,81 kg-koa zen kontsumoa 2010ean eta 0,59 kg-koa 2019an). Nolanahi ere, azken hori oraindik ere gehiago kontsumitzen da lehenbizikoa baino.

Gurinaren ezaugarriak uniformeak dira, hau da, marka guztiek dute osaera berdintsua (nahiz eta alde batzuk egon litezkeen, adibidez zaporeari dagokionez). Margarinaren osaera, aldiz, asko aldatzen da produktu batetik bestera. Gaur egun badakigu gurina ez dela garai batean uste zen bezain txarra, nahiz eta oraindik ikerketa askok esaten duten hobe dela gantz saturatuak baztertu eta saturatugabeak hartzea. Horregatik, zenbait erakundek adierazten dute hobe dela margarina guria hartzea (hau da, olio asko dutenak gantza beharrean), gantz gutxikoa eta trans gantzik gabea; iritzi horretakoak dira, adibidez, Bihotzaren Ameriketako Fundazioa eta Harvard-eko Unibertsitatea. Nolanahi ere, ez dugu ahaztu behar gurinaren eta margarinaren arteko eztabaida okerreko dilema bat dela. Horien ordez, hobe da oliba olioa hartzea, zalantzarik gabe: osasungarriagoa da eta oso eskura daukagu gure inguruan.

Ondorioak

Garbi eduki behar dugu margarina, gainerako materia gantzatsu guztiak bezala (adibidez, gurina), ez dela osasungarria. Alde handiak daude, hala ere, marka batzuetatik besteetara, bai gantz kantitateari dagokionez eta bai bakoitzak duen olio eta gantz motari dagokionez ere. Kalitate komertzialaren ikuspegitik egokiagoa da gantz ugariko margarina, adibidez Tulipán Original (%80) edo Flora Esencia (%70), baina horrek talka egiten du nutrizio arloko alderdiekin.

Osaerari dagokionez, hobe da gantz saturatu gutxikoak izatea eta kopuru handietan edukitzea gantz polisaturatugabeak. Hau da, olio osasungarriekin eginda dauden margarinak hautatu behar genituzke, adibidez oliba olio birjina estrarekin, koltza olioarekin eta liho olioarekin eginak, gantz gutxi dutenak, eta gantz horiek kokoarenak edo karitéarenak izatea komeni litzateke, eta ez palmarenak. Hori guztia kontuan hartuz, Flora Esencia eta Flora Original dira produkturik gomendagarrienak. Eta kalitate-prezioei begiratzen badigu, bietan azkena hobetsiko genuke. Nolanahi ere, komeni da argi edukitzea gure inguruan baditugula aukera osasungarriagoak.

Zer jaten dugu txigorki bat margarinarekin hartzean?

Gida honetan aztertu ditugun produktuen balioekin batez besteko bat egiten badugu, margarina errazio bakoitzak (10 g) zera ematen du 51 Kcal, 5,7g gantz (horietatik 1,7 g saturatuak):

  • 51 kcal Maria erako bi gailetak ematen duten energia da.
  • 5,7 g txokolate esnedunaren bost ontzat (20 g) ematen duten gantz kantitatea
  • da 1,7 g jogurt natural batek (125 g) dituen gantz saturatuak dira

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak