Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena > Bidaiak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Bi xerraren energia

GAUR EGUN ERA GUZTIETAKO ESKAINTZA DAGO MOLDEKO OGIETAN (OSOKOAK, HAZIDUNAK, AMA OREZ EGINAK...). HAUXE DA GAKOA AUKERA ONA EGITEKO: IRINA OSOKOA IZAN DADILA %100 ETA GATZ GUTXI EDUKI DEZALA. ETIKETA ONGI IRAKURTZEA KOMENI DA XEHETASUN BATZUK OHARKABEAN EZ GELDITZEKO.

Bi xerraren energia

100103 Consumer pan de molde detalle The Rustik Bakery 0Z6A7516
Aztertu ditugun ogiek, batez beste, 260 kilokaloria ematen dituzte 100 gramo bakoitzeko, eta horrek esan nahi du txokolatezko izozki baten edo zortzi mandarinaren pare leudekeela, bi adibide jartzearren. Baina kontuan hartu behar da otordu batean ez direla jaten 100 gramo ogi; errazioa, batez beste, 55 gramokoa izaten da (bi xerra, moldeko ogiaz ari garenean), eta, hortaz, 145 kilokaloriakoa izango litzateke energia ekarpena (bi sagarrek edo Maria erako hiru gailetak ematen dutena bezainbeste). Zifra horiek aldatu egin daitezke kasu batzuetan. Adibidez, hanburgesatarako XL ogi bakoitzak 75 gramo pisatzen du, eta, beraz, 110 kcal inguru ematen ditu.

Thins 8 zereal ogiaren xerra batek, berriz, 99 kcal ematen ditu, ontzian esaten den bezala, baina ez da besteek baino energia gutxiago ematen duelako, xerra bakoitzak 39 gramo pisatzen duelako baizik. Hain zuzen, Thins ogiaren 100 gramok 255 kcal ematen dituzte, aztertu ditugun gainerako ogiek bezalatsu: Bimbo artisau erakoak (255 kcal/100g), Bimbo Natural %100 delakoak eta Bimbo osokoak (horietako bakoitzak 253 kcal ematen ditu 100 gramo bakoitzeko). Hala ere, dena ez da kaloria kontua, beti izango baita hobea fruta jatea eta ez izozkia. Hori ere kontuan hartu behar da ogiari buruz ari garenean, guztiak ez dira-eta berdinak; adibidez, zuria baino hobea da osokoa edo integrala jatea, batez ere zuntz gehiago ematen duelako. Nolanahi ere, ez da ahaztu behar ogi hauek guztiak beste osagai batzuk lagunduz jaten direla, eta, beraz, otorduak kaloria gehiago edo gutxiago emango ditu (eta osasungarriagoa edo osasungaitzagoa izango da) aukeratzen ditugun elikagaien arabera (adibidez, hobe da tomate edo ahuakate xerra batzuekin jatea, eta ez kakao krema batekin edo marmeladarekin). Ogi mota batzuk eta besteak alderatuz, ia ez dago desberdintasunik. Guztien gainetik nabarmentzen dira La boulangère (323 kcal/100g) eta Eroski zekaleduna eta haziduna (302 kcal/100 g). Bi horiek gantz eta karbohidrato gehiago ematen dute gainerakoek baino, eta pentsatzekoa da lehenbizikoan arrautzagatik dela eta bigarrenean haziengatik. Kaloria gutxien duten ogiak, berriz, beste hauek dira: Bimbo azalik gabea (235kcal/100g) eta Panrico osokoa (238kcal/100 g), lehenak gantz gutxiago duelako eta bigarrenak karbohidrato gutxiago.

Zuntza, osasunaren laguna

Ereduzko gida dietetikoek, adibidez Harvard Unibertsitateko Osasun Publikoko Eskolak landu duenak, osoko ogiaren alde egiten du ogi zuriaren ordez, batez ere zuntz gehiago ematen duelako, eta zuntzak, besteren artean, hobetu egiten duelako hesteetako igarotze prozesua eta mantsotu egiten duelako azukreen metabolismoa (horri esker, murriztu egiten da 2 motako diabetesa izateko arriskua). Aztertu ditugun ogietan, zurien sailekoak eta Burger erakoak izan dira, bistan denez, zuntz gutxien ematen dutenak (%3 eta 3,5 artean), horiek guztiak irin finduarekin eginak baitaude. La boulangère (%2,2) eta Dulcesol Burger brioche (%2,3) dira zuntz gutxienekoak. Osokoak eta espezialitate ogiak osoko irinez eginak daudenez eta batzuek haziak ere badituztenez, zifra handiak ageri dituzte (%6 ingurukoak lehenbizikoek eta %8 ingurukoak besteek), eta bereziki nabarmentzen dira Thins 8 zerealekoa (%14) eta Oroweat organic Bio (%11).

Gatza, orearen lagungarri baino gehiago

Gatza da ogiaren osagairik aipagarrienetakoa. Zaporea indartzeko erabiltzen da, baina helburu teknikoak ere baditu, hobetu egiten baitu orea eratzeko prozesua. Hori dela eta, ogi batzuek gatz asko samar izaten dute. Elikagai batek gatz asko duela esaten da 1,25 gramo edo gehiago ematen dituenean 100 gramo bakoitzeko. Aztertu ditugun ogi batzuek gainditu egiten dute zifra hori, bereziki Burger erakoek. Gehienek %1,3 ematen dute, baina badira hortik gorakoak ere: Bimbo Natural %100 (%1,6) eta Silueta osokoa eta The Rustik Bakery ama orez eta zekalez egina (bi horietako bakoitzak %1,4 dauka). Egiaz garrantzia duena ez da gatz asko samar edukitzea, baizik eta egunero jaten den produktua dela, eta ondorioz, gerta daiteke gatz asko eranstea dietari. Beste muturrean, honako hauek nabarmentzen dira: Eroski osokoa (%0,82), Bimbo osokoa (%0,86) eta Eroski azalik gabe (%0,88), hirurak ere askoz hobeak gatzaren ikuspegitik.

Azukreak jopuntuan

Azken urteetan kezka handia zabaldu da elikagaiek daukaten azukrearen inguruan, azukre erantsiak kopuru handietan hartzeak kalte egiten baitio osasunari (gizentasuna, 2 motako diabetesa… ager daitezke). Hori dela eta, pertsona askok errezeloz begiratzen die moldeko ogiei, gauza jakina baita azukrea izaten dutela osagaien artean. Zaporea hobetzeko erabiltzen dute, baina baita helburu teknologikoekin ere; adibidez, hartzidura hobetzeko (lagundu egiten du legamiaren bilakaera) eta kolorea hobetzen ere bai labean egiten denean.

Nolanahi ere, azukrea kopuru txikietan agertzen da, eta ez genuke kezkatu behar. Bimbo %0 azukre erantsiak izeneko ogiak, esaterako, %3,5 ditu berezko azukreak, eta zifra horrek gainditu egiten du azukre erantsiak dituzten ogi batzuen kantitatea (Bimbo %51 osokoak eta Silueta osokoak %3 dituzte eta Eroski azalik gabeak %1,8). Hori gertatzen da, segur aski, lehenbiziko horrek arto almidoia daramalako. Bestalde, ogi batzuek azukre asko samar daukate, eta kontuan hartzekoa da hori: Dulcesol Burger brioche (%7,1, Bimbo artisau erako xerra (%8,1) eta Bimbo artisau erako xerra osokoa (%8,9), azken horrek eztia ere badu (%2,7) azukreaz gain, eta hortik dator zifra hori. Azukre gehien duen ogi mota Burger erakoa izan da: batez beste, %5,65 daukate.

Osasungarria edo ez?

Ogi zuriak karbohidratoak ematen ditu nagusiki, gorputzak azkar xurgatzen dituenak (almidoiak), eta energia asko samar barneratzen dugu horrekin. Ogia da, hain zuzen, dietari energia gehien ematen dion elikagaia, alde handiz gainera, halaxe dio ANIBES ikerketak (pertsona batek egunaren buruan hartzen dituen kalorien %12 ematen ditu, frutek %5 eta lekaleek %2, bi adibide jartzearren). Mineral batzuk ere ematen ditu ogiak (batez ere kaltzioa) eta B multzoko bitaminak (adibidez tiamina eta niazina), baina nutrizioaren ikuspegitik ez du balio aipagarririk (askoz interesgarriagoa da frutak, barazkiak eta berdurak jatea, adibidez, horiek karbohidrato konplexuak dituztelako eta bitamina eta mineral gehiago eta mota gehiagotakoak, eta beste konposatu fitokimiko batzuk ere bai; horregatik guztiagatik jartzen dituzte dieta osasungarri baten oinarrian). Bestalde, aipagarria da osoko ogiek ematen duten zuntz kopurua, eta ogi hazidunek ere (linazidunak, ekiloredunak…) ekarpen interesgarria egiten dute beste mantenugai batzuetan, adibidez gantz saturatugabeetan. Azken batean, kontua ez da ogia deabrutzea, baina osokoari eman behar genioke lehentasuna zuriaren aldean, eta neurrian jan, garrantzi gehiago ematen diegula landare jatorriko elikagaiei, adibidez fruta, berdura eta barazkiei. Baina, batez ere, ogia jateko modua zaindu behar genuke: askoz gomendagarriagoa da osoko ogiz egindako txigorki bat prestatzea tomate edo ahuakate xerra batekin, eta ez ogi zuriz egindako sandwich bat jatea txorizoarekin edo txokolatearekin.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak