Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Papereko argitalpena >

Los datos, informaciones, interpretaciones y calificaciones que aparecen en esta información corresponden exclusivamente al momento en que se realizaron y tienen, por tanto, una vigencia limitada.

Gimnasioak : Erdiek baino gehiagok azterketa suspenditu dute

Emaitzak oro har

Estatuko gimnasioek asko dute hobetzeko bezeroei zerbitzu egokia eskainiko badiote. Baieztapen horren froga gisa aipa daiteke txosten honetan aztertu diren 130etatik heren batek baino ez duela kalitatearen azterketa hau aise gainditu, ia %30ek oso nabarmen suspenditu duela, eta beste %25 ere ez direla “nahiko”ra iritsi. Azterketa hiri bakoitzean aztertutako gimnasioen arabera begiratzen badugu, ikusiko dugu Cadiz, Malaga, Murtzia eta Valentzian aztertutako gimnasioen %70ek azterketa suspenditu egin dutela, eta Coruña, Castello, Iruñea eta Donostian aztertutakoen %60k ere ez dutela gainditu. Datuak berez mintzo dira, baina alderdi positiboa ere aipatu behar da: Bilbon begiratutako gimnasioen %80k gainditu egin zuten CONSUMER-en azterketa, Gasteizkoen %70ek berdin, eta Burgosko gimnasioen %60k ere aprobatu egin zuten. Eta hiri bakoitzeko gimnasioek elkarrekin hartuta lortu dituzten batez bestekoak begiratzen baditugu, ondoen ateratzen direnak Gasteiz eta Bilbo dira, ez dutelako atal bakar batean suspenditu, eta kalitatean batez beste “ongi” nota atera dutelako. Atzetik daude Bartzelona eta Madrilgoak (nahiz kale egiten duten bezeroaganako arreta eta aholkularitzan), eta Burgos eta Iruñekoak, ordutegietan, tarifetan eta bezeroaganako arreta eta aholkularitzan eskas dabiltzala; lau hiri horietako gimnasioek batez beste “nahiko” notarekin gertatzen dira. Hirika batera hartuta azterketan batez beste nota txarrena atera dutenak Cadizkoak izan dira (instalazioen egoeran baino ez dute gainditu) eta Castellokoak (suspenditu ez duten atal bakarra “ordutegiak eta tarifak” dira); bi hiriek batez beste “gutxiegi” atera dute. Oraindik aipatu ez ditugun bost hirietan (Coruña, Donostia, Malaga, Murtzia eta Valentzia), egoera ez zen hobea izan, batek ere ez duelako atal hau gainditu, eta nota “erdipurdi” izan da.
Azkenik, kalitatearen azterketari gimnasioen prezioa gehituz gero (matrikularena zein hileko kuotarena), ondoriozta daiteke kalitate/prezio erlazio ona duten bakarrak Madrilgoak direla, betiere hiriko guztiak batera hartuta, baina nabarmenena da hamahiru hirietatik zortzik “erdipurdiko” kalitate/prezio erlazioa dutela, hau da, eskasa. Soilik Castellokoak (kalitatean suspenditu arren, oso merkeak dira), Murtziakoak (beste horrenbeste), Iruñekoak (kalitatea nahiko ona dute) eta Donostiakoak (“erdipurdi” kalitatean) iristen dira kalitate/prezio erlazioan “nahiko”ra.

Nota atera gimnasioko zure lanari etekinik handiena

  • Bila ditzagun estimuluak ariketa fisikoak egiteko ohitura hartzeko. Erregulartasuna da sekretua, baina ez gorputza gehiegi kargatu.
  • Egin gogoeta zure ahalmen eta egoera fisikoaz aukeratutako jardueran moldatzeko eta praktikaren intentsitatea erabakitzeko.
  • Entzun espezialisten aholkuak, kirolaren arloan zein medikoan. Ariketarik onena da lan kardiobaskular edo aerobikoa eta muskuluak prest jartzea uztartzen dituena.
  • Hasteko, ariketa fisiko moderatua egin, astean hirutan txandaka. Iraupenari dagokionez, batez ere lehenengo egunetan, komeni da ariketa aerobikoa 20-30 minutukoa izatea.
  • Saiak hasteko beroketa ariketa batzuk egin, gorputza esfortzu handiagoa egiteko prestatzeko. Beroketak murriztu egiten du lesioak gertatzeko arriskua.
  • Hasi ariketak emeki-emeki, eta azkartu abiadura gradualki.
  • Hartu arnasa modu kontrolatuan. Hartu arnasa tentsioan jartzean, eta bota erlaxatzean. Ez eutsi aireari biriketan denbora asko.
  • Edan ura ariketa egin aurretik eta ondoren. Deshidratazioa eta arranpak saihestuko dituzu.
  • Saioa amaitzeko, egin estiramenduak eta erlaxatu. Estiramendu ariketek zirkulazio periferikoari eragiten diote eta giharrei hasierako egoerara itzultzen laguntzen diete.
  • Jantzirik egokienak likrazkoak edo kotoizkoak dira. Kirol oinetako egokiak eta, pisuak jasotzekotan, eskuzorroak dira beste osagarriak.
  • Astean behin edo bitan sauna erabiltzeak lagundu egiten du neke sentsazioa arintzen, eta larruazala erlaxatu eta hidratatzen du, baina tentsioa baxu dutenek denbora gutxi egon behar dute.
  • Onena gihar multzo desberdinak lantzen dituzten ariketak eta kardiobaskularrak uztartzea da.
  • Pisuko aparatuetan ia pisurik gabe hasi, hasieran garrantzitsuena jarrera teknikoa ikastea eta ekinaldi osoan jarrera egokiari eustea baita. Gainera, errepikapen asko eginez hasi behar da, erresistentzia lortzeko.

Eduki honen barruko orrialdekatzea

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak