Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Crossfit-a mugak jarri behar modako kirolean

Asmo onekin ekiten diogu urtarrilari, eta horietako askok zerikusia izaten du gorputza puntuan jartzeko nahiarekin. Batzuek crossfita hautatzen dute horretarako, diziplina benetan gogorra, orain dela hogei urte kalifornian (aeb) sortu zena marineak eta suhiltzaileak entrenatzeko. Intentsitate handian egitekoak izaten dira ariketak, eta sasoi onean jartzen dute gorputza, baina komeni izaten da egoki egitea, lesiorik ez dadin sortu.

Aditua

ADITUA: Luis Serratosa, Kirolaren Kardiologia lantaldeko koordinatzailea (Espainiako Kardiologia Elkartearen barrenean dago) eta Errehabilitazioko eta Kirol Medikuntzako Zerbitzuburua Quirónsalud Ospitalean (Madril): “Crossfitak ez dakar bat-baten hiltzeko arriskurik osasuntsu dauden pertsonentzat”

Zer-nolako arriskuak ditu crossfitak?

Arazo nagusia da kontrol gutxirekin egitea, kontuan hartu gabe kirolari bakoitzaren ezaugarri bereziak, zeren arazoak traumatologikoak baitira, lesioak eta

Eta bihotz-hodietako arazoak?

Eskakizun handikoak diren beste kirol batzuekin alderatuta, crossfitak ez du eragin bereziki kaltegarririk batbateko heriotza gertatzeko arriskuan. Gertagarriagoa da kardiopatia duten pertsonetan, baina osasuntsu dagoen jendearentzat ez dakar arriskurik. Miokardiopatiak edukiz gero, intentsitate handiak bizkortu egingo luke gaixotasunaren bilakaera; hori dela eta, intentsitate apalagoan egiten diren kiroletan jardun beharko dugu. Hodietako gutxiegitasuna edo estenosia daukatenek, berriz, intentsitate apalagoko kirolak egin behar dituzte eta indar gutxiago eskatzen dutenak.

Crossfita intentsitate apalagoan egin edo batere ez egin?

Errazagoa da intentsitatea hobeto kontrolatu daitekeen kirolekin (lasterka egitea, igeriketa…). Kirol honetan, ordea, ez da hain erraz kontrolatzen ariketaren intentsitatea edo eskakizun aerobikoarena, gehienean ahalegin kementsuagoak izaten baitira, errepikatuak, baina motzagoak. Luzatu egin daitezke atseden tarteak, pisu txikiagoekin ibili…

Zer-nolako tartean ibili behar luke gehienezko pultsazioak?

Osasuntsu dagoen pertsona batek mantso-mantso joan behar du, behar bezala egokitu dadin, bai gihar-hezurduren ikuspegitik eta bai bihotzaren ikuspegitik. Eta bihotzeko arazoren bat edukiz gero, ez da gainditu behar gehienezko bihotz maiztasunaren %85a, eta pisuarekin ariketa errepikatuak egitean, zamak ez du izan behar norbere gorputz pisua baino %50-60 handiagoa. Arazo bakoitzeko espezialistak esan beharko du hori.

Zer diozu coacharen lanaz?

Egokiena litzateke behar bezalako formazioa eta ezagutzak eduki ditzala, eta normala ez den sintomaren bat antzematen duenean, mediku azterketa egitera bidal dezala bezeroa. Gimnasioek eskatu egin behar lukete gutxieneko mediku azterketa bat; horretaz gain, behar diren baliabideak eduki behar lituzkete bihotzeko gertaera larri bati berehala eta modu eraginkorrean erantzuteko. Adibidez bihotz-biriketako suspertze lanetan trebatuta dauden langileak eta desfibriladore bat eduki behar lituzkete.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak