Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Saihestu azukre erantsiak

JOGURTAK ETA BESTE ESNE HARTZITUAK BETI IZAN DIRA JENDEAREN BEGIKOAK, OSASUNGARRIAK IZATEKO OSPEA BAITAUKATE. HALAXE DIRA GEHIENAK, BAINA KOMENI DA ARRETA JARTZEA: BADIRA SALBUESPENAK. GAKOA? ESNEAREKIN ETA HARTZITZAILEEKIN BAKARRIK EGINAK DAUDEN PRODUKTUAK AUKERATZEA, NAHIZ ETA BESTE OSAGAI OSASUNGARRI BATZUK ERE SAR DAITEZKEEN, ADIBIDEZ FRUITU LEHORRAK ETA HAZIAK. HONA HEMEN ETIKETA EGOKI INTERPRETATZEKO ARGIBIDE BATZUK.

Saihestu azukre erantsiak

Aukera osasungarri bat hautatu nahi badugu, irakurri egin behar genuke osagaien zerrenda eta produktuak azukre erantsirik ez duela egiaztatu. Gehienek ez daukate halako azukrerik, baina batzuek bai. Osagai hori daukaten produktuetan (Goshua, Danone Activia muesliarekin, Activia mix&go, Eroski biactive muesliarekin eta Eroski naturala laktosarik gabea) %6,1 eta %12 artean dabiltza azukreak guztira. Zati bat esnearen laktosari dagokio, eta, beraz, hori kentzen badiogu (produktu guztiaren %4 izango litzateke), azukre erantsiak %2,1 eta %8 artean ibiliko lirateke, eta horrek esan nahi du 2,6 eta 10 gramo artean daukala azukrea errazio bakoitzeko, hau da, bi koilarakada eta erdi, batez beste. Esan beharra dago, Osasunaren Mundu Erakundearen arabera (OME), azukre libreen kontsumoak 50 gramotik beherakoa izan behar duela egun bakoitzeko pertsona helduetan. OMEk esaten du, gainera, kopurua 25 gramotik behera murrizten bada eguneko, onurak handiagoak izango direla.

Esneki azukretsuak dira, hain zuzen, egunaren buruan azukre libreak hartzeko iturri nagusia, edari azukretsuekin, opilekin eta txokolateekin batean. ANIBES ikerketaren arabera (2017), helduek 33,3 gramo hartzen dituzten egunaren buruan eta haurrek eta nerabeek 50 gramo inguru. Pentsa liteke eztitzaileak dituzten produktuak hautatzea dela modurik onena azukre erantsiak saihesteko, eta gida honetan badira batzuk (denek nabarmentzen dute ez daukatela azukre erantsirik): Danone Vitalinea, Nestlé Sveltesse, Danone Activia txia eta almendrekin, Kaiku laktosa gabea, Eroski basic eztitzaileekin, Eroski zerealekin, Eroski ahabiekin eta lihoarekin. Dena den, horietan erabili diren eztitzaile guztiak seguruak diren arren (aspartamoa, potasio azesulfamoa eta sukralosa), ebidentzia zientifiko berrienek esaten dute osagai horiek ez dutela balio gehiegizko pisuari aurre egiteko edo murrizteko (hipotesi batek esaten dute ohitu egiten gaituztela zapore gozoagoetara, eta horiek produktu osasungaitzei lotuta egoten dira).

Horrela, bada, egokiena litzateke azukre erantsirik eta eztitzailerik ez duten produktuak aukeratzea, adibidez kefirra, jogurt naturala edo bifidobakterioekin hartzitutako esne naturala. Azken batean, hain gozoak ez diren zaporeetara ohitzen saiatzea. Bestalde, Sveltessek ere esaten du ez daukala azukre erantsirik, baina eztia darama (eztiak, gutxi gorabehera, azukreak izaten ditu osagaien %75); hortaz, ez ditu betetzen legeak ezarritako baldintzak. Danone Activia txia eta almendradunaren kasua zalantzazkoagoa da. Horrek ere nabarmendu egiten du azukre erantsirik ez duela, baina datilak daramatza, eta, beraz, ez dago argi zertarako erantsi dizkioten, gozotasuna emateko (hala balitz, urratu egingo luke legea) edo beste osagai bat gehiago izateko. Aztertu ditugun produktu askotan, azukre kopurua zuzenean lotuta dago energia kantitatearekin: substantzia hori kopuru handienetan dutenek ematen dute kaloria gehien.

Bereziki aipatu behar dira Danone Activia mix&go (138 kcal errazioko), Goshua (110 kcal erraziokoa), Eroski biactive muesliarekin (113 kcal errazioko) eta Eroski naturala laktosa gabea (108 kcal errazioko) Kefirra, berriz, azukre erantsirik gabeko produktua da, baina errazioak handiagoak izaten dira (250 gramo edalontzi normal batean), eta, horregatik, kaloria ekarpena 155 kcal ingurukoa da. Bestalde, azukre gabeko jogurt naturalek 74 kcal ematen dituzte errazioko, jogurt zerealdunek ematen duten adina (eztitzaile kaloriagabeak dituzte); gaingabetuek edo eztitzaileak dituztenek, berriz, 50 kcal ematen dituzte errazio bakoitzeko. Zifra horiek zer esan nahi duten jabetzeko, kontuan hartu behar da lau mandarinak 60 kcal ematen dituztela, eta bi arrautzako tortilla batek 190 kcal.

Hau da, balio gehienak nahiko apala dira (txokolatezko izozki batek, adibidez, 300 kcal inguru ematen ditu). Baina ez dezagun ahaztu garrantzitsua ez dela kaloriak kontatzea, baizik eta elikagai osasungarrietatik lortzea, adibidez mandarinetatik, arrautzetatik edo azukrerik ez duten esneki hartzituetatik. Aztertu ditugun produktuetako batzuek beste osagai osasungarri batzuk ere badituzte, adibidez haziak, fruitu gorriak, fruitu lehorrak… Aukera erakargarriak dira, egia esan, ase egiten dutelako (gosea kentzen dute) eta mantenugai interesgarriak ematen dituztelako (bitaminak, mineralak, zuntza, omega-3 gantz azidoak, eta abar). Ez da komeni, dena den, ontzietan ageri diren amuak irenstea, produktu horiek guztiak ez baitira osasungarritzat jotzekoak. Hori gertatzen da, adibidez, produktu hauekin: Sveltesse, Danone Activia muesliduna, Danone Activia mix&go eta Eroski biactive muesliduna. Azukre erantsiak dituzte guztiek.

Azukrearen sailkapena

GEHIEN DUTENAK*

  • Eroski naturala laktosa gabea: 12%
  • Eroski biactive muesliarekin: 12%
  • Danone Activia mix&go ahabiekin eta kalabazarekin: 10,7%
  • Nestlé Sveltesse: 7,2%

GUTXIEN DUTENAK**

  • Pastoret Stevia: 3,3%
  • Nestlé fekirra: 3,3%
  • Eroski biactive naturala: 3,6%
  • Kaiku laktosa eta azukre gabea: 3,7%

Aztertu ditugun jogurten azukre portzentajea. OMEren arabera, gehienezko azukre kopuruak ez luke gainditu behar hartzen diren kaloria guztien %10, ez helduetan eta ez haurretan.
*Azukre erantsien eta berezkoen batura.
**Kasu honetan, esnearen berezko azukreak dira

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak