Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: gazpatxoa eta salmorejoa : Erosketa saskiak gorrirantz egin du bira

Gazpatxoa eta salmorejoa ahaide hurbilak dira, baina hobe ez nahastea: bakoitzak ditu bere zaleak, eta zaletasunekin gertatzen den bezala, nork berearen alde egiten du. bakoitzak dauzka bere errezeta eta bere dohainak. baina badute gauza bat elkarrekin: nutrizio osaera osasungarria dute biek ere.

Erosketa saskiak gorrirantz egin du bira

GAZPATXOAK GANTZ GUTXIAGO IZATEN DU.

Nutrizio arloko semaforoaren taulari begiratzen badiogu (eskuinekoari), ikusiko dugu kolore berdea dela nagusi. Ontziratuta datorren gazpatxoak, batez beste, 54 kcal ematen ditu 100 gramo bakoitzeko. Salmorejo kantitate berak, 96 kcal. Bi produktuak osasungarriak dira. Hala ere, jakin egin behar da nola sartu dietan eta zer izango den (plater nagusia, plater bakarra, sarrerakoa, edaria…) eta zer-nolako elikagaiekin lagunduko den. Hartu gogoan: zure dietan ez dago elikagai bakarra. Horiek ongi konbinatzea da kontua. Oro har, analisi honetarako hautatu ditugun gazpatxoak osasungarriagoak dira nutrizioaren ikuspegitik semaforoan ageri diren salmorejo ontziratuak baino. Gazpatxoaren gantzak Erreferentziazko Kopuruaren %3 eta %9 artean dabiltza, eta salmorejo batzuk %18raino ere iristen dira. Gantz saturatuen atalean, gainera, bi krema motak gainditu egiten dute %7,5eko muga (semaforo berdearena). Osagairik arazotsuena, dena den, gatza da (halaxe izaten da prestatuta datozen produktuetan), eta salbuespenen bat kenduta, gehiegi daukate ia denek.

NOLA HAUTATU BRIK ONENA.

APALATEGIAN, BEGIRATU ONGI…

ETIKETARI:

  • Osagaiak kalitatezkoak izan daitezela. Hobe Jatorri Izen Babestua (JIB) edo Adierazpen Geografiko Babestua (AGB) daramaten produktuek erabiltzen badira. Santa Teresa etxeak, adibidez, Jerezko ozpina darabil (JIB). Osagai ekologikoek edo goi mailako kalitatea dutenek ere laguntzen dute (adibidez, oliba olio birjina estrak).
  • Ez dadila urrundu jatorrizko errezetatik. Hobe da maionesarik, esne gainik eta halakorik ez izatea.

PREZIOARI:

Zopa eta krema hotz horien litroak 3,84 euro balio du, batez beste. Faktore batek baino gehiagok eragiten du prezioan:

  • Zopa mota: gehienean, salmorejoa merkeagoa izaten da gazpatxoa baino. Gazpatxo ontziratuaren litroak 4,45 euro balio du, eta salmorejoaren litroak, berriz, 3,22 euro, hau da, %28 gutxiago. Alvalle eta Santa Teresa marketan bakarrik aldatzen da joera hori.
  • Marka: gazpatxo marka batzuk hiru aldiz garestiagoak dira eta salmorejo garestienak bi aldiz gehiago balio du merkeenak baino. Nutrizio arloko profilak ia ez dio eragiten prezioari. Baina markak bai.
  • Ontzia: gazpatxoa eta salmorejoa litro bateko brik-etan etorri ohi dira. Terrinak ere badaude (ia bi aldiz garestiagoak), eta plastikozko botilak ere bai (%11 gehiago balio dute).
  • Neurria: Ohikoena izaten da litro bateko brik-etan aurkeztea, baina gazpatxoaren sailean badira 330 ml-ko brik-etan heldu direnak, eta litroaren prezioa %36 garestiagoa izaten da horietan. Salmorejoa, berriz, 180 ml-ko ontzietan ere izaten da, eta litroaren prezioa bikoiztu egiten da halakoetan.

ETXEAN, BEGIRATU ONGI…

ZAPOREARI:

  • Berdura zaporea eduki dezala. Garrantzitsua da sumatzea ez tomatearen zaporea bakarrik, baita tipula, baratxuri eta piperrarena ere.
  • Orekatua egon dadila eta naturala izan dadila. Osagai batek ere ez du nabarmendu behar. Ozpinak, baratxuriak, luzokerrak edo piperrak ez dute ahosabaia astindu behar, eta bukaeran ez dute utzi behar zapore artifizialik.

ITXURARI:

  • Testura fin eta atsegina eduki dezala. La sopa debe tener cuerpo y, al mismo tiempo, no ser ni demasiado espesa ni demasiado líquida.
  • Kolore argi samarra eduki dezala. Iluna bada, seinale txarra. Nutrizionista batzuek esaten dute tonu horrek salatzen duela zer den; hau da, tomate saltsa den edo berdura nahasketa.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak