Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: lasagna : Aldakortasuna

Azken urteetan bilakaerarik handienetakoa izan duen errezeta da eta baita aukera gehien ematen duenetakoa ere. Haragia ez ezik, onartzen ditu berdurak, arraina eta arrautza ere, eta osagai horiek dira osasungarrienetakoak.

Aldakortasuna

Errezeta bat: konbinazio asko

Lasagna labean egiten da, eta aukera asko ematen du. Konbinazio asko eta osasungarriak egin daitezke. Alde batetik, aldatu egin daitezke pasta xaflen artean jartzen diren osagaiak. Baditugu:

  • Berduraz eginak: berenjenak, bruselazak, brokolia, espinakak, txanpiñoiak, zainzuriak… erabil daitezke.
  • Arrainez eginak: atuna, legatza edo beste edozein arrain zuri, itsaskia, eta abar.
  • Haragiz eginak: txerria, behia, hegaztia, etab.

Eta pasta xaflen ordez bestelako batzuk ere erabiltzen dira:

  • Berdura xaflak: berenjenak (Greziako musakaren antzera), kuiatxoak edo aza hostoak erabilita, besteak beste.
  • Bestelako pasta batzuk: penne delakoa, makarroiak, fideoak, vercimelli, etab.

Azkenik, bexamelaren ordez velouté erabil daiteke (saltsa argia), salda begetalarekin egina, haragiarekin edo oilaskoarekin. Oso ongi etorri ohi da lasagna begetalekin, eta ohiko bexamelak baino ukitu arinagoa ematen dio. Gustu kontua da guztia. Esan diezaiotela bestela Marilyn Monroeri. Hark urdaiazpikoz eta gazta parmesanoz egindako lasagna maite zuen. Gustatu egiten zitzaion sukaldean sartu eta berak asmatzea bere lasagna, hainbat berdurarekin (tipula gorria, piper gorriak, luzokertxoak, berenjenak, tomateak, albaka eta piperrauts ehoa); laguntzeko, gazta parmesanoz egindako saltsa jartzen zion.

Hego Amerikan ere badira beste bi modu lasagna labean prestatzeko. Eta nortasun bereziko platerak dira, Mexikoko gastronomian eta Venezuelakoan oso txertatuak daudenak. Mexikon, pastel azteca esaten diote beren bertsioari. Pasta geruzak jarri beharrean, talotxoak erabiltzen dituzte oinarri gisa, eta bolognar saltsaren ordez, txilea haragiarekin. Beti jartzen diote gazta gainerrea goian (erraz urtuko eta gainerreko den edozein). Venezuelan, bestalde, pasticho esaten diote beren lasagnari. Izen hori ere italieratik dator, pasticcio di lasagna esamoldetik (lasagna pastela). Jatorrizko lasagnaren bertsio kriolloa da. Plater horrek tomate saltsa darama haragi xehatuarekin, bexamelarekin eta gazta parmesanoarekin, Italiako bertsioaren antzera. Hark bezala, dena den, beste hainbat aukera ere eskaintzen du. Berenjenak eduki ditzake, espinakak, itsaskia, oilaskoa, artoa, urdaiazpikoa, 4 gazta, saltxitxak edo banana.

Hauxe da onena...

Aniztasunak ase egingo zaitu, halaxe diote. Eta lasagnak hainbat konbinazio egiteko aukera ematen du. Ez badakigu une bakoitzean zein hautatu, gomendio batzuk emango dizkigu Pietro Leonetti sukaldariak, Le Cucine Mandarosso italiar jatetxekoak (Bartzelonan dago).

  • Plater bakar gisa hartzeko. “Aukerarik onena bolognar klasikoa izango litzateke, horixe baita osatuena. Plater bakarrean, 300 eta 500 kaloria artean ematean dizkigu, egunaren buruan hartu beharreko kalorien bostena, gutxi gorabehera”. Aperitibo gisa ateratzeko. “Udare erako tomatearekin eta burrata gaztarekin egina”. Udaberri/uda garaiko gutizia paregabea da”.
  • Eramateko (lanera, txango batera). “Pestoarekin egina, berenjena frijituarekin eta crescenzarekin (behi esnez egindako gazta freskoa da), oso ona egoten delako berotu gabe ere”.
  • Haurrekin prestatu eta dastatzeko. “Siziliarra, tomatearekin, pestoarekin eta almendra xaflekin. Dibertigarria izan daiteke haiei uztea pestoa egiten”.
  • Italiar erako egiazko gutizia bat egiteko. “Napolitar klasikoa, haragi xehatuarekin eta ricottarekin: gainerako guztiak baino benetakoagoa da”.
  • Geure buruari oparitxo bat egiteko, nahiz eta kilo batzuk sobera eduki. “Genovarra, pestoarekin, patatatxoekin eta lekekin, pestoaren zaporeagatik bereziki; pestoa berez ez da argaltzeko dietetan sartzen, baina berduratxoekin arindu egiten da kontzientziako zama”.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak