Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: ore prestatuak : Azterketa nutrizionala, proposamen gastronomikoak eta aurrezteko moduak

Osagaien artean, gari irina, ura, landare gantzak, gatza eta legamia ageri dira, eta noizean behin jateko elikagaien sailean sartzen dira

Azterketa nutrizionala, proposamen gastronomikoak eta aurrezteko moduak

Nutrizio arloko semaforoa

Ezarri ote daiteke errazio osasungarri bat ore prozesatu horientzat? Pizza egiteko orearen edo hostorearen errazio bat 60-70 gramo artekoa da, nahiz eta markaren batek 42 gramoan jartzen duen. Enpanada errazio bat hartuko bagenu, ordea, gure zatian jango genukeen oreak ez lituzke izango 60 edo 80 gramo baino gutxiago. Haragiz egindako hostore pastelak, bolobanak, pizzak edo enpanadak, berez, kaloria asko ematen dituzten jakiak dira. Gainerako osagaiak kontuan hartu gabe, 160 eta 220 kcal artean eman ditzakete. Pizza, quiché edo pastel gazi baten errazioa, osorik prestatuta, sekula ez da izango 200 edo 250 gramo baino gutxiagokoa.

Kopuru horiek pertsona helduentzat ezartzen dira beti. Baina elikagai horiek oso harrera ona izaten dute haurren artean ere. Gure menuak antolatzean ore horiekin egindako platerak txertatzea erabakitzen badugu, kontuan izan behar dugu zer beste elikagai sartuko dugun ez bakarrik plater horretan, baita aste osoko menua osatzen duten gainerako plateretan ere. Era horretan, bazkaritan kaloria asko hartu badugu (karbohidrato sinple eta gantz ugari), afariak arinagoa izan behar luke, eta begetalei eman leku nagusia platerean.

Hortaz, informazio hori kontuan hartuta, ore horiek noizbehinka jatekoak direla nabarmenduko genuke, ez hilean bitan edo hirutan baino maizago. Eragozpena begi bistakoa da: errezeta tradizionalak kaloria ugarikoak izaten dira eta, gainera, digestio zailekoak ere gerta daitezke. Hori saihesteko, betegarri osasungarriak hauta ditzakegu, eta platera zertxobait arindu, kaloria batzuk kenduta baina gustagarria izaten jarraitzeko moduan:

  • Hostorea ricotta gaztarekin eta gari zainzuriekin
  • Bolobanak txanpiñoi, azenario eta ilar erregosiekin
  • Pizza tomate errearekin, mozarellarekin eta albahakarekin egina
  • Enpanada espinakekin, izokinarekin eta arrautza gogortuarekin

Kontuan hartzea komeni da, elikagaiak prestatzeko orduan, beti dela hobea labean egitea frijitzea baino. Era berean, ore prestatu hauekin plater osasungarriagoak egiteko jakin-mina edukitzeak lagundu egingo digu emaitza hobea lortzen sukaldean, eta lasaixeago erabili ahal izango ditugu denboraz larri gabiltzanean. Etxean egindako pizzak, quichéak, pastelak eta tartak beti izango dira hobeak, zalantzarik gabe.

Elikaduraren eta nutrizioaren arloan, kalitateak asko axola du. Zer-nolako osagaiak erabiliko ditugun kontrolatzea ezinbestekoa da gure plateren nutrizio kalitatea hobetzeko eta modu osasungarrian elikatzeko: oliba olioa erabiltzea palma olioaren ordez, gurina hobestea margarinaren aurretik edo urdaiazpikoa hautatzea haren ordezko bat beharrean, erabaki txiki horiek hobetu egin dezakete gure elikadura.

Aurrez prestatuta dauden platerek, berez, karbohidrato sinple (azukreak) gehiago izaten dute, kalitate apaleko proteinak eta gantzak ere gehiago (haragiaren ordezkoak, palma olioa), zuntz gutxiago eta oso bitamina eta mineral gutxi (B multzoko bitaminak falta izaten dituzte, eta mineraletan, kaltzioa eta burdina besteren artean), eta herdoilaren aurkakoak ere hutsaren hurrengoa. Gatzari dagokionez, nahiz eta elikadura industrian gero eta gehiago murrizten den, beti gatz gehiago edukiko du plater industrial batek etxean egindakoak baino.

Erosketa egiteko gomendioak

Zer-nolako orea komeni zaigu egoera bakoitzean? Hona hemen zenbait gomendio, errezeta motaren eta bazkaltiarren arabera orerik egokiena hautatzeko.


Aperitibo gozoak egiteko.

Hostorea da etxean egiteko orerik zailenetakoa. Eginda erosiz gero (hoztuta edo izoztuta), denbora asko aurrezten da. Zabaldu eta labean eduki ondoren, geruzatan harrotua gelditzen da, eta horixe du, hain zuzen, ohiko itxura. Ore hau egokia da pasteltxo edo tarta barne-beteak egiteko, adibidez pastel kremarekin eta esne gain harrotuarekin beteta dauden hostore tartak. Hostorearekin egiten diren errezetarik ezagunenen artean, croissantak eta napolitanak nabarmentzen dira.

Aperitibo gaziak egiteko.

Brisa oreak edo ore hautsiak dira egokienak. Hostorearen antzekoak izaten dira, baina zabaldu eta labean eduki ondoren, hauek ez dira harrotzen; gaileta bat balira bezala gelditzen dira. Oinarri zurrunak dira, banakako tartaletak egiteko erabil daitezkeenak edo, molde handiagoetan eginez gero, ezin egokiagoak dira tarta gazien oinarri gisa (baita tarta gozoentzat ere).

Diabetikoentzat.

Diabetesa duten pertsonetan, garrantzitsua izaten da ez gainditzea karbohidrato errazioak. Hortaz, ore hauek oso noizbehinka jan behar lituzkete. Erabili nahi izanez gero, arreta handiz irakurri behar da osagaien zerrenda eta azukre erantsirik ez duten oreak hautatu behar dira. Eta hautatzen hasita, osoko irinarekin egindako oreak hauta balitezke eta kalitatezko gantzak dituztenak, hainbat hobeto.

Zeliakoentzat (glutenik gabeak edo 10 z/m baino gutxiago dutenak) .

Batez ere, pizzak egiteko oreak saltzen dituzte zeliakoentzat. Berariaz arlo horretan aritzen diren marka industrialek badituzte halakoak salgai. Gari irinez egindako oreak baino bakanago erabiltzekoak dira. Osagaien artean, azukrea erantsiak ager daitezke, kalitate apaleko gantzak eta gari irinarekin egindako oreetan baino askoz ere gehigarri gehiago. Glutenik gabeko produktu bat oso produktu prozesatua izan daiteke eta, beraz, ez du esan nahi beti “osasungarria” denik.

Pisu gehiegi dutenentzat.

Aukera onargarriak izan daitezke, baina noizbehinka janez gero. Kalitatezko osagaiak dituztenak hautatzea komeni da, eta osoko irinekin eginak daudenak, errazio batekin asetasun irudipen handiagoa izan dezagun. Elikadura arina izatea nahi badugu, ore horiek lagunduko dituzten gainerako osagaiak landare jatorrikoak izatea komeni da, eta saltsa sinpleak erabiltzea. Gogoan hartu behar da, bestalde, plater horiek laguntzeko edaririk onena ura izaten dela.

Aurrezteko aholkuak

Ore prestatuen prezioa aldatu egiten da etxe edo marka batetik bestera, eta dieta berezien sailekoak direnek ere beste prezio bat izaten dute. Glutenik ez dutenak, adibidez, batez bestekoaren gainetik dabiltza.

Erosketa egiteko orduan, kontuan hartu behar da formatu familiarrekin dezente aurrezten dela. Aurkezpen modu hori oso aintzat hartzekoa da familia ugarientzat eta etxean gonbidatuak ditugunerako. Orea izoztua bada, egokia izan daiteke kide gutxiagoko familientzat, aukera ematen baitu zati bat erabili eta gainerako beste baterako gordetzeko.

Ore prestatuen nutrizio profila dela eta, oso noizbehinka jatea komeni da, eta, horregatik, hileko aurrekontua ez da oso handia izango. Hala ere, prestatu ditugun saskiei erreparatzen badiegu, ohartuko gara aldeak oso nabarmenak izan daitezkeela aukera batzuen eta besteen artean.

Saski horiek egiteko, familia mota bat baino gehiago hartu dugu kontuan, eta errazioa 65 gramoan jarri dugu.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak