Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Los datos, informaciones, interpretaciones y calificaciones que aparecen en esta información corresponden exclusivamente al momento en que se realizaron y tienen, por tanto, una vigencia limitada.

: ‘Veggie’ den guztia ez da osasungarria

HAMAR HERRITARRETATIK BATEK BAZTERTU EGITEN DITU, MODU BATEAN EDO BESTEAN, ANIMALIA JATORRIKO ELIKAGAIAK ESPAINIAKO ESTATUAN, ETA BERE BURUA ZAINTZEKO HELBURUZ EGITEN DU. BEGETALETAN OINARRITZEN DIREN DIETEK DOHAIN ASKO DUTE, BAINA HOR SARTZEN DIREN PRODUKTU GUZTIAK EZ DIRA BETI OSASUNGARRIAK. AZTERTU EGIN BEHAR DA HORIEN OSAERA, HORRELA JAKINGO BAITUGU ZEIN DIREN JAKI OSASUNGAITZ HORIEK, ETA EZ DA FIDATU BEHAR OSAGAI GALARAZIAK ORDEZKATZEKO DISEINATU DIREN ULTRAPROZESATUEKIN.

Honelakoa litzateke dieta begano egoki

Teorian, herritar begetarianoak ugaritzeak berekin ekarri behar luke fruta, berdura eta lekale kontsumoa handitzea, baina ez da hori gertatzen. Industriak merkatu handia ikusi du veggie edo vegan ikurretan, eta halako produktuekin bete ditu saltokiak, baina nutrizio balioari buruzko argibiderik eman gabe. Horiekin ere, beraz, elikagai ultraprozesatu ez-beganoekin gertatzen den arazo bera dago: ezinbestekoa da etiketak irakurtzea zer daukaten jakiteko. Laburbilduz, dieta begano osasungarri bat egiteko aholkuak eta haragia onartzen duen beste dieta batentzat emango genituzkeenak oso antzekoak dira:

  • Ultraprozesaturik ez jatea.
  • Maizago jatea lekaleak , astean lau errazio.
  • Egunean, gutxienez, 3 errazio fruta hartzea eta 2 errazio berdura.
  • Lehentasuna ematea osoko zerealei.
  • Proteina begetalak dituzten beste produktu batzuk erabiltzea, adibidez tofua.
  • Gehigarri bidez B12 bitamina hartzea, nutrizio arloko profesional batek gainbegiratuta.

Oro har, elikadura beganoa aukera egokia da osagai begetalak egoki konbinatuz gero eta neurri egokian hartuz gero nutrizio arloko beharrizanak asetzeko. Beti da ona frutak eta berdurak jatea, baina haragirik eta haragiz egindakorik jaten ez denez, arriskua izaten da B12 bitaminaren gabeziak agertzeko; mantenugai hori ezinbestekoa da prozesu biologiko askotan, eta animalia jatorriko elikagaiek bakarrik ematen dute. Dieta mota horretan beti hartu behar dira bitamina horren gehigarriak. Haurrei dagokienez, kontu berezia eduki behar da, B12 bitamina garrantzitsua baita hazteko eta garatzeko. Haurrek ez badute jango animalia jatorriko produkturik, nutrizio arloko profesional batengana jo behar da, hark antolatu dezan dieta egokia nutrizio arloko beharrizanei erantzuteko, eta mediku baten laguntza ere behar luke, B12 bitamina hartzeko gehigarriak zehaztu ditzan

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak