Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Edició impresa >

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

: Vitamina C, l’antioxidant essencial

DES QUE SOM NENS EN SENTIM A PARLAR I APRENEM A ASSOCIAR-LES AMB UNA GARANTIA DE SALUT I BENESTAR. PERÒ, TAMBÉ DES DE BEN PETITS, DONEM PER CERTES LES SEVES VIRTUTS I PROPIETATS SENSE SABER QUINES SÓN LLEGENDA I QUINES REALITAT. HA ARRIBAT EL MOMENT DE REPASSAR QUÈ SÓN LES VITAMINES I, A LA VISTA DELS ÚLTIMS ESTUDIS, DESCOBRIR QUIN PAPER ACOMPLEIXEN EN LA NOSTRA SALUT.

Vitamina C, l’antioxidant essencial

Envoltada de polèmica des que es va qüestionar la seva eficàcia per a reduir el risc de patir un refredat (alguns estudis han demostrat després que no afecta els virus d’aquest ni els de la grip), no deixa de ser un antioxidant excepcional i un nutrient essencial per a la nostra funció immunològica, la síntesi de neurotransmissors, la cicatrització de ferides i la formació de col·lagen. Però, a més, diverses recerques recents suggereixen que els nivells baixos de vitamina C s’associen amb un empitjorament de la insuficiència cardíaca. “Totes les vitamines són necessàries”, diu la nutricionista Gemma del Caño. “La manca de vitamina C provoca malalties. Amb tot, no necessitem suplements: amb el que ingerim en una dieta equilibrada (fruita i verdura, sobretot) és més que suficient”.

  • Fonts clàssiques. Cítrics, en general. Aquí els aliments d’origen animal no tenen res a dir.
  • Fonts menys conegudes. Pebrots vermells (preferiblement crus, tenen el triple de vitamina C que una taronja), bròcoli i kiwi.
  • Fonts poc habituals. Guaiaba, bitxo, julivert, fruites vermelles, mostassa, papaia i cols de Brussel·les.

AIXECA L’ÀNIM. Nombroses investigacions han associat els nivells baixos de vitamina C a estats depressius, la qual cosa suggereix que augmentar la dosi d’aquest micronutrient podria millorar els trastorns de l’estat d’ànim. En un estudi publicat a Nutrition Journal i elaborat a la Universitat de Califòrnia es va comprovar que la fluoxetina (principi actiu del Prozac) era més eficaç per a disminuir els símptomes depressius si s’aplicava amb suplements de vitamina C.

Paginació dins d’aquest contingut

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions