Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: edateko jogurtak eta beste esne hartzitu batzuk : Edateko jogurtak: ohikoen antzekoak baina ñabardurekin

Nutrizio balio handiko elikagaiak dira, edozein adinetan hartzeko modukoak eta, bereziki, esnea ongi onartzen ez duten pertsonentzat dira egokiak, erraz barneratzen den elikagaiak baitira

Proposamen gastronomikoak eta ekonomikoak

Erosketa egiteko gomendioak

Nutrizio balio handiko elikagaiak dira ohiko jogurta, jogurt likidoa eta gainerako esne edari hartzituak, edozein adinetan hartzeko modukoak eta, bereziki, egokiak dira esnea ongi onatzen ez duten pertsonentzat, erraz barneratzen diren elikagaiak baitira.

Edateko jogurt edo esne hartzitu on bat aukeratzeko orduan, balio proteikoaz gain (aldatu egin daiteke jogurt mota batetik bestera), zaporea izan daiteke irizpide nagusia, kalitate-prezioen arteko harremana, azukre eta gantz kopurua…

Egunero hartzeko.

Eztitzailerik ez dutenak hautatu behar genituzke (ez eztitzaile naturalik eta ez artifizialik), txandaka hartu esne osoarekin, erdigaingabetuarekin eta gaingabetuarekin eginak eta, beharrezkoa balitz, bitaminaz, kaltzioz… aberastuak hobetsi. Nolanahi ere, mantenugai horiek beste elikagai batzuetatik ere lor ditzakegu. Onena izaten da fruta zatiekin edo osoko zereal naturalekin hartzea: oloa, garagarra, zekalea, arto malutak edo arto puztua, eta baita fruitu lehor natural batzuekin ere. Horiek guztiak aukera onak dira gosaritan eta askaritan hartzeko. Zopak eta kremak egiteko ere erabil daitezke, bai hotzak eta bai beroak, gantz gehiago duten beste ongailu batzuen ordez, adibidez esne gainaren ordez; saltsa osasungarriak egiteko ere balio dute, espezia ehoekin edo usain belarrekin.

Haurrentzat.

Esne hartzitu probiotikoak aukera ona dira. Zenbait ikerketa zientifikoek frogatutzat ematen dute probiotikoekin laktosa (esnearen azukrea) errazago barneratzen dela eta beste azterketa batzuek esnekiak eta probiotikoak batera hartzearen onurak azpimarratu dituzte. Hala ere, behin-behineko ondorioak dira eta froga zientifiko gehiago egiten jarraitu beharko da gomendio horiek frogatutzat eman ahal izateko.

Postreak egiteko.

Edozein eratako edateko jogurta edo esne hartzitua erabil liteke, beti ere kontutan hartzen baldin bada horixe izango dela gure postreari oinarri gozoa emango diona. Beraz, ez da beharrezkoa izango, ezta komenigarria ere beste eztitzailerik gehitzea.

Adin handikoentzat.

Pertsona batzuek beharrizan bereziak izaten dituzte zenbait patologiak eraginda, diabetesak, hipertentsioak, osteoporosiak edo hiperkolesterolemiak adibidez. Eta horiekin batera hortz-haginetako arazoak ere ez dira ahaztu behar. Egokiena litzateke edateko jogurt naturala hautatzea, eztitzailerik gabea eta bitaminaz eta mineralez (kaltzioz) aberastua. Kolesterol altua daukaten pertsonek fitoesterolak dituzten produktuak hautatu ditzakete, beti ere dieta orekatu baten barruan eta ariketa fisiko apur bat egitea komeni zaiela ahaztu gabe.

Aurrezteko aholkuak

Alderdi batek baino gehiagok baldintzatzen dute jogurtaren prezioa. Markak, formatuak (aurrezteko pack bat den edo ez), ontzi motak (plastikoa edo beira), osagaiek edo konposatu erantsiek (frutak erantsi dizkioten, bitaminak, kaltzioa edo bifidusa, besteren artean) eta zein hartzaileri zuzenduta dauden (haurrentzat diren edo helduentzat). Ezaugarri horiek eragiten diote, nagusiki, azken prezioari.

Alderaketa egiteko, saski batzuk sortu ditugu, edateko jogurten eta jogurt hartzituen artean dauden aldeak ikusteko eta kontsumitzaile gisa egiten ditugun hautuek aurrekontuari nola eragiten dioten islatzeko; marka, formatu eta ontzi mota bat baino gehiago bereizi ditugu, “funtzionaltasuna” ere kontuan hartu dugu, baita aberastuak diren edo ez, batez ere haurrentzat zuzenduta dauden produktuetan (hartzailerik garrantzitsuenetakoak dira).

Kontsumo errazioa ezartzeko, “Espainiako Dietaren Nutrizio Balorazioa, Elikadura Kontsumoaren Panelari jarraiki” izeneko txostenean ageri dena hartu dugu eredutzat (Espainiako Nutrizio Federazioak eta Espainiako Nekazaritza, Elikadura eta Ingurumen Ministerioak egina da). Dokumentu horrek azaltzen du, gaur egun, heldu bakoitzak 2,5 jogurt hartzen dituela astean eta haur bakoitzak, berriz, jogurt bat egunean. Jogurt bakoitzak, edo jogurt errazio bakoitzak, 125 mililitro edo gramo ditu. Horrek esan nahi du hilean 10 errazio jogurt hartzen dituztela helduek eta 30 inguru haurrek.

Landu ditugun saskietan, edateko jogurtak eta jogurt hartzituak bakarrik sartu ditugu, helburua baita ikustea aurrekontuetan zer-nolako aldeak dauden kontsumitzaileek egiten dituzten hautuen arabera. Oso litekeena da, ordea, egiazko saski batean beste jogurt batzuk ere sartzea (greziarra, frutaduna…).

Horrela, bada, zerk baldintzatzen du prezioetan dagoen aldea? Funtsean eta hasteko, markak (marka zuriko jogurtak askoz merkeagoak dira), eskaintza bati edo aurrezki pack bati probetxua ateratzeko aukera izateak (gehiago erosten da, baina merkeago), ontzia beirazkoa izateak (garestiago ateratzen da) edo jogurt natural arrunt bat erosi beharrean beste osagai batzuk erantsita dituen jogurta hautatzeak, frutak izan daitezke edo elikagai funtzional bihurtzen dituzten beste konposatu batzuk.

Hortaz, erosteko garaian dirua aurrezteko, produktu asko daudenez, lehen pausoa zer-nolako jogurta maite dugun zehaztea da eta sail horretakoen prezioak alderatzea.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak