Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Informazio honetan agertzen diren datu, informazio, interpretazio eta kalifikazioak haiek egin ziren uneari dagozkio, eta, beraz, denbora mugatuz daude indarrean.

Eguneko menuak: 12 hiritako 143 menu azterturik : Menuen erdiaren nutrizio kalitatea, eskasa

Ehunka milaka pertsonak jatetxeetan egunero jaten dituzten menuen ia erdia kalitatea kaskarrekoa da nutrizio aldetik; hala ere, bezeroari eskaintzen zaion arreta ona da orokorrean, indarrean den araua betetzen ez duten kasu batzuk ere aurkitu diren arren.

Prezioak eraginik bai?

Eguneko menuaren prezioak bezeroari ematen zaion zerbitzuarekin eta eskaintzen diren jakiekin zuzeneko harremanik duen ere galde genezake. Ikus dezagun. Bezeroari eskaintzen zaion arretan 8 puntutik gora eskuratu duten jatetxeek batez beste 1.355 pezeta kobratzen dute; 7 puntura iristen ez direnen tarifa, berriz, 1.056 pezetakoa da bakarrik, batez beste. Horrenbestez, kalitateak prezio bat du eta logikoa da, gainera. Hala ere, ez da hala gertatzen nutrizio-kalitatea eta prezioa konparatzen direnean. Nutrizio aldetik eskas kontsideratu zituzten eta 3 puntu lortzera ere iritsi ez ziren menuek, batez beste 1.277 pezetako kostua zuten; 7 puntu edo gehiago erdietsi zutenak, berriz, batez beste 1.200 pezeta ordaindu ziren. Beraz, menuagatik gehiago ordaintzeak ez du esan nahi jakiak osasungarriagoak eta dieta orekatuaren araberakoak direnik.

Hiriei dagokienez, Malagan aurkitu genituen menurik merkeenak (ez dezagun ahaztu 1.000 eta 2.000 pezeta arteko menuak aztertu ditugula) batez beste 1.050 pezetan; eta atzetik Valentzia (1.082 pezeta) eta Castelló (1.150 pezeta) zetozen Garestienak, berriz, Donostian eta Burgosen, batez beste 1.400 pezeta baino gehiago kobratzen baitute. Azterturiko ia ehun eta berrogeita hamar menuen batez besteko prezioa 1.273 pezeta da.

Egunero ongi elikatzeko zenbait aholku.

Eguneroko elikaduran ez da sekula falta izan behar entsalada edo barazkiz osatutako plater bat; arroza edo pasta, berriz, astean behin edo birritan hartu behar lirateke; eltzekariak, hobeto astean hiru bider. Patatak egunero jan daitezke eta modu askotara prestaturik gainera. Haragia eta arraina berdintsu jan behar dira eta kolesterol arazorik izan ezik, sei arrautza jan daitezke astean zehar. Postrean fruta jatea komeni da, egunean gutxienez bi ale eta horietako bat gutxienez zitrikoa edo C bitamina asko duena (kiwia, meloia, marrubiak). Esneki arinak ere aukera polita dira, adibidez yogurra (ahal bada gaingabetua, koipe eta kaloria gutxiago duelako), gatzatua edo gazta biguna. Ogia, noski, hobe integrala.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak