Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Erosketa gida: biskoteak : Nolakoa da zure kontsumoa?

Gari irina, azukreak, gatza, legamia, landare gantzak eta gehigarriak izaten dituzte, eta maiz erabiltzen dira dieta egiteko garaian, oso erraz kontrolatzen baita zenbat jaten den

Nolakoa da zure kontsumoa?

Ogiaren kontsumoa

Gure herrialdean, herritar bakoitzak 150 gramo ogi jaten du egunean. Kopuru hori Osasunerako Mundu Erakundeak (OME) gomendatzen duena baino %32-%40 gutxiago da (220 eta 250 gramo artean ezarria du gomendioa).

Ogiak gero eta leku gutxiago hartzen du gure dietan, uste okerrek bultzatuta jendeak lotu egiten baititu ogia jatea eta pisua hartzea. Merkatuko joeren inguruko azterketak eta Okintza Erakundeen Espainiako Konfederazioak (CEOPAN) emandako datuak aztertzen badira, argi ikusten da urteko ogi kontsumoa, per capita, gehiago apaldu dela azken urteetan.

2010. urtean, herritar bakoitzak 51 kilo ogi jaten zituen urtean, eta 2014an, berriz, %10 murriztu da kontsumoa: 46 kilo ogi jaten dira urtean.

Munduko ogi kontsumoa ere oso urruti dago OMEk dieta osasungarri eta orekatuarentzat egiten dituen gomendioetatik: urtean, per capita, 90 kilo ogi jan behar genituzkeela esaten du. Mundu osoa hartuta, banako bakoitzak 53 kilo ogi jaten du, gutxi gorabehera, urtean. Zifra hori zertxobait hobea da Europara mugatuz gero: 60 kilora iristen da herritar bakoitzeko.

Ogia, ordea, oso elikagai garrantzitsua da. Ebidentzia zientifikorik berrienak esaten digu, elikadura osasungarri eta iraunkorra egin nahi izanez gero, berdura, barazki, lekale eta fruta gehiago jarri behar ditugula gure erosketa saskian. Horiekin batean, lekua egin behar diegu osoko zerealen, hazien eta aleen multzoari ere, eta, azkenik, gainerako elikagaien multzoari.

Zer leku hartu behar dute dietan

Ogiak leku garrantzitsua hartzen du pertsonarik gehienen ohiko dietan. Hain zuzen, elkarte zientifikoek ogia -zerealak oro har- hartu izan dute betidanik gure elikaduraren oinarritzat.

Zerbait aldatzen ari da, ordea. Jendeak gero eta ogi gutxiago jaten du (azken lau hamarkadetan, mantso-mantso egin du behera kontsumoak) eta nazioarteko erakunde zientifikoek gero eta maizago egiten dute apustu fruten, berduren eta barazkien alde elikadura osasungarri eta iraunkorraren oinarri gisa.

Nolanahi ere, ogia eta haren eratorriak elikagai tradizionalak dira eta aski apalak ere bai nutrizioaren ikuspegitik; ezin da pentsatu, beraz, gure gaitz guztien errudunak direnik. Bistan da, kalitatea oso aintzat hartzekoa da eta osagaiak ere bai. Ogiak “gizendu” egiten duela esatea, adibidez, hiri kondaira bat da, eta guztiz bidegabea gainera, kontuan hartuz gero zenbat produktu prozesatu eta osasungaitz ditugun eskura.

Argaltzeko dietak

Batzuetan, argaltzeko dietetan biskoteak sartzen dituzte barrako ogiaren ordez. Aldaketa horrek pentsaraz diezaguke biskoteek kaloria gutxiago dutela, baina guztiz bestela da: ogi eta biskote errazio bera erosiz gero, pisu berberarekin, argi ikusten da biskoteek kaloria gehiago dutela ohiko ogiak baino.

Hala ere, biskoteen aldeko egiten dute apustu: errazagoa da zenbat jaten den kontrolatzea eta zenbatzea, pisu bereko aleak baitira guztiak (hori dela eta, “erregimena egiteko ogia” esaten zaio zenbaitetan). Produktu lehorra denez, denbora gehiago behar izaten da murtxikatzeko eta ur gehiago edaten da. Denborak, murtxikatzeak eta urak handitu egiten dute asetasun irudipena, eta informazio hori garunera heltzen da jaten hasi eta denbora bat pasatu denean.

Baina asetasunaren kontua eta errazioak kontrolatzeko erraztasuna kenduta, ogiaren familian biskoteek izaten dute kaloria gehien. Gutxi gorabehera, 370 Kcal 100 gramo bakoitzeko. Gainera, ohiko ogiak baino osagai gehiago izaten du eta horrek handitu egiten die zertxobait nutrizio balioa. Horretan laguntzen dute, adibidez, landare olioek eta azukreak edo glukosa ziropak.

Pentsa liteke osagai “gehigarri” horiek handitu egiten dutela produktuaren energia balioa ere, baina harrigarria badirudi ere, ez da hala. Kaloria kopurua ez dute nabarmen handitzen, erabiltzen dituzten kantitateak ez baitira alde handiak eragitekoak adinakoak. Biskoteei gantzak eta azukrea eransteko arrazoi nagusia ahogozoa hobetzea izaten da, berez ez baitira ahogozo on-onekoak ere.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak