Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Zenbat ogi, hainbat uste oker

Oinarrizko elikagaia da ogia, baina mito asko sortu dira haren inguruan eta ohiko dieta-eredua bera ere bazterrean geratzear da; ondorioz, aldatzen ari da jendearen ikuspegia

Zenbat ogi, hainbat uste oker

Gaur egun, ogi mota ugari daude merkatuan, eta iritziak ere asko entzuten dira jendearen ahotan, bat hobea dela bestea baino, eta abar. Oinarri handirik gabeko baieztapenak izaten dira zenbaitetan.

  • Gatzik gabeko ogia. Sodio gutxiko dieta egin behar dutenei gomendatzen zaie ogi mota berezi hori, eta alde horretatik ohiko ogia baino hobea den arren, egiaz den baino onuragarriagoa dela uste izaten da. Gaur egungo dieta-ereduan, komeni baino sodio -eta gatz- gehiago hartzeko ohitura hedatu da, eta aukera ona izan daiteke ogi mota hori hautatzea, baina ez zaizkio atxiki behar berez dauzkan ezaugarriak baino gehiago. Oroitarazi behar da, gainera, egun egiten den ogiak askoz gatz gutxiago daukala, orain dela urte batzuetakoak baino: % 25,9 gutxiago, hain zuzen.
  • Ogirik ez jatea baino, hobe harekin zer jaten dugun neurtzea

  • Zer esan moldeko ogiaz? Uste eta esamesa ugari daude ogi mota horren inguruan ere, eta, zenbaitetan, elkarren kontrakoak ere badira uste horiek. Batzuek esaten dute, pisu bereko zatiak hartuta, barrako ogiak baino kaloria gehiago ematen dituela moldekoak, eta beste batzuek, aldiz, kontrakoa uste dute. Bada, kaloria kopuruan, antzera dabiltza biak (250 kcal inguru dauzkatete, 100 gramo bakoitzeko); gantzei eta azukreari dagokionez, ordea, badira aldeak. EROSKI CONSUMERek egindako azken analisi konparatiboak azpimarratzen duenez, maiz jateko, moldeko ogia ez da ohikoa bezain osasungarria: gantz gehiago izaten du, baita azukrea eta gatza ere, eta hainbat gehigarri eransten dizkiote, gainera.

Hobe osoko irinez egina bada

Osoko irinez egindako ogiak (integralak, alegia), ogi zuriak adina kaloria dauzka. Oinarri zientifiko horretatik abiatuta, beraz, kaloriak ezin dira izan osoko ogiaren alde egiteko arrazoia, nahiz eta ogi mota hori osasungarriagoa den. Argaltzeko dietei eta bestelakoei (diabetesa, kolesterola…) lotua agertzen da osoko ogia, egoera horietarako soilik balitz bezala, baina ez du zertan hala izan; are gehiago, dieta osasungarria egiteko oinarritzat hartu behar litzateke. Ogi zuriarekin alderatuta, zuntz gehiago dauka osoko irinez eginak, eta, ondorioz, lehen aukera izan behar luke elikadura-eredu integral edo osoko baten barruan, eta ez luke izan behar argaldu nahi dutenek soilik jateko. Osoko irinez egindako ogiak, beraz, hobeak dira elikadura orekatua egiteko.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak