Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Pateak : Nutrizio arloko informazioa

Txerri gibelarekin eginak, urdaiazpikoarekin, oilaskoarekin, atunarekin... Gero eta aukera handiagoa dago pateetan. Hori ona da gure gustuei erantzuteko, baina zaildu egiten ditu gauzak erosteko unean, erabaki egin behar baita. Zeri begiratu behar diogu ongi hautatzeko?

Nutrizio arloko informazioa

Nutrizio arloko ezaugarriak baloratzeko garaian, etiketan nutrizioari buruz ageri den informazioari begiratzen diogu batez ere zenbat kaloria eta gantz duen jakiteko. Baina askoz garrantzitsuagoa da osagaien zerrendari begiratzea eta, horren osagarri, nutrizio arloko informazioa interpretatzea. Garrantzitsuagoa da jakitea mantenugai horiek nondik datozen eta ez hainbeste zenbakiak kontuan hartzea. Adibidez, proteina kantitateari begiratzen badiogu, ikusiko dugu aztertu ditugun markarik gehienek oso antzeko balioak ematen dituztela, %12 inguru, baina batzuetan arrainak emandako proteinak dira (Eroski atun patea, %14rekin), beste batzuetan hegazti haragiarenak (Casa Tarradellas oilasko patea eta La Piara indioilar patea), eta besteetan txerri gibelak edo haragiak emanak (La Piara tapa beltza). Berez, hobea litzateke arrainarenak eta hegazti haragiarenak lehenestea eta ez haragi gorriarenak, baina ez dugu ahaztu behar pateak ditugula esku artean, eta horrek esan nahi du ezaugarriak ez direla elikagai horiek modu isolatuan dituzten berdinak. Hau da, ez genuke pentsatu behar haragia edo arraina erosten ari garela, eta garbi eduki behar da batzuk eta besteak ere ez direla elikagai osasungarriak.

Gantzak eta kaloriak

Osagaien zerrendari begiratuz, nutrizio osaera nolakoa den susmatu dezakegu hainbatetan. Adibidez, osagai nagusia txerri urdaia dela ikusten badugu, pentsatzekoa da gantz asko edukiko duela eta, gainera, gehiena saturatua izango dela, eta halaxe gertatzen da, hain zuzen, txerri gibelez egindako pateetan (La Piara tapa beltza eta La Piara iberiarra eta Eroski belar finak eta Eroski txerri gibela), zeinak %21- 27 duten gantza eta %9 inguru gantz saturatuak. Aldiz, osagai nagusia gantz gutxiko haragia, hegazti haragia edo arraina bada, gantzak eta gantz saturatuak gutxiago izango ditu, eta horixe gertatzen da La Piara indioilar patearekin eta Eroski atun patearekin, non %12 den gantza eta %1,5 inguru gantz saturatuak. Energiaz hitz egiten badugu, antzeko egoeran egongo gara. Gantzek kaloria asko izaten dute (gramo bakoitzak 9 kcl ematen ditu), eta, beraz, oso gantzatsuak diren pateek emango dute kaloria gehien (txerri gibelez egindakoek), zehazki 255-295 kcal 100 gramo bakoitzeko; gainerakoek, berriz, 185 kcal ematen dute, batez beste.

Gatz kantitatea

Nutrizio arloko informazioan aurki dezakegun daturik baliagarriena gatzari buruzkoa da. Elikagai batek gatz asko duela esaten da %1,25 edo gehiago duenean. Aztertu ditugunetan, Eroskiren pateak dira gatza gutxien dutenetakoak, txerri gibelez eta atunez eginak, biak %1,4rekin. Gatz gehien dutenak, berriz, Casa Tarradellas etxekoak eta Eroski belar finak dira (%2), eta batez ere La Piara antxoa kremaz egina, zeinak %4 daukan. Hau da, aztertu ditugun pate guztiek daukate gatz gehiegi. Egia da produktu horiek jaten ditugunean normalki ez ditugula hartzen 100 gramo aldi bakarrean, 30 gramo inguruko errazioa baizik, eta horregatik, azkenean ez du ematen hainbeste energia, gantz eta gatz. Baina produktu horiek maiz samar janez gero (adibidez, egunero hamaiketakoa edo askaria egiteko), eragin aipagarria eduki dezakete, batez ere pate jakin batzuek, adibidez La Piara antxoa kremak, zeinak 1,2 gramo gatz duen errazio bakarrean.

Nutri-Score

Produktu guztiek emaitza txarra lortu dute, ugari ematen dutelako energia, gantza, gantz saturatuak eta gatza, eta ez daukatelako ia batere zuntzik eta begetalik. Gehienak D mailan daude, salbu eta La Piara tapa beltza eta Eroski belar finak, zeinak E mailan ageri diren, eta Eroski atun patea eta La Piara indioilar patea C mailan. Desberdintasun handiena maila bakoitzekoek ematen duten energia, gantz, gantz saturatu eta gatz kantitatean dago.

Erosteko gomendioak

Ongi aukeratzeko, etiketa irakurtzea eta honako alderdi hauek kontuan hartzea komeni da:

  1. Salmenta izena. Produktuak egiaz nolako ezaugarriak dituen esaten digu, eta horrela jakin ahalko dugu ontzian urdaiazpiko irudiak ageri dituen “iberiar” pate bat “txerri iberiarraren gibelez egindako patea” dela.
  2. Produktuaren osagai bereizgarriaren proportzioa. Osagai zerrendan ageri da informazio hori. Horrela ikusi ahalko du “antxoa krema” batek %17 dituela antxoak.
  3. Gatz kantitatea. Produktu hauetan, nutrizio arloko informazioan ageri den daturik aipagarriena da. Produktuak %1,25 baino gehiago badu gatza, gehiegi izango da.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak