Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

: Estresa eta antsietatea: dietak asko lagundu dezake

Gozozaletasun gehiegizkoaren eta eguneko otorduak nolanahi banatzeko joeraren atzean, desordena emozional bat egon liteke, estresa, antsietatea eta emozio-gorabeherak agerrarazten dituena

Estresaren aurkako menua

  • /imgs/20120201/alimentacion5.jpg
    Gosaria. Zereal-kafea, olo-malutak abrikot-belarriekin eta sagar birrindua (*). Laranja-erdi baten zukua (baso erdia), galorratzarekin.
  • Hamaiketakoa. Fruitu lehorrak eta fruta lehortuak nahastuta. Fruta freskoa.
  • Bazkaria. Barazki eta pasta zopa, urraburu-solomoak eta berdurak ‘papillote’ eran (*) eta osoko arrozaren moldea, zerealez egindako ogia eta infusio digestiboa.
  • Askaria. Zereal-kafea eta zerealez egindako ogia hegaluzearekin.
  • Afaria. Kalabaza-krema, osoko arrozarekin egindako ‘risottoa’ txanpinoiekin (*), ogia eta sagar errea.
  • Oheratu aurretik. Infusio lasaigarria.

Olo-malutak abrikot-belarriekin eta sagar birrindua (4 lagun):

Osagaiak: Ura, olo-esnea (litro erdi), olo-maluta txikiak (lau katilukada), abrikot-belarri lehortuak (eskukada bat), 2 sagar (royal gala), banilla edo kanela pittin bat. Gozatzeko, gustuko izanez gero, estebia-tanta batzuk (kontuz!, oso gozoa da).

/imgs/20120201/alimentacion6.jpg
Jarri uretan beratzen abrikot-belarriak, eta utzi gau osoan urez estalita hozkailuan. Behin berhidratatu direnean, iragazi eta zerrenda finetan zatitu. Zuritu sagarrak, birrindu eta nahasi abrikot zerrendekin. Jarri irakiten ura eta olo-esnea banilla pittin batekin (edo kanela-zotz batekin), bota olo-malutak ere, eta 15 minutuz eduki su ezti-ertainean. Maiz-maiz eragin behar zaio, ez itsasteko. Baztertu sutatik, utzi epeltzen eta zerbitzatu katilu batean.

Urraburu-solomoak eta berdurak ‘papillote’ eran:

Osagaiak: 2 urraburu, 8 gari-zainzuri, 2 kuiatxo, 8 txanpinoi, espinaka-orriak (sorta bat), 4-6 koilarakada oliba-olio birjina estra, gatz pixka bat.

Garbitu urraburu-solomoak, eta eman gatza. Garbitu gari-zainzuriak eta zati luzexkatan moztu. Txanpinoiak ere moztu (lau zati egin). Jarri solomo bakoitza zatarki-paperaren gainean. Banatu barazkiak solomoen gainean (baita espinaka-orri garbituak ere), eta olio-koilarakada bat ere jarri solomo bakoitzari. Itxi zorroak eta utzi aire pixka bat barruan. Labea aurrez berotua dagoela, sartu zorroak eta eduki 15 minutuz 180 ºC-an, edo papera puzten den arte. Atera urraburu-solomoak eta berdurak zorrotik, jarri plateretan eta zerbitzatu bero-bero daudela.

Osoko arrozarekin egindako ‘risottoa’ txanpinoiekin (4 lagun):

/imgs/20120201/alimentacion7.jpg
Osagaiak: 250 g arroz (osokoa edo integrala), 1 tipulin, 1 porru, 500 g txanpinoi, 1 l berdura-salda, 4 koilarakada oliba-olio eta gatz pittin bat.

Jarri olio pixka bat kazola batean, eta erregosi porrua, azenarioa eta tipulina, brounoisse eran zatituta daudela (koadrotxo txikietan). Kendu zurtoinaren beheko zatia txanpinoiei, eta garbitu lur-arrastoak; egin lau zati, eta erantsi kazolako berdurei. Bota gatza eta eduki guztia su eztian, txanpinoiak egin arte. Erantsi arroza eta eduki su eztian berriz ere. Bota salda poliki-poliki eta eragin. Erantsi ura (risottoetan, arroza halako hiru izaten da ura), bota gatza eta utzi 45 minutuz. Osoko arrozak denbora gehiago behar izaten du ohikoak baino. Arroza egiten den neurrian, salda gehiago bota behar zaio eta noizean behin eragin behar da, arroz-alea apurtu eta almidoiak risottoa krematsu bihur dezan. Bero-bero dagoela zerbitzatu behar da, arroza ez dadin morokil gisa geratu.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak