Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Patata egosiak gizendu egiten al du?

Mota askotako patatak daude; batzuk egokiagoak dira frijitzeko, beste batzuk egosteko edo erreta jateko: almidoi kopuruak ematen dio ezaugarri bat edo beste

Patata egosiak gizendu egiten al du?

Patataren kaloria kopurua neurtzeko, ez da aintzat hartzen zenbat karbohidrato dituen, baizik eta nola prestatua dagoen. Patata frijituek, adibidez, patata egosi, erre edo lurrunetan eginen aldean, lau halako ematen dituzte kaloriak (290 Kcal/100 gramoko). Patatak aukera onak ematen ditu askotariko platerak prestatzeko, eta teknika egokiak erabiliz gero, dibertsifikatu egiten du dieta eta gustagarriagoa egiten, baina prestatzeko modu guztiek ez dute balio dieta terapeutiko guztientzat. Patata egokia da, adibidez, saldak, zopak, pureak edo entsaladak kaloriaz hornitzeko eta desnutrizioa duten edo jangalerik gabe dabiltzan pertsonentzat plater hiperkalorikoak egiteko. Haurrek eta kirolariek ere izan dezakete halako plateren premia, energia gehiago behar izaten dute eta.

Prestatzeko modua (100 gramo patata) Energia (Kilokaloriak/100 gramoko)
Lurrunetan 70 Kcal
Egosita 80 Kcal
Labean erreta 101 Kcal
Erregosita 134 Kcal
Frijituta 290 Kcal
Gisatuan Zenbat olio erabili den, horren araberakoa izango da kaloria kopurua
Zorroko patata frijituak 538 Kcal
Lurrunetan eginda, egosita, erreta? eta olioz onduta Olio-koilarakada bakoitzak 90 Kcal eransten dizkio patatari. 100 gramo patata egosiri (80 Kcal) bi koilarakada oliba-olio gehitzen badizkiogu (180Kcal), guztira 260 Kcal emango ditu.

Beraz, ezin da esan elikagai batek, berak bakarrik, gizendu edo argaldu egiten duela; egunaren buruan jaten diren elikagai guztiek eta norberaren elikadura-ohiturek (jaki kopurua, prestatzeko modua, elikagai mota…) egiten dute kaloria gutxiago edo gehiago barneratzea. Patata egosiak, adibidez, kaloria gutxi ematen ditu patata frijituekin alderatuta edo menuetan ohiko izaten diren beste elikagai eta plater batzuekin alderatuta (kroketak, opilak, hestebeteak, gaztak, gozoak, eta abar).

Patata eta artikulazioetako mina

Zenbait elikagaik, osaera halakoxea dutelako, areagotu egiten dute hanpadurak sortzeko joera, eta horrek larritu egiten ditu artikulazioetako minak zenbait pertsonarengan (bereziki sentiberak direnengan). Horien artean daude solanazeoen familiakoak (Solanaceae): patata, tomatea, berenjena eta piperrak. Horiek guztiek glikoalkaloide toxikoak dauzkate, eta solanina da horietan guztietan ezagunena. Gizakion organismoan, kolinesterasei eragiten diete glikoalkaloideek (zelua-hanpadurak kontrolatzeko zeregina duten entzima taldeak dira kolinesterasak). Entzima horiek beren lana egiten ez dutenean, badirudi muskulu-espasmoak, ahultasuna, muskulu-hezurduretako mina eta zurruntasuna sortzen direla, eta hori izan liteke arrazoia artritisa daukaten pertsonek, konposatu kimiko horiek erasaten dietenean, oinazea izan dezaten artikulazioetan. Patata genetikoki hobetzeko egin diren saioek murriztu egin dituzte toxiko natural horiek, baina artikulazio sentiberak dituzten pertsonei ez zaie komeni tuberkulu hori maiz eta kopuru handietan jatea, artritisaren sintomek okerrera egin dezakete eta. Glikoalkaloideak ugariagoak izaten dira patata zaharretan eta barazki horien zati berdeetan, eta, beraz, horiek saihestu egin behar dira. Hori dela eta, patata atera ondoren, ongi gorde behar da: leku ilun eta freskoetan eduki behar da, eguzkiaren argiak zuzenean joko ez duen nonbait. Egosita, % 50eraino murrizten da alkaloideen kontzentrazioa, baina gerta daiteke hori ere ez aski izatea zenbaitentzat.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak