Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Consells

Portar una alimentació saludable des del bressol ens ajudarà a evitar riscos futurs. Encara que una dieta equilibrada, amb més aliments vegetals i menys productes processats, i un estil de vida actiu resulten fonamentals, cada edat té les seves necessitats especials pròpies i els seus consells. Aquí comença una sèrie de reportatges que analitzaran en profunditat cada etapa els pròxims números.

Consells

EMBARÀS

  • L’embaràs no és el moment d’adoptar canvis dietètics dràstics.
  • Cal consultar els especialistes per a articular l’activitat física i l’alimentació.
  • Cal ser especialment escrupolosa amb els hàbits higiènics.
  • No fumar ni beure alcohol.
  • Els aliments, abans que els suplements, han de ser la principal font de nutrients.

LACTÀNCIA

  • Valorar amb el personal mèdic la presa de suplements de vitamina D.
  • La lactància materna no s’ha de reduir quan es comencin a introduir aliments complementaris.
  • Respectar la gana i la sacietat del nadó que ja prengui llet o aliments sòlids.

INFÀNCIA

  • Construir un entorn caracteritzat pels bons hàbits de vida. Si els pares mengen bé, és bastant probable que els nens mengin bé.
  • Estar pendents del lleure per mitjà de pantalles (televisió, Internet…).

ADOLESCÈNCIA

  • Incloure la pràctica esportiva dins la rutina setmanal.
  • Practicar l’escolta activa en el dia a dia, problemes, dubtes i preocupacions.
  • Fomentar el diàleg obert.
  • Menjar regularment en família (prioritzant els aliments saludables) afavoreix seguir patrons de millor qualitat nutricional.

EDAT ADULTA

  • No fer dietes per a aprimar-se, sinó canviar els mals hàbits per altres de millors de forma definitiva.
  • Invertir esforços a prendre el control de les nostres vides.
  • Ser exemple per als fills mitjançant els nostres hàbits.

EDAT AVANÇADA

  • Triar tècniques culinàries senzilles i suaus: amb aiguacuit, vapor, escalfat, forn, papillota, microones, planxa i ofegats amb poc d’oli.
  • Adaptar la textura dels aliments a la capacitat de mastegar i d’empassar.
  • Substituir la sal i el sucre per espècies per a donar gust.

Coneix les pautes  d’alimentació en les diferents etapes de la vida a “trabajoyalimentacion.consumer.es”

En el pròxim número, capítol II: L’alimentació durant l’embaràs i la lactància

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions