Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Hau gauza, ogia!

Ezinbesteko jakia da eguneroko dietan, baina neurrian jan behar da, gatz dezente izaten du eta

Ez da falta aukerarik

Merkatuan era guztietako ogiak agertu dira, eta bada non aukeratua. Betiko ogi zuria bezala, zazpi labore mota eta fruitu lehorrak dituen ogia ere hortxe dago. Ikus dezagun zein diren ohikoenak eta zer ezaugarri dituen bakoitzak:


  • Osokoa, erdi-osokoa edo zahiarekin egina, zekalearekin edo beste labore batzuekin:
    osoko irinarekin egindako ogiak bitamina eta mineral gehiago ematen ditu ogi zuriak baino, zeren eta labore ale osoarekin egindako irina erabiltzen baita (kanpoaldeko lehen geruza ez beste guztia erabiltzen dute). Ogiak zahi zati osoak baldin baditu, agian izango da artifizialki erantsi dizkiotelako irin zuriari edo finduari, zahi-ogia egiteko edo ogi erdi-osokoa (okindegietan saldu ohi dutena). Ogi mota horrek zuntz gehiago izaten du ohikoak baino, baina antzera ibili ohi da gainerako mantenugaietan. Zekale-ogia trinkoagoa izaten da gariz egina baino, zekaleak gluten gutxiago izaten duelako eta orea hartzitzen denean, ez duelako hartzen besteak adina gas (halaber, ez da izaten bestea bezain harroa). Ogi mota horiek onak izaten dira idorreria arazoak eduki ohi dituztenentzat, diabetesa dutenentzat, kolesterol arazoekin ibiltzen direnentzat edo argaltzeko dietak egiten dituztenentzat (zuntzak erraztu egiten du hesteetako igarotze-prozesua, azukreak motelago xurgarazten ditu, odoleko kolesterola gutxitzen du eta atzeratu egiten du urdaila husteko denbora, eta, ondorioz, otordutik otordura gose gutxiago sentiarazten du).

  • Ogi zuria:
    irin zuriarekin egiten dute, eta mota askotakoak izaten dira: biribila, baguettea….

  • Ogi txigortua edo biskoteak:
    ohiko ogiaren antzeko elikadura-balioa izaten dute, nahiz eta elikadura-dentsitate handiagoa duten, ur gutxiago edukitzen dute eta. Bi behatz lodi den ogi xerra bat (20 gramo) jan beharrean, bi ogi txigortu har daitezke (15 gramo), eta ez da alde handirik izango ez elikadura-balioan ez kaloriatan (zenbait etxetakoek, dena den, gantz gehiago eduki dezakete).

  • Moldeko ogia:
    ohiko ogiak adina kaloria ematen ditu, baina gantz gehiago izaten du. Egunero jateko, hobea da ohiko ogia.

  • Gatzik gabea:
    ez diote gatzik botatzen. Sodio gutxiko dietak egiten dituztenentzat da egokia.

  • Glutenik gabea (artozkoa):
    arto-irinarekin egina izaten da, eta artoak -arrozak bezalaxe- ez du izaten glutenik. Glutena hainbat laboretan agertzen da: garia, oloa, garagarra, zekalea eta tritikalea (gariaren eta zekalearen nahasketa). Zeliakia dutenek ezin izaten dute hartu glutenik, eta ogi mota hori soilik jan dezakete.

  • Hartzitu gabea (ogi legamiagabea):
    ogi mota hori egiten da errazen. Orea trinkoa izaten da, eta denbora gehiago behar izaten da digestioa egiteko. Era horretako ogien artean, chapatia aipa liteke (opil fin-fina da, Indian jaten dutena), Erdialdeko Amerikako artopiltxoak edo juduek Pazkoan jaten duten ogi legamiagabea. Kristau elizetan jauna hartzen dutenei ere ogi hartzitu gabea ematen diete.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak