Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Nutrizio arloko ondorioak

Frutarekin eta azukrearekin eginak daude nagusiki, baina denak ez dira berdinak. Marka gorabehera, komeni da zenbait xehetasunen berri izatea dendan egoki aukeratzeko. Oraingoan, marrubizko marmelada eta konfiturak aztertu ditugu.

Nutrizio arloko ondorioak

Pertsona batzuek uste izaten dute marmeladak eta konfiturak osasungarriak direla, fruta asko izaten dutelako (aztertu ditugun marmeladek %54 daukate, batez beste), baina azukrea erruz izaten dute, eta ezin esan osasungarriak direnik. Ez da ahaztu behar produktu horiek 50 gramo inguru izaten dutela azukrea 100 gramo bakoitzeko; hau da, 350 gramoko poto batean 35 koilarakadatxo azukre izaten dira. Hori hala izanik ere, produktu horiek Nutri-Score sisteman lortzen duten puntuazioa ez da espero izatekoa litzatekeen bezain txarra, batez ere marmeladei dagokienez (C mailan daude). Hori zergatik gertatzen den ulertzeko, kontuan hartu behar da produktu horiek ez daukatela gantz saturaturik eta gatzik, eta, ondorioz, hortik ez dute zigorrik jasotzen; horretaz gain, fruta asko izaten dute eta zuntza ere bai zertxobait, eta alderdi horiek puntuazio onak ematen dizkiete, eta no labait orekatu egiten dute azukre kopuru handiagatik galtzen dutena. Konfiturek puntuazio kaskarragoa lortu dute (D mailakoa), azukre gehiago daukate eta.

Bestalde, kontuan hartu behar da marmelada edo konfitura jaten dugun bakoitzean ez ditugula 100 gramo hartzen, 25 gramo inguru baizik (kopuru hori jartzen dugu txigorki batean). Baina horrek ere azukre asko eransten dio gure dietari, zehazki 12,5 gramo, hau da, hiru koilarakadatxo. Azukre horiek guztiak ez dira ekoizleak erantsiak; zati bat frutak berez duena da, baina xehetasun hori ez da oso aipagarria produktu hauetan, oso gutxi izaten delako (marrubiek %5 baino ez dute izaten azukrea). Gainera, birrinduta badaude, azukre horien jokabidea azukre libreena bezalakoa da, hau da, azukre erantsiek bezalako eragina izaten dute gure organismoan, eta azukre erantsiak saihestea komeni da ahal den guztietan.

Testura, ohitura kontua

Marmeladek eta konfiturek testura berezia izaten dute: hiru dimentsioko sare baten itxurako egitura izaten dute, eta atxiki egiten du ura, esponja edo belaki batek egingo lukeen bezala. Egitura hori eratzeko (gel izena ematen zaio), pektina behar izaten da, eta konposatu hori berez agertzen da fruta askotan, adibidez zitrikoetan. Marrubiek ez daukate eta, beraz, gelifikatzaile hori erantsi egin behar izaten dute, eta halaxe gertatu da gida honetan aztertu ditugun guztietan.

Pektina eranstean, disolbatu egiten da uretan edo frutaren zukuetan, eta bere ezaugarriak halakoak direlako, ez da gai izaten berriz elkartu eta sare bat eratzeko. Hiru modutan konpontzen da arazo hori: elaborazio prozesuan beroa emanda, uraren zati bat lurrundu dadin; azukrea erantsita, ura atxiki dezan; eta azido bat erantsita, zeinak karga positiboei esker, lagundu egiten duen pektina molekulak elkartzen. Gehienean azido zitrikoa erabiltzen da, limoi zukutik lortzen dena. Produktu batzuek, hain zuzen, limoi zukua darabilte zuzenean, adibidez Hero marmelada estrak eta hiru konfiturek. Horrekin itxura ‘naturalagoa’ eman nahi izaten zaio produktuari, kontsumitzaileek harrera hobea egin diezaieten.

Nahiz eta fruta kantitateaz hitz egin dugun, bestelako ñabardurarik egin gabe, kontuan hartu behar da konfiturek berez ez dutela fruta izaten, frutaren mamia edo purea baizik. Helios konfitura estrak aurrealdeko etiketan esan egiten du limoi zukua daramala, eta bigarren lekuan jartzen du, marrubiaren atzetik eta azukrearen aurretik, eta horrek pentsaraz dezake bigarren osagaia dela kantitatez, baina ez da hala; oso kopuru txikian izango du segur aski, marrubiak eta azukreak baino asko gutxiago, zalantzarik gabe. Gainera, horrela nabarmentzen denean, gero zehaztu egin behar izaten da osagaien zerrendan, baina ez du egiten, eta, hortaz, urratu egiten du legedia.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak