Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa Gida: zerealak : Familia handia

Azukrea, gatza eta landare-jatorriko olioak erantsita, zaporetsuagoak eta kurruskatsuagoak izaten dira gosaritako zerealak, baina ez hain onak egunero jateko

Familia handia

Zerrenda luzea dago zerealetan, eta okerrena da itxuraz guztiak direla “balekoak”. Hona hemen ohikoen diren zerealek zer-nolako berezitasunak eta ezaugarriak dituzten.

  • Azukretsuak: bitaminak eta mineralak izaten dituzte erantsita. Mantenugai horiek hartzeko, ordea, aski da dieta osasungarria egitea. Hau da, lehentasuna ematea landare-jatorriko elikagaiei, haragi zuriei, arrainei eta arrautzari, noizean behin jatea haragi gorriak, eta zorrotz mugatzea beharrezko ez ditugun elikagaiak. Azukreentzat eta gatzarentzat eman ditugun mugak gainditzen badituzte, zereal horiek baztergarritzat jotzekoak dira, oso noizean behin jatekoak.
  • Arto malutak: gainerako zerealekin alderatuta, azukre gutxi izaten dute oro har. Baina ezaugarri on hori lausotu egin daiteke gosaritako katiluari azukrea eransteko joera baldin badugu. Zuntz kopurua, berriz, ogi zuriaren parekoa du. Gantzaren arloan ere badute zer hobetua zereal maluta hauek.
  • Arroz harrotua: azukre ugari izaten dute, eta, horrexegatik, oso noizean behin jatekoak dira. Aukera ona izan daiteke kirolarientzat, denbora gutxian energia asko hartu behar izanez gero.
  • Osoko zuntza: osoko zerealak jatea funtsezkoa da bihotzeko eritasunei aurre hartzeko, baina gosaritako zerealetan, osokoak ez dira beti aukerarik onena. Azukre ugari izaten dute, eta mantenugai hori maiz jateak txantxarra eragiten du eta gizentzeko arriskua areagotzen. Hobe da, edonola ere, txokolaterik ez dutenak hautatzea, eta oso noizbehinka baino ez jatea txokolatez estaliak edo beteak daudenak.
  • Gariz eginak: azukre asko izaten dute. Hauek ere kirolarientzat dira egokiak, entrenamendu gogorrak egin eta energia asko behar dutenentzat.
  • Oloa (zahia eta malutak): harrigarria dirudien arren, zuntz dietetikoaz gain, azukre dezente ere badute. Logikoa da, gainera, zahia osagai zaporegabea izaten delako, testura atseginik ez duena, eta, ondorioz, ekoizleek azukrea eransten diote, gustagarriago egite aldera. Zuntz kantitatea zenbaitetan gehiegizkoa izan daiteke heste sentiberak dituztenentzat (haize ugari eragin ditzake, eta digestioa egiteko eragozpenak ere bai, 15 gramo zuntz baino gehiago ematen baditu 100 gramo bakoitzeko), eta ez da komeni haurrei ematea, medikuak aginduta ez bada.
  • Mueslia: bereizi egin behar dira muesli izenarekin datozen zereal azukretsuak eta egiazko mueslia, “aleman” erakoa, zeinak fruta lehortuak, fruitu lehorrak eta osoko zerealak izaten baititu. Azken horiek askoz azukre gutxiago izaten dute, gatz gutxi eta zuntz dezente. Horixe da aukerarik onena gosari osasungarria egiteko.
  • Betegarriak dituztenak: oso kalorikoak izaten dira, eta ugari ematen dituzte azukreak eta gatza. Bereziki haurrengan pentsatuta merkaturatzen dituzte, eta, hain zuzen, horiei komeni zaizkie gutxien gisa honetako zerealak.

Gosaritik harago

Zerealak ez dira gosaritan bakarrik jateko, esne zopak eginda edo jogurtarekin nahasita. Bestelako plater batzuetan ere izan dezakete lekua, eta egokiak gerta daitezke haurrak erakartzeko.

Frijitukiak eta birrineztatuak:

  • Gaziak. Zerealak irabiagailuan birrintzen badira (abiadurarik handiena emanda), ogi-birrinaren antzeko osagaia geratuko zaigu, eta kroketak egiteko balia dezakegu. Garrantzitsua da azukrerik gabeko zerealak erabiltzea, bestela gozo ukitua emango diote platerari.
  • Gazi-gezak. Esperimentuak ere saia daitezke, eta zerealekin egindako konbinazio gazi-gozoak prestatu, etxean egindako nugget batzuk jartzeko, adibidez. Zereal eztidunak hartu, birrindu eta oilaskoa han pasatuko genuke.
  • Gozoak. Postreren bat ere birrineztatu daiteke zerealetan. Adibidez, esne torrada edo txokolatezko kroketa batzuk. Hemen bai, zereal azukretsuak erabiliko ditugu, eta txokolatedunak ere erabil daitezke.

Entsaladetan eta berdura-kremetan:

  • Ukitu kurruskatsua. Gosaritako zerealak entsalada batean ere erabil daitezke, lagungarri. Osagaien gainean zabalduta, ukitu kurruskatsua emango diote, eta gustagarria ere bai. Jan aurretxoan eranstea komeni da, leuntasunik gal ez dezaten.
  • Ogi-txigorkien ordezko. Bestalde, berdura-kremetan zereal zatiak jartzea, ogi-txigorkien ordez, modu ona izan daiteke haurrek gusturago jan dezaten. Azukrerik gabeak erabiliko ditugu.

Gozogintzan:

  • Tartak. Errezeta gozo askok, gazta tartak, adibidez, galleta birrinduekin egindako oinarri bat izaten dute. Zereal azukretsuak erabil daitezke galleten ordez: birrindu, gurin urtuarekin nahasi eta oinarri gisa jarri.
  • Apaintzeko. Zerealak oso egokiak dira bizkotxoak eta tartak apaintzeko. Chantilly krema baten gainean zabal ditzakegu edo txokolatezko estalki baten gainean. Oso ongi geratzen dira txokolatezko perlatxoekin.
  • Mazedoniak. Ohiko izaten da frutak eta zerealak elkartzea, eta osasungarria ere bai. Horretaz gain, zerealak egokiak dira fruta-irabiakiekin erabiltzeko, konpotekin, fruta-zopa hotzekin…

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak