Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Zorabioaren gorabeherak

Urrutiko puntu bati finko begiratzea eta ahoan txiklea erabiltzea lagungarri gertatzen dira zorabio-sentipena murrizteko

Irtenbide bat, garraiobide bakoitzarentzat

Jarraian, zenbait aholku emango ditugu, garraiobide mota bakoitzari egokituak, ez baita gauza bera batean edo bestean egitea bidaia:

  • Autoan. Autoan zorabiatzeko joera edukiz gero, urrutira begiratzea da onena, zerumugatik harago, eta paisaia ikusiz joatea; leihoa irekita uztea ere ona da, ibilgailua haizeberritu dadin. Aire girotua jartzea da beste aukera bat, errazagoa baita beroarekin zorabiatzen. Usain sarkorrak saihestu egin behar dira, gasolioarena, gasolinarena eta tabakoarena, adibidez, eta horregatik, auto barrenean ez da erre behar. Horrez gain, zorabiatzeko joera duten pertsonek ez dute egin behar jarduerarik auto barrenean (irakurri, adibidez). Gidariak ere lagundu behar du, eta goxo eraman behar du autoa, kolpean galgatu gabe eta bihurguneak modu zakarrean hartu gabe; ahal dela, bihurgunerik gabeko bideak hautatzea komeni da.
  • Itsasontzian. Itsas bidaiak ez dira izaten jende guztiak egiteko modukoak, nahiz eta ontzi handiak oso egonkorrak izaten diren eta olatuen mugimendurik ia ez den sumatzen, ekaitza denean izan ezik. Zorabioa saihesteko, ontziaren erdialdean joatea da onena, hantxe baitago egonkortasun gehien, eta zerumugako puntu finko batera begiratzea. Itsasontzia txikia bada eta nabigatzen jakinez gero, hobe da norberak eramatea ontzia eta begirada nonbait finkatzea.
  • Hegazkinean. Hegazkinak erdialdean dituen jarlekuetako batean esertzea komeni da (bi hegalen parean edo zertxobait aurrerago), hori baita hegazkineko lekurik egonkorrena. Saihestu egin behar dira oso atzean edo oso aurrean dauden jarlekuak, horietan sumatzen baitira gehien hegazkinak egiten dituen maniobrak. Askotan, hegan egiteari diogun fobiak eragiten du ondoeza hegazkinetan; beraz, mentalizatu egin behar da, eta ez larritu.
  • Trenean: Ongi aireztatuta dagoen leku bat bilatu behar da, eta egonkorra izango dena; mugimendua edo trenaren triki-traka zenbat eta handiagoa izan, orduan eta informazio oker edo esajeratu gehiago iritsiko zaio organismoari. Neurriz kanpoko estimulazio horrek kontrolik gabe uzten du orekaren organoa, eta egoera horretan, pertsona bat errazago zorabiatzen da, edozein dela ere garraiobidea.

Kalterik gehien, haurrek

Haurrek, organismoa heldugabe daukatenez, maizago zorabiatzeko joera izaten dute. Hori saihesteko, garrantzitsua da haurrak ongi kokatuta jartzea, eserleku goratu batean (haurrentzat erabili behar diren jarleku berezietan halaxe joaten dira).

Jarleku goratu batean jarrita, izan ere, leku finko batera begira dezakete, aurrerantz (zorabiatzen diren helduek bezala). Ideia ona izan liteke DVD pantailak jartzea aurreko jarlekuen buru-euskarrietan, aurrerantz begira joan daitezen (eta gustatzen zaien zerbait ikusiz). Aldiz, ez da batere komeni haurrei bestelako jarduerak eginaraztea, alde batera eta bestera begira ibil ez daitezen (makinatxoetara jolastea, adibidez). Bidaian zehar lo joatea litzateke aukerarik onena, hartara ez baitira inola ere zorabiatuko.

Hamar aholku, zorabioa saihesteko:

  1. Ez da egin behar otordu astun eta ugaririk bidaian abiatu aurretik. Otordu arina egitea komeni da, eta ez da ona deus jan gabe abiatzea.
  2. Bidaiatu aurretik, saihestu egin behar da alkohol eta tabako gehiegia.
  3. Ongi hidratatuta egon behar da, udan batez ere; likido asko hartu behar dira, azukretsuak, azukre-beheraldia (hipogluzemia) izan daiteke-eta zorabiatzeko arrazoia.
  4. Bidaia hasi aurretik, ez da hartu behar kafeina duen kolazko edaririk, horiek ere zorabioa eragin dezakete eta.
  5. Zorabiatu ondoren bai, har daitezke kolazko edariak edo likido gozoak onera etortzeko, baina sekula ez zukuak.
  6. Egun argiz bidaiatu behar da, eta zorabioa agerrarazten dutenez, saihestu egin behar dira bero handieneko orduak eta gauak ere bai, galdu egiten baitira erreferentzia bisualak.
  7. Txiklea murtxikatzea ona izaten da belarriarentzat (han dago orekaren organoa).
  8. Zorabiatzeko joera duen norbait baldin bada, ongi planifikatu behar da bidaia, eta oso garaiz abiatu, bi orduz behin geldialdiak egiteko moduan.
  9. Ez dira eraman behar jantzi estuak, zeren zorabiatuz gero, arropa estuek traba egiten baitute, eta areagotu egiten dute larritasun-sentipena.
  10. Lasaitzen saiatu behar da, eta bidaian zer gaizki pasatuko dugun pentsatzen aritu beharrean, beste gauza batzuetan jarri behar da burua.

Iturria: Norberto Proupin, SEMG Mediku Orotariko eta Familiakoen Espainiako Elkartekoa eta Paloma Casado, SEMERGEN Lehen Arretako Medikuen Espainiako Elkartekoa

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak