Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa Gida: marmelada eta konfitura : Etiketak eta sukaldatzeko aholkuak

Uste baino kaloria gutxiago ematen dute, baina azukre ugari daukatenez, neurrian jatekoak dira

Etiketak eta sukaldatzeko aholkuak

/imgs/20140201/mermelada5.jpg
Marmeladak eta konfiturak, nagusiki, frutarekin, azukrearekin eta urarekin eginak izaten dira. Ez dirudi hor misterio handirik egon litekeenik. Baina produktu horien etiketari erreparatzen hasita, beti ez da erraz ulertzen zenbait aipamenen esanahia. Hori dela eta, komeni da gauza batzuk argitzea eta etiketak zer esan nahi duten ongi ulertzen ikastea, erosteko orduan erabaki honak hartzeko. Hona etiketak ulertzeko kontzeptu nagusien zerrenda:

  • Fruktosaduna ez da kaloriagabea. Marmelada eta konfitura askotan, ohiko azukrearen ordez (sakarosa, alegia), beste eztitzaile bat erabiltzen da, fruktosa. Diabetikoei gomendatzen zaie zenbaitetan, baina azukreak adina kaloria ematen ditu. Oso argi eduki behar da, beraz, “fruktosaduna” edo “diabetikoentzat modukoa” aipuak ageri dituzten elikagai guztiak ez direla ‘light’ erakoak edo kaloria gutxikoak. Erantsi dizkioten eztitzaileak kaloriarik gabeak badira, orduan bai, energia gutxi emango dute, baina fruktosa badaukate, ez. Fruktosa, azukrea ez bezala, mantso-mantso iristen da gure odolera, eta ezaugarri horrek saihestu egiten du gluzemia bat-batean igotzea (odolean dugun azukrea da). Bat-bateko igoera hori arriskutsua izaten da diabetikoentzat, eta horrexegatik hedatu dira gisa horretako marmeladak.
  • Fruktosa diabetikoetan: ez da kaltegabea. Diabetesaren inguruan dabiltzan osasun elkarteek urteak daramatzate ohartaraziz fruktosa maiz hartzeak zerikusia izan dezakeela bihotz-hodietako arazoak izateko arriskua areagotzearekin, eta, beraz, hori kontuan hartu behar dute elikagai fruktosadunak hartzen dituzten diabetikoek. Frutek berez daukaten fruktosak ez dakar halako arriskurik (hain zuzen, fruta jateak murriztu egiten ditu bihotz-hodietako arazoak).
  • Eztitzaile kaloriagabeak dituzten marmeladak edo konfiturak. Azukrearen ordez kaloriagabeko eztitzaileak erabili badira (sakarina, aspartamoa edo ziklamatoa, adibidez), askoz ere energia eta azukre gutxiago izango dute marmeladek eta konfiturek. Horiek dira egokienak kaloriak kontrolatu nahi dituztenentzat, eta berdin diabetesa eta bihotz-hodietako arazoak dituztenentzat ere. Edonola ere, zenbait ikerketak azaltzen dutenez, elikagai mota hori hartzen dutenek, azkenerako, energia kopuru berbera hartzen dute: okerreko segurtasun irudipena sortzen dienez, gehiago jaten dute.
  • Etxean egindakoaren itxura. Askotan, etxean egindako marmeladaren edo konfituraren antza izan dezan, apaindura bereziak jartzen dizkiote ontziari, baina horrek ez du esan nahi kalitate hobea dutenik edo kaloria edo azukre gutxiago.

Gosaritik harago ere bai

/imgs/20140201/mermelada6.jpg
Fruta marmeladak eta konfiturak gosaritan hartzen ditugu gehienean, ogi txigorkiekin, opiltxoekin edo krepeekin. Baina beste errezeta batzuetan ere erabil daitezke, baita eguneko beste une batzuetan ere.

  • Gozo gisa. Gozoki bat izango balitz bezala, zapore gantzatsuagoak orekatzeko erabil daitezke; adibidez, egokiak dira ahate eta antzara foie-ak edo pateak laguntzeko. Ohikoa izaten da foie freskoa plantxan egin eta mahats gorriz edo mugurdiz egindako marmelada-saltsa batekin zerbitzatzea. Foie-a ‘micuit’ formatuan ateratzen denean, berriz, ogitxo batzuk izaten ditu ondoan, masusta edo marrubi konfitura zabalduta jateko.
  • Haragiekin. Konfiturak eta marmeladak guarnizioaren eta saltsaren zati gisa ere erabil daitezke beste haragi batzuk laguntzeko; adibidez, behi entrekota edo azpizuna, edo orkatzarena, plantxan eginda, txingarretan edo labean.
  • Arrain erreekin. Elikagai horiekin ez dira hainbeste erabiltzen marmelada eta konfitura, baina aukera ona izan daiteke zitrikoz eginak hautatzea, limoiarena edo pomeloarena, esaterako. Beste marmelada mota batzuek ere, abrikotarenak edo melokotoiarenak adibidez, zitriko ukitu batekin (jengibreak eman dezakeena), lagungarri onak izan daitezke arrainentzat edo haragi zurientzat (arkumea, hegaztiak eta txerrikumea).
  • Saltsetan. Kasu honetan, beste saltsa batzuk prestatzeko osagai gisa erabiltzen dira marmeladak, edo oinarri gisa bestela, saltsa gazi-geza egiteko, barbakoa saltsa, chili saltsa, olio-ozpin saltsa… Barbakoa saltsa egiteko, adibidez, marmelada, olio sorta bat, ketchup ukitu bat, tabaskoa eta laranja zukua nahasi behar genituzke, eta gatz ketu pixka bat bota. Azkar batean egiten da, eta egokia da barbakoak, entsaladak eta kanapeak ontzeko.
  • Gozogintzan. Asko erabili izan dira marmeladak eta konfiturak gozogintzan, batez ere tartak eta pastelak betetzeko. Gainera, tartak estaltzeko ere baliatzen dira, eta edari izoztuen eta irabiakien oinarri gisa ere bai.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak