Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Dieta osasungarria : Plater txikitik jatearen abantailak

Plateren neurriak eta formak ere badute eragina gutako bakoitzak hartzen duen kaloria kopuruan: plater sakona beharrean zapala erabilita, % 22 gutxiago jatera hel gaitezke

Gutxiago jan, baina nabaritu gabe

Gutxiago eta hobeki jateko, beharrezko izaten da norberak aldaketa txiki batzuk egin ditzan elikadura-ohituretan. Eguneroko errutinaren barrenean sartzen diren ekintzak dira asko eta asko, gure ohiko inguruan egiten ditugunak, askorik pentsatu gabe. Urrats bat aurrera egin eta, aldaketarik nabaritu gabe, hobeki jan dezakegula egiaztatzea, horixe da helburua. Horretarako, norberak gogoeta egin eta jabetu egin behar du nola elikatzen duen bere burua. Eta, jakina, elikadura-joerei eragiten dieten beste alderdiei ere erreparatu behar die; ontzien neurriari, adibidez:

  • Errazioa zerbitzatu eta lapikoa mahaitik eraman, gehiago hartzeko tentaldia saihesteko.
  • Neurrian gatzozpindu eta gorde ozpinaren eta olioaren ontziak, zenbat eta eskurago egon eta erosoago hartu ahal izan, orduan eta gehiago botatzeko joera izaten da eta.
  • Erabili espraia jakiei olioa botatzeko eta plantxan prestatzeko. Olioa hobeki sakabanatzen da jaki guztian, eta, ondorioz, kopuru txikiagoan erabiltzen da.
  • Ahal den guztietan, zotzekin jan. Jostagarria izateaz gain, polikiago jaten laguntzen du eta hobeki digeritzen. Gainera, gutxiago jaten da, lehenago sumatzen baita asetasuna.
  • Sarrerakoak eta postreak norbaitekin erdibana jateak ere lagundu egiten du gutxiago jaten. Janaria begietatik sartzen da, eta errazio osoa gure platerean ikusita, zailagoa gertatzen da zati bat janda etsitzea.
  • Ez jan ontzitik bertatik. Hobe da janaria plater edo katilu batera pasatzea, horrela argiago ikusten baita zenbat dagoen eta errazago bereizten baita norberarentzako errazioa.

Egunean 100 kaloria gutxiago jateko aholkuak

Proposamen horiekin batera, America On the Move ekimenak aurkezten dituen 100 aholkuak ere aintzat hartzekoak dira, aski errazak eta erabilgarriak dira eta (www.americaonthemove.org). Ameriketako Estatu Batuetan sortu da, eta norbera ia ohartu ere egin gabe, egunero 100 kaloria gutxiago jateko proposamenak biltzen ditu. Hona hemen zenbait ideia:

  • Pasta, barazki gehiagorekin. Pastaren eta arrozaren saltsa prestatzeko, barazki gehiago erabili (tipula, piperra, espinakak, txanpinoiak…), haragia eta gazta erabili beharrean.
  • Arrautza. Tortilla egiteko, arrautza gutxiago erabili. Birekin egin beharrean, arrautza bat eta beste baten zuringoa erabili, edo arrautza bat irabiatu eta esne xorta bat bota.
  • Zartagina. Ez-itsaskorrak diren zartaginak erabili, olio gehiegi bota beharrik ez izateko.
  • Espraia. Sandwicharen ogia txigortzeko, gurinez igurtzi beharrean, erabili olio-espraia.
  • Naturalak. Ahal dela, kontserba naturalak hautatu, eta ez oliotan datozenak.
  • Gantz gutxiago. Zopak, gisatuak eta saltsak aurrez prestatu, eta zerbitzatu aurretik, kendu gainean egiten zaien gantza.
  • Kopuru erdia. Etxean egiten ditugun tarta eta bizkotxoei, erdia bota olioa eta azukrea.
  • Berrikusi. Ikusi zer kopuru hartzen dugun jaki bakoitzetik. Horretarako, funtsezkoa da egunero jaten ditugun errazioak berrikustea: bazkaritan jaten dugun ogia, haragi eta arrain zatiak, goxatzeko erabiltzen dugun azukre kopurua, fruta aleen neurria eta zenbatekoa…

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak