Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Informazio honetan agertzen diren datu, informazio, interpretazio eta kalifikazioak haiek egin ziren uneari dagozkio, eta, beraz, denbora mugatuz daude indarrean.

: Dieta zetonikoa: Nik 10 kilo galdu nituen hirugiharra janda

KETO DIETAN AHALIK ETA GEHIENA MURRIZTEN DIRA KARBOHIDRATOAK, ETA LEHENTASUNA EMATEN ZAIE GANTZEI. INTERNETEN HORIXE BILATZEN DU GEHIEN JENDEAK, ETA ARGALTZEKO IRTENBIDE BERRITZAILE GISA AURKEZTEN DUTE. BAINA HALA AL DA? AZTERTU EGINGO DUGU ZER PROPOSATZEN DUEN ETA NOLAKO ERAGINAK DITUEN.

Non todo vale

“Keto dieta hasiberrientzat”, “Dieta zetogenikoa 30 egunetan”, “Dieta zetogenikoan onartzen diren elikagaiak”, “21 eguneko plana”… Interneten hamaika aukera aurki daiteke oso erraz, baina dieta zetogeniko bat geure kabuz egitea ez da batere gomendagarria. Harvardeko Osasun Publikoko Eskolak zerrendatu egin ditu dieta horren nahi gabeko ondorio batzuk (arrisku handiagoa izaten da giltzurrunetan harriak eta osteoporosia izateko) eta azaldu du gantzak bakarrik kontuan hartzeak eta ugaritasunetik urruntzeak (adibidez, ez jatea haragia, arraina, berdurak, frutak, intxaurrak edo haziak) gabeziak eragin ditzakeela nutrizioaren ikuspegitik. Elikagai multzo batzuk mugatzeak edo kentzeak ondorioak izaten ditu organismorako, eta oso erabaki serioa da; ondorioz, mediku batek eta dietista-nutrizionista batek gainbegiratu behar du eta jarraipena egin behar dio. Dena den, profesional batengana joatea ere ez da segurtasunerako bermea, gaur egun dieta zetogeniko batzuek marka erregistratua baitaukate, eta osasun arloko profesionalak dituzte atzean, zeinak nutrizio arloko gehigarriak erabiltzen dituzten (ordaindu beharrekoak) dietari luzaroan eutsi ahal izateko.

Pisua galtzeko ‘laguntzak’

Gehigarriez ari gara. Horiek erabiltzen dira mantenugaietan izan daitezkeen gabeziak orekatzeko eta dietari eutsi ahal izateko (argaltzeko helburuz). Hori zer da, ona edo txarra? Elikadura arloko gehigarriak arduraz kontsumitzeko dekalogoa izeneko lanaren arabera (AESAN Elikadura arloko Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziak argitaratua da), konposatu horiek “ez dira erabili behar dieta orekatu baten ordezko gisa”, elikadura askotarikoa eta orekatua eginda “behar diren mantenugai guztiak hartzen dira-eta organismoa osasuntsu egon dadin”. Legearen ikuspuntutik, Francisco Jose Ojuelos mintzatu zaigu, abokatua bera eta elikadura arloko eskubideetan aditua. Argi esan du: “Arauek galarazi egiten dute osagaiei zenbait dohain atxikitzea eta gizakion gaixotasunei aurrea hartzeko edo horiek tratatu eta sendatzeko balio dutela esatea, eta berdin dohain horiek aipatzea ere”. 

Laburbilduz: profesional batek gainbegiratu gabe, arriskutsua da dieta zetogenikoa egitea. Gehigarriekin, ez da jasangarria epe luzera, eta urrundu egiten da dieta osasungarritzat jotzen den horretatik. Horrekin batean, ohitura bat eraiki ezean, ez da lortzen pisua galdu eta luzaroan eustea.

Zer gertatuko zaio gure gorputzari dieta hori eginda?

Dieta zetogenikoak baditu eraginak gorputzean. Epe motzean, hobetu egin ditzake azukre mailak odolean, kolesterola edo triglizeridoak, eta baita gutizko gantzaren eta sabelaldekoaren adierazleak ere, baina eragin ditzake, halaber, min arin batzuk eta arazoak. Gorputz zetoniko gehiegi edukitzeak nahi gabeko ondorioak sorrarazten ditu, larriagoak edo arinagoak (konposatu horiek sortzen dira organismoak energia iturri gisa gantza darabilenean eta ez karbohidratoak):

  • Buruko minak eta zorabioak
  • Egarria
  • Goibeltasuna
  • Hats txarra
  • Zetoazidosi arriskua (odoleko pH-a murriztea). Urritze horrek oso prozesu garrantzitsuetan izaten du eragina, adibidez oxigenoa garraiatzeko garaian. Zetoazidosiak arriskuan jar dezake gure bizitza; batez ere, giltzurrunetako patologiak edo 1 motako diabetesa daukatenena.
  • Usain handiko izerdia eta gernua (azetonarena bezalakoa)
  • Goragalea
  • Idorreria
  • Arrisku handiagoa giltzurrunetan harriak eta osteoporosia izateko
  • Kaltzioa galtzea, eta berdin hezur eta gihar masak ere

Dietak kendu egiten ditu hainbat elikagai (horietako batzuk oso osasungarriak dira). Horrek urrundu egiten du pertsona bizimodu osasungarritik, eta zaildu egiten du epe luzean dietarekin irautea, oso murriztailea delako eta ez delako erraza eguneroko zereginetara egokitzea (bidaian goazenean, lagunekin afaltzera joandakoan…). Bazterrera uztean, ohikoa izaten da galdu den pisua berriz hartzea (“yo-yo efektua” esaten zaio), eta horrek etsipena dakar.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak