Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Jardunbide onen eskuliburua teknologiari itsatsita dauden begietarako

Ez ikaratu: gailu digitalek ez dute itsutasunik eragiten. Baina horrek ez du esanahi kaltegabeak direnik. Arrazoi asko dago pantailaren aurrean ordu gutxiago emateko. Begien higienea zaintzeko neurri batzuk hartzeak lagundu egiten du nahasmendu trabagarri bezain itzulezinak saihesten.

Jardunbide onen eskuliburua teknologiari itsatsita dauden begietarako

Lanerako pantailak (PC edo Mac erakoak) 50 eta 70 cm arteko distantzian egon behar dute, sekula ez 40 cm baino gertuago, distantzia horretan asko nekatzen delako ikusmena eta ahalegin oso handia egin behar duelako. Begien lerrotik 10-20 gradu behera egon behar du, oinak lurrean jarrita ditugula eseri behar dugu, bizkarra gerrialdean bermatuta eta belaunak 90 º-ko angelua eginez.

Noizean behin atseden hartu behar da (45 minututik behin egitea litzateke egokiena), zertxobait mugitzeko, luzatze ariketak egiteko eta begiak kliskatzeko. Lanean ari garela, urrutira begiratu behar da ahal denean, eta 20/20/20 araua gauzatu: 20 minututik behin 20 segundoz begiratu 20 oineko distantziara (6 metro dira).

Pantailako irudiak egonkorra izan behar du, garbia eta distirarik gabea. Distira kolpe batek itsutu ez gaitzan, leihoetatik urruti jarri behar dira pantailak, eta leihoak errezelekin edo saretekin estali. Begiak gutxiago neka daitezen, oso garrantzitsua da monitore on bat hautatzea, bereizmen egokia duena. Eta freskatze tasa 120 Hz-koa izatea (segundo batean irudia zenbat aldiz eguneratzen duen adierazten du tasa horrek); horrek esan nahi du irudia 120 segundotik behin eguneratzen dela. Begiak pantailan dardararik ikus ez dezan, 50 Hz-ko freskatze tasa litzateke gutxienekoa (mugikorrik gehienek 60 Hz-koa daukate, baina badira 90 Hz-koak ere).

Argiztapena. Gelan argitasun egokia izatea funtsezkoa da, zeren zenbat eta argi gutxiago egon, are eta gehiago finkatuko baitugu begirada pantailan eta begiak gutxiagotan kliskatuko ditugu. Garrantzitsua da oreka egon dadin monitoreak igortzen duen argiaren eta girokoaren artean. Beti da hobea naturala, baina artifiziala izan behar badu, fluoreszenteak saihestea komeni da.

Freska zaitez malko artifizialekin. Errezetarik gabe eros daitezkeenak gomendatzen dira, begiei hezetasuna bakarrik ematen dietenak. Dosi bakarrekoak dira egokienak, kontserbagarririk gabeak (produktua maiz erabiliko baitugu) eta azido hialuroniikoa dutenak, hidratatzeko gaitasuna dauka-eta osagai horrek.

Pantailak garbia egon behar du, itsatsita gelditzen diren hauts partikulek okertu egin baitezakete begietako narritadura.

Badira pantaila iluntzeko aplikazioak mugikorretarako, eta abisua ematen dute luzaroan begira gaudenean edo behar baino argi gutxiago dagoenean. Eta gertuegi gaudenean ere jakinarazi egiten dute (30 cm-ra baino gehiagora hurbiltzen garenean).

Argi urdina pantaila eta gailuetan egoten da, baina eguzkian ere bai. Beharrezkoa dugu erritmo zirkadianoak ongi arautzeko, eragina baitu melatonina aktibatzeko eta ezabatzeko garaian, eta melatoninak lagundu egiten du loaldia doitzen. Garrantzitsua da lotara joan aurretik egiten dugun azken gauza ez dadila izan pantailari begiratzea, argi urdina gauean blokeatzeak gehiago aktibatuko baitu melatonina jarioa, eta horrek hobetu egingo du loaren kalitatea.

Jar ezazu astean egun bat pantailarik gabe egoteko. Semealabak badituzu, har ezazu gogoan zu zarela eredurik onena haientzat.

Aire zabalean denbora pasatzea ezinbestekoa da haurren begiek bilakaera normala eduki dezaten. Ameriketako Oftalmologia Akademiaren arabera, egunean 40 minutu aire zabalean emateak murriztu egin dezake miopia. The Lancet aldizkarian argitaratua dagoen lan batek ziurtatzen duenez, eguzki argiaren eraginpean egoteak (hari zuzenean begiratu gabe) bizkortu egiten du dopamina ekoizpena; nerbio sistemaren neurotransmisore bat da, eta eragotzi egiten du begiko globoa luza dadin (horrek sortzen du, hain zuzen, miopia).

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak