Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: pizzak : Azterketa nutrizionala

Noizbehinka jatekoak dira, baina badira aukera osasungarriagoak, adibidez etxean egindako pizzak, osoko irinarekin prestatuz gero, gaztarik gabe (edo oso gutxirekin), hestebeterik gabe eta gatz gutxirekin (hobe iododuna bada)

Azterketa nutrizionala

Semaforo nutrizionala

Zaila da erabakitzea zein den pizzaren ohiko errazioa. Guztiok ez dugu kantitate bera jaten, eta batzuek, gainera, ez dute plater nagusi gisa hartzen, mokadu edo aperitibo gisa baizik. Gure datuen arabera, eta elikagaien osaerari buruzko zenbait taulatan bildu ditugun datuak oinarritzat hartuta, erabaki dugu 160 gramoko errazioa jartzea eredutzat.

Zaila da erabakitzea, halaber, zer pizza aztertu, pizza mota asko dagoelako eta egunetik egunera gero eta aldaera gehiago agertzen direlako. Nolanahi ere, guk egindako azterketak nahiko datu homogeneoak eman ditu. Bi taldetan bereizi ditugu pizzak gure azterketa egiteko, izoztuak batetik eta izoztu gabeak bestetik, baina semaforoan ageri denez, ez dago alde nabarmenik batzuen eta besteen artean. Semaforoko koloreek, nolanahi ere, dena esaten dute: aurrez prestatuta dauden pizza guztiek kopuru handietan ematen dituzte gantz saturatuak eta gatza. Bi mantenugai horiek, maiz eta gehiegizko kopuruetan hartuz gero, handitu egiten dute bihotz-hodietako gaixotasunak izateko arriskua.

Energiari dagokionez, ia guztiak ageri dira laranja koloreko, eta horrek esan nahi du gizentasuna eragiteko arriskua dagoela elikagai horiek maiz samar janez gero. Aztertu ditugun pizza guztiek, batez beste, 250 kilokaloria ematen dituzte 100 gramo bakoitzeko. Ereduzko jotzen diren erakundeek diotenez, baliteke elikagai batek gorputzeko pisua areagotzea baldin eta “energia dentsitate handia” badu, hau da, 100 gramo bakoitzeko 225 eta 275 kilokaloria artean ematen baditu. 100 gramo pizza bakoitzeko, batez beste, 250 kilokaloria hartzen ditugu, eta, hortaz, “energia dentsitate handia” duen elikagaia dela esan daiteke.

Alderdi onak nabarmentzen hasita, esan daiteke pizzek azukre gutxi daukatela, eta batzuek zuntz ugari ematen dutela (kopuru gomendatuaren %20 ere bai batzuek). Hala ere, arriskuak eta onurak balantza batean jarriz gero, arriskuak nagusitzen dira, betiere maiz samar jateko ohitura izanez gero.

Pizzak egiteko oinarri prestatuak: merezi al du?

Gaur egun, pizzaren oinarria egiteko nahastura prestatuta eros daiteke, ura eta olioa erantsi baino ez zaio egin behar, eta batzuetan hori ere ez. Geure buruari galdetu behar diogu ea merezi duen horretan dirua gastatzea, pizzaren orea etxean egitea ez baita berez oso zaila: aski da esku pixka bat edukitzea.

Hala ere, prestatuta dauden oinarri horiek erostea erabakitzen badugu, komeni da ongi aztertzea etiketa, ea baduten gurinik, margarinarik, animalia jatorriko gantzik edo gantz hidrogenaturik (askoz hobe da halakorik ez agertzea) edo produktuak 1,25 gramo gatz baino gehiago dituen 100 gramo bakoitzeko. Egokiena litzateke osoko irinarekin egina izatea, irin mota horrek lagundu egiten baitu gaixotasun kronikoei aurrea hartzen.

Edonola ere, aztertu ditugun pizza gehienen arazorik handiena da gantz saturatu asko dituztela eta hori, batik bat, pizza horiei eransten dieten gazta ugariarengatik izaten da (eta beste batzuetan hestebeteengatik). Ikuspuntu horretatik, merezi du oinarri prestatuak erabiltzea pizzak egiteko, aukera ematen baitute kaloria eta gantz gehien duten osagaiak murrizteko (eta kentzeko ere bai), eta nutrizioaren aldetik ezaugarri hobeak dituztenekin ordezkatzeko.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak